چهارشنبه, 02 خرداد 1403

به گزارش آریاورزش، ماتئوش میکا دریافت کننده قدرتی تیم ملی والیبال لهستان که اولین حضور خود را در رقابتهای جذاب المپیک تجربه می‌کند در گفتگویی به بیان احساس خود در این زمینه پرداخت.

چندین سال پیش تمام هیجانهاى مربوط به المپیک را از طریق تلویزیون تجربه میکردى، ولى حالا به زودى خودت در چنین رویداد مهمى حضور خواهى داشت. اولین خاطره‌اى که از المپیک به یاد دارى را برایمان بگو ؟؟ - به خاطر مى‌آورم که وقتى کودک بودم المپیک را از طریق تلویزیون دنبال می‌کردم. شاید نه فقط والیبال، بلکه دیگر ورزشکاران و نظم موجود در رقابتها را دوست داشتم. اما حتى همان زمان هم درست نمی‌دانستم که کدام بخش را براى دیدن انتخاب کنم. و وقتى نام والیبال مى‌آید المپیک‌هاى لندن و پکن در ذهنم خاطره‌انگیز می‌شود.

آیا در ذهن تو رشته‌های ورزشی دیگر المپیک‌ها هم طنین انداز مى‌شود، یا اینکه همیشه این احساس را فقط نسبت به والیبال داشته اى؟؟؟ - نه همیشه اینطور نیست، من هم مثل خیلى از پسر بچه‌ها در ابتدا فوتبال بازى می‌کردم، اما کم‌کم برنامه‌ام عوض شد و به طور جدى والیبال را انتخاب کردم.

Mateusz MIKA3 امسال براى اولین بار در المپیک حضور خواهى داشت، احساست را به عنوان یک المپیکى بازگو کن؟! - احساس خیلى خوبى دارم، اما باید بگویم که تنها حضور در المپیک من را راضى نمى‌کند، هرچند که براى خیلى از ورزشکاران همین کافى است، اما من دوست دارم با مدال از ریو به خانه برگردم.

توقع زیادى است آقاى زیاده‌خواه، چون صف مدال گیرندگان بسیار طولانى است.... - به نظر من همه مردم اینطور فکر می‌کنند و همه این زیاده‌خواهی را دارند، شاید خود ورزشکاران حاضر در المپیک افکار متفاوت‌تری داشته باشند ولی قطعا به کسب مدال فکر می‌کنند، به هر حال بسیارى از تیم‌هاى ملى والیبال حاضر در تورنمت مى‌خواهند براى کشورشان مدال به ارمغان بیاورند.

۶۳۵۵۲۴۵۸۳۱۵۳۰۲۱۲۷۴ در فاصله‌ى دو هفته مانده به آغاز المپیک، جو تیم ملی چگونه است؟ تمرکز شما روی تمرینات آماده سازى در منطقه اسپلا است یا همه فکر  و ذهنتان متوجه المپیک است؟ - مشخص است بیشترین موضوع مورد بحث‌ ما درباره المپیک است. اما در حال حاضر تمام تمرکزمان روی تمریناتمان است، به دلیل این که وقتی خیلی خوب و به اندازه کافی تمرین کرده باشی می‌توانی حضور موفقی هم در تورنمنت داشته باشی.

سال گذشته در برزیل حضور داشتید تا در لیگ جهانى مقابل این تیم صف‌آرایى کنید و با جو استادیوم و حاضرین در ورزشگاه آشنایى دارید و می‌دانید که آنها از تیم‌شان بهترین نتیجه را انتظار دارند. از فشار تماشاگران هراسى ندارید؟؟ - نه، زیرا من هم جزو همان افرادى هستم که نمی‌دانند در زمین چه اتفاقى خواهد افتاد.  قطعا بازى در مقابل تماشاگران خودى بسیار راحت‌تر است، اما براى من مهم است که استادیوم پر باشد. ترجیح می‌دهم در چنین جوى بازی کنم تا اینکه در فضایى آرام و بدون شور و حرارت قرار گیرم.

۲۰۱۶-۰۷-۲۳_۱۵-۰۷-۱۵