یکشنبه, 30 ارديبهشت 1403

📝 به گزارش آریاورزش، رقابتهای مرحله نهایی لیگ جهانی والیبال در شب دوم در حالی امشب پیگیری خواهد شد که در دیدار دوم امشب تیم‌های لهستان (میزبان) و صربستان در تارون آرنا به مصاف خواهند رفت.

رو در رو

serbia-poland-f6-prematch

⚫️ دیروز در اولین روز رقابت‏ها لهستانِ یک بازگشت باورنکردنی در برابر فرانسه داشت و بازی ۲-۰ باخته را با برد ۲-۳ عوض کرد. شاگردان آنتیگا اگر بتوانند در دومین روز این رقابت‏ها صربستان را شکست دهند به مرحله نیمه نهایی راه پیدا می‏کنند. ⚫️ از سوی دیگر، اگر صربستان با نتیجه ۳-۰ یا ۳-۱ لهستان را شکست دهد آنها همچنان می‏توانند به حضور در نیمه ‏نهایی امیدوار باشند.

⚫️ صربستان و لهستان در حالی برای نوزدهمین مصاف خود در تاریخ لیگ جهانی آماده می‏شوند، که سهم صربستان ۱۳ پیروزی بوده که هشت پیروزی صرب‌ها از نه دیدار اخیر این ۲ تیم بدست آمده است. ⚫️ آخرین برد لهستان در برابر صربستان (۳-۱) در لیگ جهانی به ۳۰ جولای ۲۰۰۶ در غوچ لهستان برمی گردد. ⚫️ آخرین مصاف این دو تیم در مسابقات امسال لیگ جهانی در شهر کالینینگراد روسیه بود که صربستان با نتیجه ۳-۰ لهستان را شکست داد.

لهستان

[caption id="attachment_91352" align="aligncenter" width="900"]تصاویر بازی لهستان و فرانسه در لیگ جهانی ۲۰۱۶تیم ملی والیبال لهستان تصاویر بازی لهستان و فرانسه در لیگ جهانی ۲۰۱۶تیم ملی والیبال لهستان[/caption]

🔴 لهستان در بازی روز چهارشنبه پس از واگذار کردن دو ست توانست فرانسه را با نتیجه ۳-۲ شکست دهد. از سال ۲۰۰۷ تاکنون این اولین باری بود که عقاب‌های سرخ و سفید پس از باخت در دو ست توانستند پیروز مسابقه باشند. 🔴 درصورت پیروزی می‏توانند بعد از زمان تقریبی یک سال به سه برد متوالی دست پیدا کنند. 🔴 دو مسابقه آخر آنها به ست پنجم کشیده شده است. 🔴 سه پیروزی آنها در رقابت های لیگ ۲۰۱۳ با برد در ست اول همراه بوده است. 🔴 سه بازیکنی که توانستند بیش از سه امتیاز در برابر فرانسه کسب کنند متئوش میکا(۱۲)، کارول کلوس(۱۳) و داوید کونارسکی(۲۰) بودند.

صربستان

[caption id="attachment_88525" align="aligncenter" width="900"]تیم ملی والیبال صربستان تیم ملی والیبال صربستان[/caption]

🔵 صربستان نایب قهرمان سال گذشته لیگ جهانی نمایش خوبی در رقابت ها داشته است. 🔵 صربستان در هشت دوره از لیگ جهانی در جمع سه تیم اول بوده اما هنوز نتوانسته است مدال طلای تورنمنت‏ها را بدست آورد. 🔵 صربستان لیگ جهانی امسال را با شش پیروزی شروع کرد اما در سه رقابت پایانی دور اول تنها یک پیروزی بدست آورد.