سه شنبه, 18 ارديبهشت 1403

📝 کراکو لهستان-۱۶ جولای ۲۰۱۶;به گزارش آریاورزش، رقابت‌های مرحله نیمه‌نهایی لیگ جهانی ۲۰۱۶ والیبال در حالی امشب پیگیری خواهد شد که در دیدار اول امشب تیم‌های ایتالیا و صربستان در تارون آرنا به مصاف هم خواهند رفت.تیم ملی والیبال صربستان در تلاش است که با برتری در مقابل ایتالیا برای دومین سال پیاپی به فینال مسابقات لیگ جهانی راه باید.

رو در رو

italy-serbia-semifinal-prematch

⚫️ این دوتیم در مجموع مسابقات لیگ جهانی ۳۰ بار به مصاف هم رفته‌اند که از این حیث سهم صربستان ۱۷ برد و سهم ایتالیا نیز ۱۳ برد می‌باشد.

⚫️ بیش از نیمی از مسابقات انها از جمله سه بازی آخرشان به ست پنجم کشیده شده است که سهم ایتالیا از این بازی‌های پنج سته،۹ برد و صربستان ۶ برد است.

⚫️ آخرین دیدار آنها در لیگ جهانی به تاریخ ۳ جولای همین امسال بر‌می‌گردد که با برتری ۳-۲ صربستان به پایان رسید و در این بازی ایوان زایتسف ۳۰ امتیاز را برای تیمش کسب کرد یعنی بیش از ۲۱ امتیاز نسبت به هم‌تیمی‌های دیگرش.

⚫️ صربستان و ایتالیا در مجموع ۲ بار در نیمه نهایی لیگ جهانی همدیگر را ملاقات کرده‌اند.در سال ۲۰۰۳ صربستان در قالب(صربستان و مونته‌نگرو)در ۳ ست متوالی ایتالیا را شکست داد،در سال ۲۰۰۱ هم ایتالیا توانست در ۵ ست بر صربستان(یوگوسلاوی سابق)چیره شود.

صربستان

[caption id="attachment_91685" align="aligncenter" width="900"]تیم ملی والیبال صربستان تیم ملی والیبال صربستان[/caption]

🔴 صربستان در لیگ جهانی در مجموع ۸ مدال کسب کرده است.۱ برنز درقالب تیم یوگوسلاوی،۲ نقره و ۱ برنز در قالب صربستان‌و‌مونته‌نگرو و ۳ نقره و ۱ برنز نیز درقالب تیم ملی صربستان-اما آنها هرگز موفق به فتح لیگ جهانی نشده‌اند.

🔴 به غیر از صربستان هیچ تیم دیگری وجود ندارد که حداقل در یک فصل از این مسابقات در عین کسب انواع مدال‌ها موفق به کسب مدال طلا نشده باشد.

🔴 صربستان از ۹ نیمه نهایی قبلی در لیگ جهانی حداقل ۵ مسابقه‎ی ان را با پیروزی پشت سر گذاشته که شامل ۴ برد از ۵ بازی اخیر آنها می‌شود و تنها شکست آنها به سال ۲۰۱۰ و بازی با روسیه بر‌می‌گردد که ۳-۰ مغلوب این تیم شدند.

🔴 یوروش کواچویچ امتیاز‌اورترین بازیکن صربستان در لیگ جهانی امسال بوده است.او در مجموع موفق به کسب ۱۳۵ امتیاز شده است که ۱۱۵ پوئن ان از اسپک،۱۳ پوئن از دفاع و ۷ پوئن نیز از سرویس به دست اورده است.

🔴 سرچکو لیسیناچ نیز با اختلاف کمی بعد از کواچویچ امتیاز‌آورترین بازیکن تیمش بوده است.او در مجموع ۱۳۴ امتیاز کسب کرده است(۸۵ اسپک-۲۸ دفاع-۲۱ سرویس).

ایتالیا

world-league-2016-f6-italy-usal84

🔵 ایتالیا تا قبل از سال ۲۰۰۰ میلادی توانسته ۸ دوره‌ی لیگ جهانی را فتح کند.

🔵 از بعد از اخرین طلای آنها در سال ۲۰۰۰ میلادی،ایتالیایی‌ها تنها موفق به کسب ۲ نقره و ۳ برنز در این مسابقات شده‌اند.

🔵 تنها تیم ملی والیبال برزیل توانسته طلای بیشتر و در مجموع مدال بیشتری نسبت به ایتالیا کسب کند.(برزیل ۱۸ مدال مجموع و ۹ طلا،ایتالیا ۱۵ مدال مجموع و ۸ طلا)

🔵 ایتالیا تنها یک مسابقه از پنج نیمه‌نهایی گذشته خود در لیگ جهانی را با پیروزی پشت سر گذاشته که به برد ۳-۰ آنها در سال ۲۰۰۴ مقابل بلغارستان بر‌می‌گردد.آنها همچنین دو نیمه‌نهایی سال ۲۰۱۳ و ۲۰۱۴ را واگذار کردند اما با مدیریت خوب توانستند مدال برنز هر دوفصل این رقابت‌ها را از آن خود کنند.

🔵ایوان زایتسف با کسب ۱۴۸ امتیاز تا به اینجا،امتیاز اورترین بازیکن در میان سایر هم‌تیمی‌هایش است.(۱۲۷ اسپک،۹ دفاع و ۱۲ سرویس)