سه شنبه, 18 ارديبهشت 1403

به گزارش آریاورزش، دیدار فینال رقابتهای لیگ جهانی ۲۰۱۶، در حالی از ساعت ۲۳:۰۰ در ورزشگاه تارون آره‌نای لهستان بین دو تیم صربستان و برزیل آغاز خواهد شد که این دیدارها شاهد فراز و نشیب زیادی بین مدعیان قهرمانی بود و تیم‌هایی از گردونه مسابقات خارج شدند که با وجود نتایج عالی در دور مقدماتی حتی کسی احتمال حذف آنان رو نمی‌داد.

رو در روphoto_2016-07-17_23-00-57

⚫️ صربستان و برزیل سه بار در فینال لیگ جهانی به مصاف هم رفته‌اند. و در تمامی رقابتها تیم قاره آمریکای جنوبی توانسته تیم اروپایی را ببرد. ⚫️ این دوتیم در گروه یک رقابتهای نهایی لهستان نیز همگروه بودند و صربستان برای کسب اولین مدال طلای لیگ جهانی به میدان می رود. ⚫️صربستان و برزیل برای چهارمین بار در فینال لیگ جهانی با هم دیدار میکنند. ⚫️ برزیل برنده هر سه فینال گذشته بوده است: ۳-۲ در ۲۰۰۳، ۳-۱ در ۲۰۰۵ و ۳-۲ در ۲۰۰۹٫ ⚫️ آخرین دیدار این دو تیم در رقابتهای لیگ جهانی امسال بود که صربستان ۳-۱ برزیل را شکست داد. صربستان تا کنون نتوانسته است در رقابت های پی در پی با برزیل در لیگ جهانی پیروز باشد ⚫️ در آخرین دیدار این دو تیم ریکادو لوکارلی سانتوس د سوزا برای برزیل و سرچکو لیسیناچ برای صربستان موفق به کسب ۱۸ امتیاز شدند. ⚫️ در مجموع ۲۴ بازی این دو تیم در لیگ جهانی، سهم برزیل ۱۸ و صربستان ۵ برد بوده است.

صربستان

[caption id="attachment_91685" align="aligncenter" width="900"]تیم ملی والیبال صربستان تیم ملی والیبال صربستان[/caption]

🔵صربستان در صورت پیروزی اولین مدال طلای خود در لیگ جهانی را به دست می آورد. 🔵آنها تاکنون ۸ مدال در لیگ جهانی کسب کرده‌اند، ۳ برنز و ۵ نقره اما هرگز طلا نگرفته‌اند 🔵صربستان در کنار برزیل، روسیه و کوبا ۵ مدال نقره این رقابتها را دارد و در صورت کسب ششمین نقره رکورد جدیدی ثبت می‌کند. 🔵تاکنون هیچ تیمی به اندازه صربستان در کسب طلای لیگ جهانی ناکام نبوده است. 🔵در فینال سال گذشته، فرانسه در سه ست پیاپی صربستان را شکست داد در حالی که آنها در مرحله نیمه نهایی آمریکا را با نتیجه ۳-۲ از مقابل خود برداشته بودند. 🔵آنها امسال برای رسیدن به فینال ایتالیا را با نتیجه ۳-۲ از پیش رو برداشتند. اوروش کواچویچ با کسب ۲۰ پوئن، امتیازآورترین بازیکن صربستان در این مسابقه بود.

برزیل

[caption id="attachment_91185" align="aligncenter" width="900"]تیم ملی والیبال برزیل تیم ملی والیبال برزیل[/caption]

🔴 برزیل در صورت کسب مدال طلا اولین تیمی خواهد بود که ده مدال طلای لیگ جهانی را به دست آورده است. 🔴 نه مدال طلای برزیل خود یک رکورد محسوب می شود. ایتالیا با هشت مدال طلا دوم است. 🔴 برزیل در صورت پیروزی اولین مدال طلای خود را از سال ۲۰۱۰ (بعد از شکست ۳-۱ روسیه ) تا کنون بدست می آورد 🔴 برزیل ۵ مدال نقره نیز دارد که در صورت شکست با ششمین نقره خود رکورد جدیدی را به ثبت می رساند. 🔴 برزیل برای رسیدن به فینال مدافع قهرمانی سال گذشته یعنی فرانسه را با نتیجه ۳-۱ از پیش رو برداشت. والاس د سوزا با کسب ۲۹ پوئن امتیازآورترین بازیکن مسابقه بود.