به گزارش آریاورزش، تیم‌های والیبال ایران و کوبا در حالی کمتر از دقایقی دیگر در سالن ماراکانازینیو شهر ریودوژوانیروی برزیل به مصاف هم خواهند رفت که هر ۲ تیم انگیزه بسیار بالایی برای کسب اولین بردشان در رقابتهای این دوره المپیک دارند.

pre-match-iran-cuba

ایران (دُرناهای ایران)

[caption id="attachment_97780" align="aligncenter" width="900"]تیم ملی والیبال ایران تیم ملی والیبال ایران[/caption]

بعد از شکست در سه ست متوالی در روز نخست مسابقات، ایرانی‌ها اولین امتیاز خود را پس از یک بازی پنج سته و شکست با اختلاف اندک در برابر لهستان دست پیدا کردند سید محمد موسوی در دفاع نمایش فوق‌العاده‌ای داشت و امتیازآورترین بازیکن ایران بود و از ۱۸ امتیازی که در این مسابقه بدست آورد ۸ امتیاز در دفاع روی تور بود. رائول لوزانو بعد از دیدار ایران و لهستان عنوان کرد: "من فکر می‌کنم ما بهتر از بازی برابر آرژانتین کار کردیم و این نشانه خوبی است." شهرام محمودی نیز در مصاحبه خود گفت: "ما یک تیم خوب داریم و آماده رقابت در سه مسابقه بعد هستیم، امیدوارم به یک چهارم پایانی برسیم."

لیست بازیکنان ایران

[player_list 96233]

کوبا (مردان سرزمین آزادی)

[caption id="attachment_97865" align="aligncenter" width="900"]تیم والیبال کوبا تیم والیبال کوبا[/caption]

گرچه تیم جوان کوبا یک ست را در برابر روسیه قدرتمند به دست آورد اما نتوانست حریف جاه‌طلبی مصر شود و در سه ست پیاپی( ۲۲-۲۵، ۱۵-۲۵ و ۲۲-۲۵) نتیجه را واگذار کرد. کاپیتان خاویر خیمنز با کسب ده پوئن، امتیازآورترین بازیکن کوبا بود. در جدول کنونی(تا پایان رقابت‌های روز دوم) کوبا در رده ششم گروه پایین‌تر از حریف خود ایران ایستاده است. ایران در رقابت‌های بین المللی لیگ جهانی سال ۲۰۱۳ و در برابر چشمان ۸۰۰۰ نفر تماشاچی در هاوانا دو پیروزی با نتیجه ۳-۲( ۲۴-۲۶، ۱۹-۲۵، ۲۵-۱۹، ۲۵-۲۲ و ۱۶-۱۴) و ۳-۱( ۲۲-۲۵، ۲۵-۲۰، ۲۵-۱۸ و ۲۵-۲۲) در برابر این حریف کارائیبی را در کارنامه خود دارد.

لیست بازیکنان کوبا

[player_list 97607]