به گزارش آریاورزش، در مراسم رونمایی از لباس ورزشکاران المپیکی، رئیس کمیته ملی المپیک با اشاره به اقدامات انجام شده توسط این کمیته برای ورزشکاران المپیکی اظهارداشت: تهیه البسه یکی از اقداماتی بود که از سال گذشته رایزنی در مورد آن را آغاز کردیم و با شرکت های داخلی و خارجی زیادی صحبت شد، یکی از اهداف این بود که هزینه ای در این زمینه متقبل نشویم!!!!!!!!!! در هر صورت طی مذاکرات انجام شده با شرکت لی نینگ به تفاهم رسیدیم.

وی در این رابطه ادامه داد: بر اساس تفاهم‌نامه امضا شده با این شرکت، ١١٠٠ ست لباس در اقلام مختلف شامل ١٨ تیکه برای هر یک از اعضای کاروان در اختیار کمیته قرار گرفت.

هاشمی که در مراسم رونمایی از البسه کاروان ایران صحبت می‌کرد، گفت: ۴ میلیارد و ٢٠٠ میلیون تومان هزینه کلی تهیه و ارسال البسه شده است که از این رقم ٧٠٠ میلیون بابت گمرک و حمل و نقل هزینه شده است.

[su_animate]برگرفته از مهر [/su_animate]

shert-player-olympic2016rio-17

اما قضیه به اینجا ختم نمی‌شود و نماینده شرکت اسپانسر کاروان ایران در المپیک ریو (لی‌نینگ) از اقدام کمیته ملی المپیک در هنگام رونمایی از لباس‌های کاروان ایران انتقاد و عنوان می‌کند: نمایندگی ما در تمام قاره‌های جهان مطرح بوده و ۴ دوره است که اسپانسر بزرگ‌ترین کاروان ورزش جهان یعنی چین در ادوار المپیک‌ بوده‌ایم و حتی قرار است سوئد و بحرین نیز امسال با این برند راهی المپیک شوند. از سوی دیگر باشگاه استقلال امسال با این برند راهی لیگ برتر شده و آنها به شدت از کیفیت لباس‌ها راضی هستند.

وی ادامه داد: متاسفانه همزمانی رونمایی کت و شلوار و مانتوها با لباس‌های رسمی لی‌نینگ که اسپانسر کاروان ایران به شمار می‌رود باعث شد تا هجمه‌های زیادی به لی‌نینگ آورده شود. در واقع انتظار نداشتیم کمیته ملی المپیک این اقدام را انجام دهد و از این کار آنها خود ما نیز جا خوردیم. فقط باید تأکید کنم که مانتو و کت‌شلوارها ارتباطی به شرکت لی‌نینگ ندارد و از سوی یک شرکت داخلی طراحی و دوخته شده است. هرچند که ما در این خصوص یک شرکت ایتالیایی را پیشنهاد داده بودیم.

[su_animate]برگرفته از فارس [/su_animate]

shert-player-olympic2016rio-1

پی‌نوشت:

به گزارش آریاورزش، متأسفانه لباسهای فرم ورزشکاران ایران در مراسم افتتاحیه المپیک ریو، طبق اظهارات رئیس ملی کمیته المپیک با حداقل هزینه آماده و فراهم گردیده است، لباسهایی که قرار است نماد کشور ایران در بزرگترین رویداد جهانی باشد. المپیک تنها عرصه مسابقات ورزشی کشورهای سراسر جهان نیست. المپیک میدان نبرد کشورها برای نشان دادن و اثبات قدرت و توان واقعی مردمان آنها است. تنها رویدادی که همه قومیتها، فرهنگها، نژادها، افکار و سلیقه‌های جهانی در آن گرد هم می‌آیند و از طریق ورزش به هم معرفی می‌شوند. و همه کشورها از لباسهای مارک در این مراسم بزرگ استفاده خواهند کرد.

این دیدگاه کمیته المپیک در صرف کمترین هزینه‌ها واقعا جای تأسف دارد که آنها قطعا حاضرند برای حضور مقامات و چهره‌هایی در المپیک، که حتی به ورزش ارتباطی هم پیدا نمی‌کنند، هزینه‌های کلان و غیرقابل تصور داشته باشند ولی برای لباس رسمی ورزشکارانی که نماینده ایران خواهند بود تنها به حداقل‌ها قناعت کنند تا جایی که حتی در کشور خودمان این لباسها امروز مضحکه خاص و عام شد.

[gallery link="file" columns="2" size="medium" ids="93997,93998"]