سه شنبه, 18 ارديبهشت 1403

📝 کراکو لهستان-۱۶ جولای ۲۰۱۶;به گزارش آریاورزش، رقابت‌های مرحله نیمه‌نهایی لیگ جهانی ۲۰۱۶ والیبال در حالی امشب پیگیری خواهد شد که در دیدار اول امشب تیم‌های برزیل و فرانسه در تارون آرنا به مصاف هم خواهند رفت.تیم ملی والیبال فرانسه در تلاش است که با برتری در مقابل برزیل برای دومین سال پیاپی به فینال مسابقات لیگ جهانی راه باید و قهرمانی خود را تکرار کند.

رو در رو

brazil-france-semifinal-prematch

⚫️ تیم‌های برزیل و فرانسه تا به حال ۲۲ بار در لیگ جهانی با یکدیگر تقابل داشته‌اند که سهم فرانسه ۵ پیروزی بوده است و برزیل ۱۷ پیروزی. ⚫️ فرانسوی‌ها ۲ پیروزی از ۵ خود در برابر برزیل را از ۳ بازی اخیرشان به دست آورده‌اند. ⚫️ برزیل و فرانسه در مرحله مقدماتی بازی‌های امسال نیز به مصاف هم رفتند که برزیل ۳-۱ برنده شد. ⚫️ برزیل و فرانسه تا به حال هیچ‌گاه در نیمه نهایی لیگ جهانی با یکدیگر تقابل نداشته‌اند ولی می‌توان بازی امشب را به عنوان نمونه‌ دیگری از فینال مسابقات سال ۲۰۰۶ در نظر گرفت که فرانسو‌ی‌ها در آن بازی در ۲ ست نخست پیروز از میدان خارج بودند اما برزیلی‌ها با درخشش ستارگانی همچون دانته و ژیبا و سرجینیو به بازی برگشتند و ۳-۲ برنده شدند.

فرانسه 

[caption id="attachment_91838" align="aligncenter" width="900"]فرانسه فرانسه[/caption] 🔵 فرانسوی‌ها در صورتی که امشب برنده شوند و به دیدار فینال راه پیدا کنند،بعد از برزیل و ایتالیا سومین تیمی خواهند بود که می‌توانند ۲ سال پیاپی به قهرمانی لیگ جهانی دست یابند. 🔵 فرانسوی‌ها علاوه بر مدال طلای سال گذشته در سال ۲۰۰۶ نیز به مدال نقره دست یافته‌اند. 🔵 فرانسوی‌ها در ۲ باری که در نیمه نهایی لیگ جهانی حضور داشته‌اند هرگز نباخته‌اند ، آن‌ها در سال ۲۰۰۶ از سد بلغارستان گذشتند و به فینال رسیدند و در سال ۲۰۱۵ از سد لهستان. 🔵 آنتونا غوزیه، با کسب ۱۴۵ امتیاز از بازی‌های قبلی فرانسه در لیگ جهانی امسال، امتیازآورترین بازیکن این تیم محسوب می‌شود.

برزیل

[caption id="attachment_91185" align="aligncenter" width="900"]تیم ملی والیبال برزیل تیم ملی والیبال برزیل[/caption] 🔴 برزیلی‌ها با کسب ۱۸ مدال، پرافتخارترین تیم لیگ جهانی محسوب می‌شوند. ۹ مدال برزیلی‌ها به رنگ پیراهن اصلی‌شان یعنی زرد است. 🔴 برزیلی‌ها از سال ۲۰۱۰ است که در حسرت مدال طلای لیگ جهانی به سر می‌‌برند. سلسائو فینال ۲۰۱۱ و ۲۰۱۳ را به روسیه باخت و در فینال ۲۰۱۴ نیز مغلوب آمریکا شد. این تیم در لیگ جهانی سال گذشته پنجم شد. 🔴 برزیلی‌ها در ۵ حضور قبلی‌شان در نیمه‌نهایی لیگ جهانی همیشه پیروز بوده‌اند. آخرین شکست این تیم در این مرحله به باخت ۳-۰ در مقابل آمریکا در سال ۲۰۰۸ بازمی‌گردد. نکته جالب‌تر این است برزیلی‌ها در ۵ نیمه‌نهایی اخیر خود که راهی فینال شده‌اند تنها ۲ ست را واگذار کرده‌اند. 🔴 ریکاردو لوکارلی از معدود بازیکنان حاضر در لیگ جهانی امسال است که توانسته بیش از ۲۰ امتیاز مستقیم سرویس به دست بیاورد، او در کنار سرچکو لیسنیاچ صربستانی ۲۱ امتیاز سرویس بدست آورده است.