به گزارش آریاورزش، دو غول والیبال آمریکای شمالی اولین دیدار خود در بازی های المپیک  را  در مقابل هم انجام میدهند. مسابقه بین دو تیم کانادا و آمریکا بسیار جذاب و دیدنی خواهد بود و پیروزی هر کدام از دو تیم میتواند زنگ خطر جدی برای برزیل میزبان باشد.

usa-canda-pre-matchjpg

آمریکا (یانکی‌ها)

usa-1

ایالات متحده دومین تیمی بود که بعد از برزیل میزبان، موفق به کسب سهمیه المپیک ریو شد. آنها سال گذشته قهرمان جام جهانی ۲۰۱۵ در ژاپن شدند. تیم ملی والیبال آمریکا تجربه ۱۰ دوره حضور در مسابقات المپیک را دارد. و تنها در سه دوره المپیک از سال ۱۹۷۲ تا ۱۹۸۰ غایب بوده است.این تیم موفق به کسب سه مدال طلای المپیک در سالهای ۱۹۸۴ در خانه(لس آنجلس)، ۱۹۸۸ سئول کره جنوبی و ۲۰۰۸ بجینگ چین شدند. یانکی‌ها همچنین یک برنز در المپیک ۱۹۹۲ بارسلونا را دارد. در المپیک ۲۰۱۲ تیم آمریکا عملکرد خوبی از خود به نمایش نگذاشت و تنها به جایگاه پنجم بسنده کرد.

تیم آمریکا در مسابقات جام جهانی ۲۰۱۵ در ژاپن توانستند تیم کانادا را ۳-۰ شکست دهند. آخرین دیدار این دو تیم به مسابقات یک چهارم نهایی جام پن آمریکا ۲۰۱۶ برمیگردد که در ایالت مکزیکوسیتی برگزار شد و تیم کانادا با نتیجه ۳-۱ موفق به شکست تیم آمریکا شد.

[player_list 94659]

کانادا (گوزن‌های شمال)

canada

کانادا جزء تیم های آخری بود که توانست سهمیه المپیک را بگیرد و در واقع در مسابقات انتخابی المپیک که در ژاپن برگزار شد به عنوان تیم چهارم راهی المپیک شد.این برای سومین بار بود که این تیم از طریق مسابقات انتخابی موفق به حضور در بازی های المپیک شدند. بهترین عملکرد تیم کانادا به جایگاه چهارمی المپیک ۱۹۸۴ لس آنجلس بر میگردد. تیم کانادا در المپیک مونترال  وهمچنین المپیک بارسلونا  هم حضور داشت. [player_list 95063]