به گزارش اختصاصی آریاورزش، افتتاحیه مسابقات والیبال مردان المپیک کاملا اروپایی بوده و جدال کلاسیک دو  همسایه قدیمی یعنی ایتالیا و فرانسه آغازگر این این دوره از رقابت‌ها خواهد بود. این مسابقه از گروه ۱ برگزار خواهد شد . تیم های دیگر این گروه عبارتند از کانادا، مکزیک، آمریکا و برزیل (میزبان مسابقات)

pre-match-italy-france

ایتالیا (آتزوری)

italy

ایتالیا از المپیک ۱۹۷۶ مونترال در همه دوره‌ها حضور داشته اما تاکنون نتوانسته است که مدال طلای المپیک را به دست آورد. این تیم در ۱۰ دوره حضور خود در المپیک موفق شده است که دو بار به مدال نقره،المپیک (۱۹۹۶ آتلانتا و ۲۰۰۴ آتن) و سه بار مدال برنز (لس آنجلس ۱۹۸۴، سیدنی ۲۰۰۰ و لندن ۲۰۱۲) را به دست آورد. ایتالیا سهمیه حضور در المپیک را با نایب قهرمانی در مسابقات جام جهانی ۲۰۱۵ ژاپن به دست آورد. این در حالی است که تیم فرانسه در مسابقات انتخابی المپیک در ژاپن ۲۰۱۶، که آخرین فرصت تیم ها برای حضور در المپیک بود  مقام دوم مسابقات انتخابی را به دست آورد و بلیط مسابقات ریو را کسب کرد و راهی برزیل شد. آخرین دیدار رسمی بین دو تیم ایتالیا و فرانسه، دیدار رده بندی مسابقات لیگ جهانی ۲۰۱۶ بود که ۱۷ ژولای در کراکو لهستان برگزار شد و فرانسه توانست با نتیجه ۳-۰(۲۳-۲۵، ۲۱-۲۵، ۲۰-۲۵) ایتالیا را شکست دهد و به مدال برنز مسابقات لیگ جهانی دست پیدا کند.

[player_list 94824]

فرانسه (لِبلو)

france

فرانسه تنها سه بار در بازی‌های المپیک حضور داشته و تاکنون موفق به کسب مدال در این بازی ها نشده است.آبی‌ها در اولین حضور خود در المپیک ۱۹۸۸ سئول، بهترین نتیجه سه دوره حضور خود را داشتند و در آن المپیک در جایگاه هشتم قرار گرفتند. آخرین دوره حضور فرانسوی ها در المپیک به مسابقات ۲۰۰۴ آتن برمیگردد که نهم شدند.

[player_list 94987]