به گزارش آریاورزش، از سری رقابت‌های گروه ۲ مسابقات مردان المپیک از ساعت ۱:۰۰ بامداد امشب تیم‌های ایران و لهستان با قضاوت پائولو تورچی از برزیل و سوزانا ماریا برگزار شد.این دیدار تماشایی و جذاب که به مثابه یک جنگ بود در نهایت با برتری ۳-۲ لهستانی‌ها به اتمام رسید.

[event_results 93432]

[gallery link="file" columns="2" size="medium" ids="97805,97780"]

تیم ایران در سمت راست میدان و تیم لهستان در سمت چپ، بازی دوم خود را آغاز کردند. بازی با سرویس تیم ایران آغاز شد و آبشار کورک  اولین امتیاز  را به سود لهستان کرد. سرویس بیه نیک در زمین ایزان جای گرفت و امتیاز سوم را هم نصیب لهستانی ها کرد ۳-۰ به سود لهستان. آبشار محکم محمد موسوی در زمین لهستان امتیاز ایران را به ۳ رساند ۴-۳ به سود لهستان. در امتیاز ۷-۵ توپ با فاصله هزارم میلیمتر خط زمین ایران را گرفت و امتیاز به نفع تیم لهستان شد ۸-۵ لهستان. فاصله امتیازی بین دو تیم در ادامه بیشتر شد ۹-۵  به سود لهستان و لوزانو را مجبور کرد تا وقت استراحت بگیرد. عدم هماهنگی بازیکنان در زمین ایران باعث شد تا چند امتیاز پیاپی را به تیم لهستان تقدیم کنند ۱۲-۶ به سود لهستان.

olympics-women-iran-poland11

در امتیاز ۱۳-۸ لوزانو دو تعویض همیشگی خود امیر غفور و مهدوی، را زودتر انجام داد تا بتواندسرعت امتیاز گیری لهستان را بگیرد و با دفاع سه نفره روی تور از بچه های ایران این نقشه جواب داد ۱۳-۹ لهستان. کورک هر چه در بازی مقابل تیم مصر خوب ظاهر نشد و ضربات خوبی را وارد زمین حریف نکرد ولی در این بازی و این ست هر چه زد به امتیاز تبدیل شد ۱۷-۱۱ لهستان، درخواست وقت استراحت برای تیم ایران. بازیکنان ایران برای دریافت سرویس جایگیری مناسبی نداشتند و سرویس لهستان تبدیل به امتیاز شد ۱۹-۱۲ لهستان.  فرهاد قائمی به جای حمزه زرینی  وارد زمین شد تا بتواند در دریافت اول کمک کند، ۲۰-۱۴ لهستان. تیم لهستان توانست در این ست ۴ یا ۵ امتیاز سرویس بگیرد و کوبیاک هم یکی از امتیاز های سرویس  را از آن خود کرد ۲۲-۱۶٫ پاس کوتاهی که لهستانی ها وارد زمین ایران کردند این ست ۲۵-۱۷ به سود تیم لهستان شد.

olympics-women-iran-poland15

ست دوم

اولین امتیاز این ست هم برای لهستان و برای کورک ثبت شد. بیه نیک سرویس را به اوت زد و امتیازات برابر یک شد. توپگیری زیبای کوبیاک در کنار زمین باعث شد تا این امتیاز که میرفت برای تیم ایران باشد در نهایت به سود تیم لهستان شود ۳-۲ لهستان. موسوی آبشار جانانه ای را وارد زمین لهستان کرد و امتیازات بار دیگر برابر شد ۳-۳٫ دریافت های اول تیم ایران هنوز هم با مشکل همراه بود و توپ ها به پاسور نمیرسید ۷-۴ به سود تیم لهستان و تقاضای وقت استراحتی که لوزانو مجبور شد بگیرد. محمد موسوی کورک را دفاع کرد و فاصله امتیازات را کمتر و ۹-۸ به سود لهستان رساند. بعضا ناهماهنگی بین بازیکنان ایران باعث تقدیم کردن امتیاز ها به تیم لهستان  میشد۱۰-۸ لهستان.

