به گزارش اختصاصی آریاورزش، کارلوس آرتور نوزمن متولد ۱۷ مارس ۱۹۴۲ در ریو، بازیکن سابق والیبال برزیل و وکیل است. وی ورزش حرفه‌ای را از سال ۱۹۵۷ شروع کرد و در سال ۱۹۶۲ به تیم ملی راه یافت و در المپیک ۱۹۶۴ پای ثابت تیم ملی بود. او در سال ۱۹۷۲ از تیم ملی و بازی والیبال خداحافظی کرد و سه سال بعد یعنی در سال ۱۹۷۵ به مدت ۲۰ سال به ریاست فدراسیون والیبال برزیل (CBV) درآمد. همچنین او از سال ۱۹۹۵ به عضویت کمیته ملی المپیک برزیل (COB) و کمیته بین المللی المپیک (IOC) و سازمان ورزشهای قاره های آمریکا (پاسو) درآمد.

از کارلوس در سال ۲۰۰۷ به عنوان یکی از مشاهیر والیبال ایالات متحده آمریکا قدردانی شد. مسئولین المپیک تابستانی ۲۰۱۶ نام او را به عنوان کاندیدای ریاست المپیک معرفی کردند که پس از موافقت فدراسیون والیبال برزیل، کمیته المپیک برزیل، کمیته بین المللی المپیک و فدراسیون جهانی والیبال، به عنوان رئیس کمیته المپیک ریو ۲۰۱۶ انتخاب شد و در حال حاضر مشغول به خدمت است. کارلوس در آستانه المپیک ۲۰۱۶ ریو منشوری به نام صلح المپیک تهیه و آماده کرده که بخشی از آن را در ادامه مشاهده می‌نمایید:

nuzmantocha6

«این آتش بسی است برای کودکانمان – برای پسران و دخترانی که ما را به آینده هدایت خواهند کرد. اگر با کودکانمان به عنوان کودک رفتار نکنیم، صلح واقعی وجود نخواهد داشت، و اگر این در اصل و بنیاد آن قرار نگیرد، آتش بس واقعی وجود نخواهد.»

solh-olympic1