چهارشنبه, 02 خرداد 1403

پردیس آریافر،مرضیه راد/ به گزارش اختصاصی آریاورزش، در حاشیه آخرین تمرین بلندقامتان ایران برای حضوری شایسته در المپیک ۲۰۱۶ ریو، فرصتی دست داد تا با سیدمحمدموسوی دارنده عنوان بهترین مدافع جهان در خصوص تجربه اولین حضور در رقابتهای المپیک گفتگویی داشته باشیم. با هم گفتگوی خبرنگار آریاورزش با سید والیبال ایران را از نظر می گذرانیم.

سید محمد موسوی درباره وضعیت تیم ملی در این روزهای پرتب و تاب المپیک اینگونه میگوید : ـ حدود سه هفته تمرین خیلی خوب ، مداوم و بسیار باانگیزه داشتیم ، من به این تیم خیلی امیدوار شدم. در یک برهه ای از لیگ جهانی به حدی اعتماد به نفس ما پایین آمده بود که به سختی جلوی حریف هایمان بازی میکردیم ، ولی در حال حاضر با توجه به شرایط تمرینی که داشتیم و بیرون رفتن خستگی از تن بچه ها و همچنین اردوی تمرینی و بازی تدارکاتی خیلی خوبی که در برزیل داریم ، انشالله با آمادگی کامل راهی مسابقات خواهیم شد. المپیک بزرگترین رویداد ورزشی دنیا است و ما هم اولین باری هست که در چنین تورنمنتی شرکت میکنیم و هیچ تجربه ای نداریم ، اما درباره جوی که در دهکده المپیک وجود دارد خیلی شنیده ام و میدانم که این شرایط خیلی با فضا و جو بازی های دیگر متفاوت است. ولی ما تمام تلاشمان این است که اصلا تمرکزمان را از دست ندهیم. اگر ورزشکار خیلی مطرحی آنجا دیدیم در وادی عکس گرفتن و تفریحات آنجا قرار نگیریم ، فقط تمرکزمان بر روی تک تک بازی ها باشد و بازی به بازی در مورد رقبا فکر کنیم. اگر بخواهیم به نتیجه نهایی فکر کنیم فشار و استرس به ما وارد میکند. طبق گفته سرمربی ، بازی به بازی فکر میکنیم. در درجه اول هدفمان این است که گروهمان و مرحله مقدماتی بتوانیم صعود کنیم ، در مرحله دیگر شانس پنجاه - پنجاه است و سرنوشت با یک تک بازی مشخص میشود. نمیتوانم بگویم چه نتیجه ای ، اما من خیلی خیلی امیدوارم که تیم ملی نتایج خیلی خوبی کسب کند.

[caption id="attachment_88629" align="aligncenter" width="900"]تصاویر دیدار ایران و صربستان در لیگ جهانی تصاویر دیدار ایران و صربستان در لیگ جهانی[/caption]

موسوی با خنده درباره فرم لباس های کاروان المپیک گفت : ـ متاسفانه در مورد لباس هم خیلی صحبت شد ، این لباس اصلا درخور شخصیت ایران نیست ، چون ما همگی نمایندگان ایران در المپیک هستیم. من فکر میکنم نه رنگ بندی و نه دوخت آن مناسب نیست. بعضی از لباس های خود من در ایران طراحی و دوخته میشود ، خیلی هم عالی هستند که شاید خیلی مارک های خارجی هم نتوانند مثل آن را بدوزند. امیدوارم در مدت زمان باقی مانده حداقل تغییراتی در رنگ آن ایجاد کنند. کل لباس را شاید نتوانند تغییر دهند ولی حداقل در رنگ پیراهن تغبیر ایجاد کنند.

olympic3

سید اولین رقابتشان در المپیک و سطح بازی ها را اینگونه شرح میدهد : ـ شرایط المپیک متفاوت است ، شاید بهترین تیم های دنیا در المپیک شرایط خوبی نداشتند ولی ضعیف تر از آنها در المپیک درخشیدند. یک یا دو دوره قبل، از بین چهار تیمی که فینال لیگ جهانی را برگزار کردند، فقط یک تیم موفق شد بین چهار تیم نهایی المپیک قرار بگیرد .شاید یک مقدار از این بابت خوشحال هستم که ما به مرحله نهایی لیگ جهانی نرفتیم و توانستیم برای المپیک استراحت کنیم. بازی با آرژانتین هم شرایط خاص خودش را دارد ؛ نه به این خاطر که ولاسکو سرمربی آنها است ، به این خاطر که یکی از حریف های ما در المپیک است و باید اولین قدم را مقابل آنها برداریم. من فکر میکنم بتوانیم حتی راحت تر از تهران این تیم را شکست دهیم. چون در تهران تقریبا با تیم دوم بازی کردیم و یکسری مصدوم داشتیم اما بالاخره توانستیم شکستشان دهیم، شاید حتی بهتر از آن میتوانستیم نتیجه بگیریم ، اما من فکر میکنم که در المپیک بتوانیم نتیجه ای بهتر از لیگ جهانی بگیریم.

[caption id="attachment_89338" align="aligncenter" width="900"]تصاویر بازی ایران و آرژانتین در لیگ جهانی ۲۰۱۶ تصاویر بازی ایران و آرژانتین در لیگ جهانی ۲۰۱۶[/caption]

سید در پایان صحبتش عنوان کرد:والیبال به وسیله اسپانسرهای خیلی خوبی که دارد باعث شده که ما هیچ گونه کمبودی را احساس نکنیم. امیدوارم بتوانیم جواب این تدارکات های خوب را بدهیم.