olympics-women-iran-poland9

آبشار زیبای شهرام محمدی اختلاف امتیاز را بار دیگر به عدد یک رساند ۱۱-۱۰ لهستان. در امتیاز ۱۵-۱۲ لوزانو تقاضای چک کرد که موفقیت آمیز بود و به نفع تیم ایران شد ۱۴-۱۳ به سود لهستان.دفاع محمد موسوی در مقابل بیه نیک بار دیگر انرژی فراوانی را به ایران داد و دو تیم در امتیاز ۱۵ برابر شدند. کورک  با از دست دادن سرویس و آبشاری که زد، باعث شد تا  ایران برای اولین در این بازی از لهستان پیش بیفتد ۱۷-۱۸ ایران. اما کورک بازیکنی نیست که کوتاه بیاید و با دو امتیاز بعدی که گرفت امتیازات از دست رفته را جبران کرد ۲۱-۱۹ لهستان و در خواست وقت استراحت برای ایران. فرهاد قائمی و اسپک بی نظیرش امتیاز را به سود ایران کرد  ۲۱-۲۰ لهستان. حرکت خوب شهرام محمودی یک امتیاز به دست آورد  ۲۳-۲۲ لهستان. بیه نیک هر چه در ست اول خوب امتیاز سرویس گرفت در این ست خوب امتیاز سرویس داد.۲۴-۲۳ لهستان. در نهایت این ست ۲۵-۲۳ به سود تیم لهستان خاتمه یافت تا در ست شماری تیم لهستان ۲-۰ از ایران پیشی بگیرد. باید گفت این ست را باید به نام کورک زد.

olympics-women-iran-poland20

ست سوم امتیاز اول در این ست با اسپک شهرام به سود ایران شد ۱-۰ ایران. کورک توسط شهرام دفاع شد و امتیاز ۳-۱ به سود ایران. عادل غلامی یک امتیاز سرویس گرفت ۴-۱ به سود ایران و اینبار آنتیگا تقاضای وقت استراحت کرد. توپگیری آخر زمین ایران در ابتدای ست سوم خوب کار کرد و توانستند فاصله خوبی را با تیم لهستان ایجاد کنند. میلاد با یک پایپ زیبا امتیاز ۶ را برای ایران به دست آورد ۶-۲٫ کوبیاک دست سعید را خواند و جاخالی او را دریافت کرد ۶-۵ ایران. کورک در این امتیاز واقعا عالی ظاهر شد و امتیازات ۷-۷ برابر شد. اسپک شهرام محمودی بار دیگر امتیازات را در عدد ۱۱ برابر کرد. با چرخش بالاتنه زیبای موسوی برای زدن اسپک این توپ به سود ایران شد و امتیازات ۱۳برابر. دو تیم در این ست پایاپای در امتیازگیری پیش رفتند ۱۵-۱۵ برابر.شریفات برای دفاع روی تور به جای عادل غلامی وارد زمین شد اما سرویس موسوی از روی تور رد نشد ۱۶-۱۶٫ با توپیگیری خوب بچه ها و اسپک شریفات امتیار ۱۸ به سود ایران شد ۱۸-۱۷٫  شریفات با ورودش به زمین توانست ۲ امتیاز به دست آورد  ۲۰-۱۹ ایران.  شهرام محمودی و معروف در امتیاز ۲۱ جای خودشان را به مهدوی و غفور دادند. سرویس عالی فرهاد و به دنبال آن اسپک بی نظیر میلاد امتیاز ایران را به ۲۳ رساند ۲۳-۲۲ ایران. کورک اسپک خود را به اوت زد تا ایران ۲۵-۲۲ این ست را ببرد.

olympics-women-iran-poland6

ست چهارم سرویس اول این ست را کوبیاک وارد زمین ایران کرد و فرهاد قائمی اولین امتیاز این ست را به نام ایران زد. بوشک در مقابل دفاع شهرام و محمد نتوانست کاری از پیش ببرد و ۲-۰ به سود ایران.  بیه نیک بار دیگر سرویس را از دست داد ۳-۱ ایران. لوزانو در امتیاز ۳ برابر، تقاضای چک کرد که خوشبختانه به سود ایران بود ۴-۲ به  سود ایران. اسپک کوبیاک را موسوی با پا  شوت کرد تا امتیاز ۵-۴ به سود ایران شود. در امتیاز ۸ آنتیگا در خواست چک کرد که موفقیت آمیز نبود و دو تیم برابر ۸ شدند. دو تیم زیر تور کُری خیلی زیرکانه برای هم کُری میخواندند که بسیار نامحسوس بود. توپ برگشتی را سعید با یک جاخالی زیبا تبدیل به امتیاز کرد ۱۰-۱۱ لهستان. معروف از میانه میدان پاس سرعتی را برای موسوی ساخت و تبدیل به امتیاز شد ۱۲-۱۱ لهستان. به یکباره فاصله امتیازات زیاد شد و به ۳ رسید ۱۵-۱۲ لهستان و لوزانو مجبور شد وقت استراحت بگیرد. دفاع زیبای فرهاد قائمی امتیاز ایران را به ۱۴ رساند ۱۵-۱۴ لهستان.

