به گزارش آریاورزش، جیانلورنزو بلنجینی، سرمربی تیم ملی والیبال ایتالیا پس از پیروزی تیمش مقابل مکزیک گفت: "در این نوع مسابقات بعد از اینکه پیروز از ازمین خارج می‌شوی به نظر ساد می‌آیند ولی تا قبل از اینکه بازی شروع شود تیم تحت فشار بسیار بالایی قرار دارد. تیم قدرتمندی هستیم و برای رسیدن به هدفمان بسیار مصمم. مسابقه امروز را بسیار پرقدرت آغاز نمودیم و تمرکزمان را هم حفظ کردیم، به همین خاطر برنده شدیم."

olympics-men-italy-mexico-46

بلنجینی در ادامه اظهار کرد: "مسابقاتی که در پیش داریم مطمئنا سخت‌تر خواهند بود، مخصوصا بازی مقابل برزیل. به خوبی از این قضیه مطلع هستیم که این تیم یکی از تیم‌های محبوب و مدعی این دوره از مسابقات است و امتیاز میزبانی نیز قدرت آن را چند برابر می‌کند. قطعا در بازی که با این تیم خواهیم داشت ورزشگاه مملو از تماشاگر خواهد بود و بازی کردن در آن جو حسی خارق‌العاده خواهد داشت."

olympics-men-italy-mexico-14

فیلیپو لانزا، دریافت‌کننده تیم ایتالیا هم بعد از برد تیمش گفت: "خوشحالم که از این مسابقه هم سربلند بیرون آمدیم، در هر مسابقه تلاش می‌کنیم که فقط روی آن مسابقه تمرکز کنیم. باید بازی خودمان را به خوبی انجام دهیم و هوشیار باشیم و طوری بازی کنیم که انگار در فینال مسابقات هستیم."

خورخه آزایر، سرمربی تیم مکزیک: "به دلیل سرویس‌های خوبی که حریف می‌زد در دریافت دچار مشکل شدیم. به نظرم بازیکنانم خوب بازی کردند و ست نخست را هم خوب آغاز کردیم، حتی در ست سوم هم خوب بودیم. گونزالو روئیز و نستور اورلِنا هم خوب بودند. در مقاطعی از مسابقه با دستان حریف بازی کردیم و از دفاعشان امتیاز گرفتیم و جریان بازی را تغییر دادیم ولی ایتالیا تیم بسیار قدرتمندی است و به اعتقاد من یکی از مدال‌های مسابقات امسال به ایتالیا خواهد رسید.

olympics-men-italy-mexico-9

آزایر در ادامه افزود: "مهم‌ترین چیزی که از این مسابقات عایدمان می‌شود تجربه برای آینده است. امیدوارم که بتوانیم یک لیگ حرفه‌ای در مکزیک داشته باشیم و بتوانیم اهداف کوتاه-میان و بلند مدت برای تیم ملی کشورمان تعیین کنیم."

نستر اورلِنا ؛ بازیکن تیم مکزیک: "بازی بسیار سختی بود، ایتالیا هم در سطح بسیار بالایی بازی کرد. اولین بارمان است که در مسابقاتی به این حساسیت بازی می‌کنیم. باید از هر امتیازی برای ارتقای آینده والیبال مکزیک با هوشیاری استفاده کنیم. باید اشتباهاتمان را فراموش کنیم و برای بازی شنبه روی نکات مثبت تمرکز کنیم.

[caption id="attachment_97648" align="aligncenter" width="868"]Rio 2016 Olympics - France and Mexico Rio 2016 Olympics - France and Mexico[/caption]

اورلِنا در پایان گفت: "تجربه‌ای که از این مسابقات بدست آوردیم بسیار مهم است چون همین تجارب است که باعث می‌شود در آینده بهتر باشیم، این مسابقات به ما نشان خواهد داد که باید روی چه چیزهایی کار کنیم و راهنمای خوبی برای پیشرفتمان خواهند بود."