به گزارش آریاورزش، رقابتهای لیگ جهانی والیبال امشب با برگزاری دیدار فینال مسابقات بین تیم‌های صربستان و برزیل به اتمام خواهد رسید و سرنوشت مدال طلای مسابقات بالاخره مشخص خواهد شد. امشب بر آن شدیم که در کمتر از یک ساعت مانده به شروع مسابقه، تحلیل تعدادی از اعضای تحریریه آریاورزش را به شما اعلام کنیم:

باهره حبیبی: با توجه به نتیجه مرحله مقدماتی که برزیل ۳-۱ از صربستان شکست خورد به نظرم برزیل دنبال جبران این شکست خواهد بود و بازی خیلی خوبی از خود به نمایش خواهد گذاشت اما در مقابل صربستان که تاکنون نتوانسته رنگ مدال طلا را ببیند، این بار بدنبال شکستن طلسم خواهد بود و انگیزه مضاعف تری نسبت به برزیل خواهد داشت. بنابراین به نظرم با یک بازی دیدنی و هیجان انگیز (و شاید هم ۵ سته) شاهد اولین قهرمانی صربستان خواهیم بود.

سیما کاظمی:

چون صربستان نتوانست به المپیک صعود کند ، از همان ابتدای حضور در لیگ جهانی تمام تلاش خود را کرد تا به فینال برسد، و اکنون در بازی نهایی  مقابل تیم فوق العاده یک دست و تسلیم نشدنی برزیل قرار گرفته است ، که  بازی زیبایی در برابر فرانسه در مرحله نیمه نهایی به نمایش گذاشت ،از طرفی صربستان هم با یک برد روحیه  بخش درمقابل ایتالیا به استقبال فینال امده است،و این یک فینال تماشایی است.

فاطمه یاری: 

فینال امشب را می توان رویارویی طلایی ترین و ناکام ترین تیم رقابتهای لیگ جهانی دانست. بی شک صربستان انگیزه زیادی برای جبران غیبت خود در بازیهای المپیک و کسب اولین طلای لیگ جهانی را دارد اما شاگردان رزنده که تا فینال رقابتها آمده اند به راحتی از طلای مسابقات چشم پوشی نمی کنند. مسلما در صورت باخت صربها، حسرت بزرگی برای ستاره غایب این تیم، آتاناسویچ رقم خواهد خورد.

سارا نیرآبادی: 

فارغ از نتیجه هر والیبال دوستی انتظار یک بازی جذاب را از فینال لیگ جهانی ۲۰۱۶ خواهد داشت،نبردی بین دو قدرت فعلی والیبال جهان؛مطمئنا هر دو تیم با رویای دست یابی به طلا این رقابت ها به زمین خواهند آمد. صربستان نباید تجربه و ذکاوت خاص رزنده،سرمربی برزیل،و توانایی های خارق العاده بازیکنان حریف را فراموش کند و برزیل هم نباید از انگیزه بالای صربستانی هایی که از رسیدن به المپیک ۲۰۱۶ ناکام ماندند غافل شوند؛پیش بینی من یک رقابت هیجان انگیز پنج سته خواهد بود و اگر صربستانی ها هم برنده میدان شوند که چه بهتر 😉

فاطمه زهرا سهیلی‌پور: 

بازی فینال؛ برزیل و صربستان. بازی که می توانم نام آن را جنگ ابر قدرتهای والیبال بنامم. بازی که در آن دو تیم ابرقدرت برای تصاحب عنوان قهرمانی می جنگند. برزیل با ۹ مدال طلا بیشترین مدال طلا را دارد و اما صربستان با وجود بازیهای خوب و دیدنی تاکنون مدال طلا در لیگ جهانی نداشته است. با توجه به قدرتمند بودن دو تیم و با وجود بازیکنانی مثل لوکارلی و پاسوری به نام رزنده در تیم برزیل و نبود آتاناسیه ویچ در تیم صربستان به نظرم بازی با پیروزی برزیل به اتمام خواهد رسید. بازی زیبا، پر هیجان، دیدنی و سراسر جذابیت را شاهد خواهیم بود. هرچند بعید نیست بازی ۵ سته هم شود (برزیل ۳؛ صربستان ۲) اما به نظرم برزیل قوی تر ظاهر خواهد شد.

یاسمن فتحی: 

با توجه به بازی های دیشب(برزیل با نتیجه ۳-۱ توانست فرانسه که تیمی قدرتمند است را شکست دهد و در طرف مقابل صربستان به سختی و با بازی پنج سته توانست ایتالیا را شکست دهد) بنظرم برزیل روحیه بیشتری برای بازی امشب دارد و احتمال بردنش بیشتر است.