olympics-women-iran-poland18

در امتیاز ۱۸-۱۶ بار دیگر انتیگا تقاضای چک کرد که باز هم موفقیت آمیز نبود. غفور و مهدوی هم وارد میدان شدند که به خاطر اشتباه داوران زمان زیادی از بازی برای ثبت این جابجایی گرفته شد.  توپگیری عالی میلاد در انتهای زمین باعث شد تا توپ به امیر برسد و توپ و امتیاز به سود ایران شود ۱۹-۱۸ لهستان. موسوی، کورک را دفاع کرد و بار دیگر امتیازات در عدد ۱۹ برابر شد و آنتیگا را مجبور به دریافت وقت استراحت کرد. داور در این زمان به موسوی، معروف که بیرون بازی بود و همینطور به لوزانو کارت زرد نشان داد اگر جا داشت به همه بازیکنان کارت زرد نشان میداد. فرهاد قائمی دو امتیاز پیاپی را به دست آورد تا انتیگا را مجبور کند از وقت دوم استراحت خود نیز استفاده کند ۲۱-۱۹ ایران. در یک رالی زیبا میلاد توپ کورک را دفاع کرد  ۲۲-۲۰ به سود ایران.  خطای جایگیری تیم لهستان و امتیاز ۲۳ برای ایران. بازی در این لحظات به نهایت اوج و حساسیت خود رسیده بود  و با اسپکی که لهستان به اوت زد ۲۵-۲۰ این ست به سود ایران شد و دو تیم ۲-۲ برابر شد تا همچون بازی های قبل این دو تیم ست پنجم ست سرنوشت ساز باشد.

olympics-women-iran-poland1

ست پنجم دو تیم ۱-۱ برابر . دفاع عالی محمد در مقابل کیوس امتیاز ایران را به ۳ رساند ۳-۲٫ کوبیاک با دست شریفات بازی کرد و توپ را راهی اوت کرد ۴-۴ برابر. شهرام نتوانست به خاطر فاصله ای که با توپ داشت به توپ برسد و امتیاز به سود لهستان شد ۵-۴ لهستان. اسپک محکمی را شریفات وارد زمین لهستان کرد و امتیازت ۷-۷ برابر شد. موسوی و قائمی بار دیگر کورک را دفاع کردند ۸-۷ ایران. غفور و مهدوی بار دیگر در یان ست به میدان آمدند سرویس خوبی را مهدوی زد ولی دفاع به اوت رفت و بار دیگر امتیازات برابر شد ۹-۹٫ دریافت عقب زمین ما را کورک به فرض اوت بودن نگرفت در حالیکه روی خط جا گرفت و امتیاز ۱۰-۹ به سود ایران. کورک تعویض شد. در امتیازت حساس پایانی عادل به جای موسوی برای زدن سرویس وارد زمین شد. درامتیاز ۱۲ معروف و محمودی به جای خود برگشتند. بیه نیک توپ را به اوت زد، ۱۳-۱۲ ایران. و آنتیگا درخواست وقت استراحت کرد.اسپک شهرام تبدیل به امتیاز شد ۱۳-۱۴ ایران. عبادی پور سرویسش رو به تور زد ۱۴-۱۴ برابر. توپ کوبیاک هم به تور خورد ۱۵-۱۴ ایران.  بیه نیک یک امتیاز سرویس گرفت ۱۶-۱۵ لهستان. و تقاضای وقت استراحت برای تیم ایران لحظات به اوج حساسیت خود رسیده بود و نفس ها درسینه بازیکنان و هر تماشاگری حبس شده بود بعد از یک ماراتن زیبا بین دو تیم و بازی که بالای دو ساعت به طول انجامید با اسپکی که فرهاد به اوت زد ۱۸-۱۶ تیم ایران بازی را با نتیجه ۳-۲ واگذار کرد.

olympics-women-iran-poland57

برنامه مسابقات ایران

[event_blocks id="93375" title="" team="546" league="7259" season="7256" venue="0" status="any" date="default" number="5" order="default" show_all_events_link="0" align="none"]

برنامه مسابقات لهستان

[event_blocks id="93375" title="" team="512" league="7259" season="7256" venue="0" status="any" date="default" number="5" order="default" show_all_events_link="0" align="none"]

جدول لیگ

[league_table id="45792" title="" number="6" columns="p,w,l,pts,setratio,pw,pl,ratio" show_team_logo="1" show_full_table_link="0" align="none"]