چهارشنبه, 02 خرداد 1403

به گزارش آریاورزش؛در نخستین روز از رقابتهای والیبال المپیک ۲۰۱۶، از ساعت ۱۹:۰۵ دقیقه عصر امروز دو تیم مکزیک و برزیل در ورزشگاه ماراکانای ریو به مصاف هم رفتند که این دیدار با برتری ۳-۱ یاران رزنده به پایان رسید.

سرمربی برزیل، برناردو رزنده عنوان کرد: در ست اول سرویس های ما موثر نبودند و سرعت و دفاع مکزیک ما را غافل گیر کرد و قادر نبودیم که خود را تطبیق دهیم. در نتیجه سرویس های بد سیستم دفاعی ما کار نکرد. قصد ما این بود که بهتر بازی کنیم اما سرویس سلاح مهمی در والیبال امروز است. حالا تمرکز ما بر بازی با کاناداست که تیم بزرگی است و می تواند با بهترین ها در جهان رقابت کند.

[caption id="attachment_96953" align="aligncenter" width="900"]بازی برزیل و مکزیک - المپیک ۲۰۱۶ بازی برزیل و مکزیک - المپیک ۲۰۱۶[/caption]

برونو رزنده، کاپیتان برزیل نیز افزود: ما قبل از این هرگز با مکزیک بازی نکرده بودیم و واقعا از بازی در برابر یک تیم با این سرعت و دفاع لذت بردم. سیستم دفاعی ما خوب شروع نکرد اما در ست دوم بهتر بازی کردیم. حالا ما باید به دیدار بعدی مقابل کانادا فکر کنیم.

[caption id="attachment_96990" align="aligncenter" width="398"]بازی برزیل و مکزیک - المپیک ۲۰۱۶ بازی برزیل و مکزیک - المپیک ۲۰۱۶[/caption]

خورخه آزایر,سرمربی تیم مکزیک بیان کرد: بدیهی است در ست اول عالی بازی کردیم. تفاوت در سرویس بود. آنها خوب سرویس نزدند و ما از این فرصت در خط حمله به خوبی استفاده کردیم. در ست دوم و سوم آنها بهتر سرویس زدند و گزینه های ما در حمله را کاهش دادند و بیشتر آماده دفاع بودند. بازی با برزیل در خانه و درمسابقات المپیک تجربه فوق العاده ای بود.

[caption id="attachment_96944" align="aligncenter" width="900"]بازی برزیل و مکزیک - المپیک ۲۰۱۶ بازی برزیل و مکزیک - المپیک ۲۰۱۶[/caption]

کارلوس گوئرا، کاپیتان تیم مکزیک گفت: ما واقعا از بازی لذت بردیم و از عملکرد خود در برابر یک تیم بزرگ خوشحالیم. انگیزه بالایی برای بازی درمقابل یک تیم بزرگ نظیر برزیل داشتیم. صادقانه فکر می کنم که برای مردم کشورمان و آنهایی که به ریو سفر کرده اند تجربه خوبی بود. من مطمئن ام که آنها خوشحال هستند اما ما دراین تورنمنت بیش از این پیش خواهیم رفت.

[caption id="attachment_96977" align="aligncenter" width="509"]بازی برزیل و مکزیک - المپیک ۲۰۱۶ بازی برزیل و مکزیک - المپیک ۲۰۱۶[/caption]

والاس دسوزا، بازیکن تیم ملی برزیل اظهار کرد: مکزیک در ست اول خیلی خوب بازی کرد در حالی که ما خوب نبودیم چرا که سرویس های ما خوب عمل نمیکرد. با این وجود، در ست های بعدی بهتر بازی کردیم و امتیاز سرویس های زیادی بدست آوردیم و سخت تر دفاع کردیم باید در ست اول حمله هایمان را انجام می دادیم اما خوشحالم که بالاخره توانستیم امتیازات را در سه ست بعد برگردانیم.

این بازیکن در خصوص بازی در خانه در المپیک ۲۰۱۶ نیز گفت : خیلی خوب است که همه شما را تشویق کنند مخصوصا خانواده و دوستان. فکر می کنم آنچه که در این رقابت برای برزیل مهم است این است که چطور مانند یک تیم رفتار کنیم. من و او وجود ندارد ما باید همیشه با همدیگر انجامش دهیم.

[caption id="attachment_96948" align="aligncenter" width="515"]بازی برزیل و مکزیک - المپیک ۲۰۱۶ بازی برزیل و مکزیک - المپیک ۲۰۱۶[/caption]

ریکاردو لوکارلی پس از این برد اظهار کرد : یک شگفتی بزرگ بود. همه ما می دانستیم که اولین بازی المپیک سخت خواهد بود. سرویس و دفاع خوبی نداشتیم و این باعث شد آنها در برابر ما راحت بازی کنند. در ست اول آنها در پاس و حمله خوب عمل کردند. باید در ست های بعد تاکتیک خود را تغییر می دادیم و دفاعمان بهتر شد. بعد از آن و در ادامه راحت تر بازی کردیم.

در خصوص موفقیت در ست های بعد نیز عنوان کرد: در وقت استراحت باهم صحبت کردیم و یکدیگر را به بازی همانند رقابتهای لیگ جهانی تشویق کردیم. ما ست ناامیدکننده اول را پشت سر گذاشتیم و بعد از آن در ادامه مسابقه بهتر بازی کردیم.

این بازیکن همچنین در خصوص بازی در رقابت های المپیک در خانه نیز بیان کرد: بازی در رقابت های المپیک یک گام بزرگ است اما بازی در خانه حتی از آن هم بهتر است. بازی در کنار خانواده فوق العاده است.

[caption id="attachment_96982" align="aligncenter" width="758"]بازی برزیل و مکزیک - المپیک ۲۰۱۶ بازی برزیل و مکزیک - المپیک ۲۰۱۶[/caption]