آرام جوشن: بازیکنان سلسائو که هر کدام برای خود یک تیم کامل بشمار می روند، چه در خط حمله و چه دریافت و چه در نوار دفاعی انسجام و در عین حال انعطاف پذیری بالایی برای بازی در مقابل هر تیمی را دارا هستند. ستارگانی که شخصیت، تجربه و انگیزه کافی برای یک قهرمانی را دارند. امشب برای زردپوشان برزیلی که هم به حال و هوای شهر زیبای کراکو خو گرفته اند و هم انگیزه کافی برای انتقام از تیمی را که دور مقدماتی نوار پیروز‌هایشان را قطع کرد شب سرنوشت سازی محسوب می شود و شاگردان رزنده تنها برای یک بازی زیبا به میدان نخواهند رفت بلکه قطعا بدنبال یک شارژ روحی برای ورود به بازی‌های المیپک خواهند بود. صرب‌ها که از یک مربی کاربلد به نام نیکولا گربیچ بهره می برند به سادگی ثابت کرده‌اند که صربستان تنها متکی به ستارگانش نیست و هماهنگی و انسجام تیمی رمز موفقیت آنهاست. صربستان در خط دفاع و سرویس تاکنون عملکرد خوبی از خود به نمایش گذاشته و در دیدار دور مقدماتی با همین شیوه شاگردان رزنده را زمین گیر کرد. تیم صربستان در دیدار دور مقدماتی برابر برزیل ۲۰ امتیاز سرویس کسب کرد که در نوع خود یک رکورد به حساب می‌آید به نحوی که این تیم در هر ست از این بازی به طور میانگین ۵ امتیاز سرویس کسب کرده است. ۷ امتیاز از این ۲۰ امتیاز سرویس، سهم سرچکو لیسیناچ (مدافع این تیم) بود. به هر حال شاگردان گربیچ که در رقابتهای انتخابی شانس حضور در بزرگترین رویداد ورزشی سال یعنی المپیک ۲۰۱۶ را از دست داده اند تنها برای تماشای پیروزی یاران رزنده به میدان نخواهند آمد و جز وسوسه لمس جام قهرمانی و بر گردن آویختن طلای لیگ جهانی به چیز دیگری فکر نخواهند کرد. معراج شیخی:  شاید در دنیای سینما تعداد فیلم های کمی وجود داشته باشد که پدر و پسر نقش اول را بازی کنند ؛اما در امروز جهان والیبال چند نمونه هستند؛ بهترین نمونه اش برونو (پسر) و برناردینیو (پدر) هستند . سرمربی و کاپیتان تیم ملی والیبال برزیل . برزیل در این دوره از لیگ جهانی دو تیم یک دست را روانه مسابقات کرد؛ دو تیمی که هرکدام توانستند اکثر حریفان را به زانو در بیاورند. از آن طرف صربها با قدرت تمام پا به رقابتها گذاشته اند و حتی موفق شدند برزیل را در صربستان شکست دهند ، در یک بازی ۴سته عجیب که صرب‌ها با سرویس های خود برزیل را شکست دادند . نبود الکساندر آتاناسیه ویچ می تواند عاملی باشد که برزیل را به قهرمانی نزدیک تر کند هرچند برزیل این روزها بسیار آماده است. در همین مرحله نهایی برزیل با تیم دوم خود موفق شد با یک بازگشت (کام بک) رویایی آمریکا را حذف کند . در آن بازی گیورا بهترین بود . اما دیشب برزیل بایک بازی هماهنگ توانست فرانسه را شکست دهد ؛ در این بازی برناردینیو و برونو ستاره بودند یکی در جابجایی مهره ها دیگری در انجام دستورات و هدایت تیم . به نظر می رسد که والیبال برزیل می تواند امسال یک سال رویایی داشته باشد که در تاریخ سینمای والیبال ثبت شود ..... بله فیلمی به نام برونو و برناردینیو .......... مرضیه یاوری راد: 

بعد از این سفرهای طولانی و قاره پیمایی های متعدد در این مدت کوتاه، بالاخره مسابقات به ایستگاه آخر رسید تا مشخص شود بلیط طلایی از آن کدام تیم خواهد شد.صربستانی که ناکام ماند در رفتن به المپیک و با بازماندن از این راه، عزم خود را جزم کرد تا آتش شعله ور شده خود در ناکامی نرفتن به المپیک را کمتر کند و طلای این مسابقات آب سردی بر دلهای سوخته آنها باشد، یا برزیل قهرمانی که از همان ابتدای مسابقات خود را مدعی قهرمانی نشان داد  و با  مربی با تجربه خود که همه عناوین مهم در مسابقات رسمی نمانده که به نام خود ثبت نکرده باشد قهرمان این دوره از لیگ جهانی خواهد شد. بازی این دو تیم امشب از این جهت زیبا خواهد بود که در المپیک صربستانی حضور ندارد که بازی های زیبای خودش در این دوره لیگ جهانی را دوباره به نمایش بگذارد پس با تمام قدرت حاضر میشود که بهترین خاطره ها را در ذهن ها به جای گذارد.