چهارشنبه, 02 خرداد 1403

به گزارش آریاورزش، ایران و آرژانتین دو تیم باقیمانده از سری رقابت های والیبال مردان المپیک هستند که آخرین دیدار روز اول این رقابت ها را برگزار می کنند.

prematch-iran-argentina

آرژانتین (آلبی سلسته)

argantina

آرژانتین توانست با قهرمانی در رقابت های انتخابی المپیک قاره آمریکای جنوبی ۲۰۱۵ در کاراکاسِ ونزوئلا جواز حضور در المپیک ریو را کسب کند. آلبی سلسته، توانسته ۶ بار به المپیک راه یابد و حتی در المپیک ۱۹۸۸ سئول هم یک مدال برنز بدست آورد. در المپیک ۲۰۱۲ لندن این تیم آمریکای جنوبی در رده پنجم قرار گرفت.

[player_list 96004]

ایران (دُرناها)

iran

ایران نیز با شرکت در رقابت های انتخابی المپیک جهانی در توکیوی ژاپن توانست در رده دوم قرار گیرد و به  عنوان برترین تیم آسیایی بلیط سفر به ریو را بدست آورد. برای ایران، بازی در المپیک ریو یک موفقیت تاریخی است چراکه این کشور پیش از این نتوانسته بود به المپیک راه یابد.

آخرین دیدار میان ایران و آرژانتین به رقابت های لیگ جهانی ۲۰۱۶ باز می گردد. در ۱۳ تیر امسال در تهران، تیم آسیایی توانست با نتیجه ۳-۲ و ست شماری (۲۵-۲۳، ۲۲-۲۵، ۲۱-۲۵، ۲۵-۲۲، ۱۶-۱۴) به پیروزی دست یابد. در همین رقابت ها و در دیدار نخست میان دو تیم، بازی که در ریو دو ژانیروی برزیل برگزار شد نیز به ۵ ست کشید و با همان نتیجه ۳-۲ پیروزی برای ایران بدست آمد. ست شماری این دیدار به صورت (۲۵-۲۲، ۲۵-۲۰، ۲۱-۲۵، ۱۳-۲۵، ۱۵-۱۱) رقم خورد. جام جهانی ۲۰۱۵ و قهرمانی جهان ۲۰۱۴ نیز شامل دیدارهایی میان دو تیم بود. آرژانتین ۳-۱ ایران را در هاماماتسوی ژاپن شکست داد (۲۵-۲۷، ۲۵-۲۲، ۲۵-۲۲، ۲۶-۲۴). و ایران نیز در بیدگوشک لهستان در سه ست متوالی و با ست شماری (۲۵-۱۵، ۲۵-۲۳، ۲۵-۱۶)، آرژانتین را با شکست بدرقه کرد.

[player_list 96233]