به گزارش اختصاصی آریاورزش، شب اول مرحله نهایی لیگ جهانی والیبال ۲۰۱۶ در حالی از ساعت ۲۳ امشب با برگزاری دیدار تیم‌های فرانسه و لهستان در سالن تارون آرنای شهر کراکو در لهستان پیگیری شد که یورای مکری از صربستان به عنوان داور اول و لوئیز جراردو از مکزیک قضاوت بازی را برعهده داشتند. این دیدار تماشایی و جذاب که ۱۵۰ دقیقه به طول انجامید در نهایت با برتری شاگردان آنتیگا تحت امتیازگیری زیر به سرانجام رسید:

[event_results 89576]

[gallery link="file" columns="2" size="medium" ids="91352,91351"]

قبل از شروع بازی

poland-france-f6-prematch

گزارش بازی: 

ست اول: 

بازی با سرویس فرانسوی ها شروع شد ولی اولین امتیاز این ست و بازی را لهستان بدست آورد.بازی در ابتدا بسیار پایاپای دنبال می‌شد اما کوبیاک با یک آبشار زیبا و سپس یک حرکت پایپ امتیاز ۴ را برای عقاب‌ها بدست آورد. (۲-۴)، درخشش غوزیه خیلی زود امتیازات را در عدد ۵ برابر می کند. توپگیری زیبای زاتورسکی در انتهای زمین و ضربه کونارسکی امتیاز ۷ را به لهستان داد و با ضربه کارول برتری امتیازی لهستان به بار دیگر به ۲ رسید و تیم‌ها به استراحت فنی اول رفتند.(۶-۸).به نظر می‌رسید که لهستانی‌ها ثبات بالایی در حفظ برتری ندارند چون تونیوتی با یک امتیاز سرویس امتیازات دو تیم را در عدد ۸ برابر کرد، ولی لهستانی‌ها دوباره خوش درخشیدند و  از طرفی خطای پنجه دو ضرب تونیوتی باز هم باعث ایجاد اختلاف امتیازی به نفع لهستان شد(۹-۱۲) برتری لهستانی‌ها تا ابتدای وقت استراحت فنی ادامه داشت تا اینکه در امتیازات پایانی ست سرویس های خوب تیم فرانسه اختلاف را به یک رساند و آنتیگا مجبور به گرفتن وقت استراحت شد(۱۸-۱۹). تعویض عالی تیلی باعث شد فرانسه‌ای که تا بدین جا از لهستان عقب بود در نهایت گوی سبقت را از رقیب برباید و با سرویس های پرشی زیبا لهستان را از جریان امتیازگیری خارج کند و ۲۱-۲۳ پیش بیافتد. امتیاز ۲۴ هم از دفاع روی تور و امتیاز ۲۵ نیز با سرویس مارشال به فرانسه رسید، تا شاگردان تیلی ست باخته را در نهایت ۲۵-۲۱ برنده شوند. world-league-2016-f6-france-polandl9

ست دوم: 

ست دوم بازی با سرویس کونارسکی شروع میشود؛ و اولین امتیاز بازی به همانند ست اول برای لهستان به دست آمد ولی دفاع بهتر فرانسوی‌ها خیلی زود باعث ایجاد اختلاف ۲ امتیازی شد و فرانسوی‌ها با برتری ۵-۸ به استقبال وقت استراحت فنی اول رفتند. این برتری امتیازی تا ابتدای وقت دوم استراحت فنی ۲ برابر شد و قرانسوی‌ها با برتری ۱۰-۱۶ بازی را از سر گرفتند. اشتباهات لهستانی‌ها از یک سو و درخشش غوزیه این اختلاف ایجاد شده را بیشتر و بیشتر می‌کرد تا اینکه در نهایت این ست نیز با ضربه تمام‌کننده کوین لوغو ۱۷-۲۵ به سود فرانسوی‌ها به اتمام رسید.

world-league-2016-f6-france-polandl11

ست سوم: 

