آریاورزش: بازیکنانی که در ادامه به آن‌ها اشاره خواهد شد ، جزء خطرناک ترین سرویس‌زنان تیم های حاضر در المپیک ریو هستند و این ستارگان مطمئنا هدفی جز مختل کردن دریافتهای رقبای خود و چه بسا کسب امتیاز مستقیم نخواهند داشت.

با تیم میزبان یعنی برزیل شروع می کنیم ، قطعا سلسائو چندین سرویس زن قوی دارد اما در این جا فقط به معرفی دو تن از آن‌ها بسنده می‌کنیم – والاس دی‌سوزا و هیکاردو لوکارلی – این دو بازیکن اغلب سرویس های ریسک‌دار قدرتی می‌زنند و بازیکن دریافت کننده‌ی تیم مقابل را جهت ساخت پاس برای پاسور به دردسر می‌اندازند.

world-league-2016-f6-italy-brazil41 کوین لوغو و اغوین انگاپت ، این دو سرویس زن فرانسوی از روی خط سرویس دفاع تیم حریف را تحت فشار قرار می هند. لوغو به عنوان یک سرویس زن قدرتی شناخته میشود در حالیکه انگاپت مدام در حال تغییر سبک سرویسش است که همین باعث ایجاد دردسرهای زیاد برای دفاع روبرو میشود. ضمن اینکه نباید از آنتونا غوزیه هم در تیم ملی فرانسه غافل شد.

cev2016-qualification-2016-FRANCE-RUSSIA--18 مت اندرسون ( آمریکا ) و ماکسیم میخائیلوف ( روسیه ) قصد دارند در رقابتهای المپیک سرویس های قدرتی بزنند. این دو هم تیمی در تیم زنیت کازان ضربه های ویرانگری  از خط سرویس به حریف میزنند. انها تاثیر بسزایی در تیم هایشان دارند . و پاسور تیم امریکا  مایکا کریستین‌سن  نیز سرویسهای پر قدرتی میزند.

world-league-2016-f6-italy-usal75 بیشترین سرویسهای پرشی موجی را لهستانی ها میزنند. ماتئوس بیه‌نیه‌ک به خوبی میداند که چگونه حریف را سردرگم کند و چطور یک سرویس پرشی را به امتیاز تبدیل کند.ماتئوش میکا و پیاتر نوواکوفسکی نیز اگر روزشان باشد سرویس‌های موجی خوبی می‌زنند و  از سرویس زنان قدرتی لهستان نیر می‌توان بارتوش کورک و مایکل کوبیاک  را باید نام برد.

world-league-2016-f6-poland-serbial61 ایوان زایتسف و عثمانی خوان تورنا ، سلاح های اصلی تیم ملی ایتالیا هستند که سرویس‌های پرشی وحشتناکی می‌زنند.

فاکوندو کونته  از تیم ملی ارژانتین نیر گویی که بمب از خط سرویس پرتاب می کند.

همچنین گوین اسمیت از کانادا و صلاح از مصر نیز مطمئنا با سرویس‌های هولناکشان به دنبال بدست آوردن امتیاز سرویس در رقابتهای المپیک ریو ۲۰۱۶ خواهند بود.

[caption id="attachment_80381" align="aligncenter" width="900"]تصاویر دیدار ایران و کانادا-انتخابی المپیک۲۰۱۶ تصاویر دیدار ایران و کانادا-انتخابی المپیک۲۰۱۶[/caption]

در تیم ایران نیز سرویس‌‌زن‌های خوبی وجود دارد که از بین آن‌ها مطمئن‌ترین شخص فرهاد قائمی است که با آن ژست خاص سرویس‌هایش همه جهان الان او را به خوبی می‌شناسند. ایران در زمینه سرویس پرشی-قدرتی امیر غفور، سید محمد موسوی، میلاد عبادی‌پور و مجتبی میرزاجانپور را هم دارد که آن‌ها هم اگر روزشان باشد می‌توانند سرویس‌های خوبی بزنند. علاوه بر این در زمینه سرویس موجی نیز سعید معروف و عادل غلامی سرویس‌های بسیار عالی می‌زنند، اما با تمام این تفاسیر نسبت به سایر تیم‌ها نمی‌توان سرویس را به عنوان یک سلاح کارساز برای ایران دانست چون سرویس‌زن‌های کشورمان حداقل در لیگ جهانی نشان دادند که نوسان بالایی در این فاکتور دارند که امیدواریم این مشکل در المپیک دیده نشود و روزهای المپیک روزشان باشد.

oq-iran-canada- 2016-106