چهارشنبه, 02 خرداد 1403

پردیس آریافر،مرضیه راد/به گزارش اختصاصی آریاورزش، آخرین تمرین تیم ملی والیبال ایران روز گذشته برگزار شد و لوزانو، یک دیدار دوستانه میان تیم ب و تیم اعزامی به ریو ترتیب داد تا عملکرد بازیکنان را ارزیابی و آنها را با یک تمرین پرنشاط برای رقابتهای حساس و پرهیجان المپیک آماده سازد. به سراغ نوید مشجری، آنالیزور همیشه همراه تیم ملی رفتیم تا زیر ذره‌بین آمار و ارقام‌های وی، عملکرد  تیم را با دیدی بهتر و دقیق‌تر مشاهده نماییم. در ادامه شاهد گفتگوی ما با آنالیزور تیم ملی خواهید بود.

وضعیت تیم از لحاظ فنی به چه صورت است؟ به دلیل این که من یک هفته‌ای به خاطر فینال مسابقات لیگ جهانی در لهستان بودم و در تمرینات حضور نداشتم، زمانی که برگشتم شرایط را نسبت به قبل خیلی بهتر دیدم. بعد از آن که لیگ جهانی شروع شد برنامه بدنسازی یک مقدار سنگین بود، اما زمانی که برگشتم واقعا احساس کردم که شرایط خیلی بهتر شده است.

نقطه عطف بچه‌ها در کدام قسمت است؟ شاید تیم ما در یک نقطه خاص بهترین نباشد اما همین که در تمامی نقاط متوسط رو به خوب باشیم خیلی می‌تواند کمک کند. نمی‌توانم بگویم مثلا در چه نقطه خاصی الان بهتر هستیم. فکر می‌کنم هدف اصلی تیم این است که جزء چهار تیم اول در گروه قرار بگیرد.

rion-training-iran-21-tir-95-3

نوید مشجری در پایان به بررسی اجمالی در خصوص حریفان ایران در رقابتهای المپیک ریو  پرداخت:

از حریف‌های المپیکی ما در مسابقات لیگ جهانی فقط لهستان حضور داشت، که لهستان هم نتوانست بازی‌های خوبی از خودش نشان بدهد و من فکر می‌کنم لهستان هنوز به دنبال پیدا کردن ترکیب اصلی خود بود چون از کورک پشت خط زن اصلی خود استفاده نکرد و بیشتر کونارسکی را در ترکیب خود قرار داد. اما در مرحله نهایی کیفیت خوبی از خودشان ارائه ندادند. حریف دیگر ما آرژانتین است که نسبت به بازی های لیگ جهانی یک تغییر خیلی بزرگ دارند و آن هم بازگشت کونته پس از گذراندن دوران مصدومیت است. کونته بازیکن خیلی تأثیرگذاری برای آرژانتین است و باید ببینیم که بعد از مصدومیت هم همان آمادگی را که در مسابقات جام جهانی گذشته داشت را دارد یا خیر.

تصاویر بازی ایران و آرژانتین در لیگ جهانی ۲۰۱۶

اما در مورد کوبا پس از آن اتفاقات هنوز نمی‌دانیم که با چه ترکیبی قرار است حضور داشته باشند، اصلا حاضر می‌شوند در المپیک یا خیر. نسبت به مصر شناخت داریم و تقریبا آنها را آنالیز کردیم. تیم متوسطی هستند، نه خیلی قوی و نه خیلی ضعیف. در مقایسه با گروه یک، هم‌رده با مکزیک هستند، از مکزیک قوی‌تر هستند اما در مقایسه با روسیه و لهستان حریف قدرتمندی نیستند. تیم روسیه هم در تمامی مسابقات لیگ جهانی ترکیب متفاوتی داشت و سعی کرد از تمامی مهره‌هایش استفاده کند تا به ترکیب نهایی برسد، ولی چون بازی با روسیه بازی چهارم یا پنجم ما است زمان برای آنالیز و بررسی آنها داریم. در حال حاضر نسبت به کل بازیکن‌ها شناخت داریم ولی باید ترکیب تیمشان را ببینیم. باز هم من فکر میکنم شانس این را داشته باشیم که بین چهار تیم اول گروهمان قرار بگیریم.

[caption id="attachment_94252" align="aligncenter" width="900"]تصاویر تمرین تیم ملی پیش از اعزام به ریو تصاویر تمرین تیم ملی پیش از اعزام به ریو[/caption]