ست سوم در حالی شروع شد که به نظر می‌آمد لهستانی‌ها به دنبال انتقام از فرانسه از همان ابتدای ست با سرویس های قدرتمند بینیک هستند؛ هرچه از جریان ست می‌گذشت آبشار های دیدنی کونارسکی و اشتباهات فرانسوی‌ها‌ به لهستان این کمک را می‌کرد تا اختلاف را بیش‌تر کرده و برتری ۹-۳ به سود لهستان رقم خورد؛ برتری مقتدرانه عقاب‌های سرخ و سفید بعد از وقت استراحت فنی دوم هم به ۱۰ رسید و نتیجه ۲۲-۱۲ بر روی تابلوی امتیازات ثبت شد. برتری لهستانی‌ها به حدی بود که حتی از دست انگاپت، ستاره فرانسوی‌ها هم کاری بر نیامد و او یکی از آبشارهایش را به آنتن کوبید، در حالی که به نظر می‌رسید سرویس‌های خوب غوساد کم کم فرانسه را به بازی برمی‌گرداند اما آبشار قدرتمند کونارسکی این ست را نیز ۲۵-۱۷ به نفع آنتیگا و یارانش خاتمه داد.بی شک در این ست بیِنیِک ستاره ۲۱ ساله لهستانی‌ها، ناجی تیمش بود.

world-league-2016-f6-france-polandl18

ست چهارم: 

ست چهارم بازی در حالی شروع شد که فرانسوی‌ها از ست قبلی به خوبی یاد گرفته بودند که نباید لهستان را دست کم گرفت و هماهنگی بالای بازیکنان این تیم باعث شد تا با برتری ۸-۵ راهی وقت استراحت فنی اول شوند.یک جاخالی زیبا از غوزیه برتری فرانسوی‌ها را به عدد ۵ رساند ولی لهستانی‌ها با غنیمت شماری توپهای برگشتی فاصله امتیازات را کم کردند ۱۱-۱۳٫ درخشش دوباره بیِنیِک در خط سرویس این اختلاف امتیازی را کلا از بین برد و تیم‌ها در امتیاز ۱۶ برابر شدند. برابری ۲ تیم تا امتیاز ۲۳ همچنان ادامه داشت و ماغشال برای فرانسه و کونارسکی برای لهستان امتیازآوری می‌کرد، این ست زیبا و تماشایی که به حق و انصاف زیباترین ست این دیدار بود در نهایت با آبشار کارول کلوس ۲۸-۲۶ به سود میزبان خاتمه یافت.

world-league-2016-f6-france-polandl34

ست پنجم: 

این ست سرنوشت‌ساز هم در شرایطی آغاز شد که هر ۲ تیم به خوبی می‌دانستند که یک اشتباه مساوی است با ایجاد اختلاف ۲ امتیازی برای تیم مقابل، اما به نظر می‌رسید که لهستانی‌ها هوشیارتر باشند چون این فرانسوی‌ها بودند که با اشتباهشان برتری ۳-۱ را به حریف تقدیم کردند، در ادامه درخشش بوشِک و کونارسکی این اختلاف را به ۳ رساند و فرانسوی‌ها که به نظر می‌رسید شوکه شده باشند هرچه بیشتر تلاش می‌کردند با مقاومتی قوی‌تر از سوی لهستانی‌ها مواجه می‌شدند.هرچند که درخشش انگاپت کار را در امتیاز ۱۰ به تساوی کشاند اما عملکرد عالی کلوس و کونارسکی و در نهایت هم آبشار تمام کننده بوشِک این ست را ۱۵-۱۲ به نفع میزبان خاتمه داد تا لهستان از جهنم به بهشت برسد و این بازی سرنوشت ساز را ۳-۲ از آن خود کند.

world-league-2016-f6-france-polandl50

نتایج و برنامه گروه:

[event_blocks title="" team="0" league="7125" season="6821" venue="0" status="any" date="default" number="6" order="default" show_all_events_link="0" align="none"]

[league_table 28686]

world-league-2016-f6-france-polandl46