به گزارش اختصاصی آریاورزش، مرحله نهایی لیگ جهانی والیبال ۲۰۱۶ در حالی از ساعت ۲۰ امشب با برگزاری دیدار تیم‌های برزیل و ایتالیا در سالن تارون آرنای شهر کراکو در لهستان آغاز شد که یورای مکری از صربستان به عنوان داور اول و لوئیز جراردو از مکزیک قضاوت بازی را برعهده داشتند. این دیدار تماشایی و جذاب که ۹۰ دقیقه به طول انجامید در نهایت با برتری شاگردان رزنده تحت امتیازگیری زیر به سرانجام رسید:

[event_results 89575] پیش از بازی:  [gallery columns="2" link="file" size="medium" ids="91202,91185"] گزارش ست به ست ست اول:

امتیاز اول را خوان‌تورنا برای تیم ایتالیا به دست آورد. در ابتدا تیم برزیل مقداری عجولانه بازی را شروع کرد و با دریافت های ناقص بازیکنان، توپ‌ها سالم به پاسور نمی رسید و باعث شد تا برزیل ۴-۱ از ایتالیا عقب بیفتد. برزیلی‌ها هر چند در دریافت ضعیف عمل کردند اما در روی دفاع روی تور خوب ظاهر شدند و توانستند ۴-۴ بازی را به تساوی بکشانند. دو تیم پا به پای هم در امتیاز گیری پیش رفتند و با خطای تور جیانه لی این تیم برزیل بود که وقت فنی اول را ۸-۷ به سود خود کرد. موتور تیم برزیل در اواسط بازی گرم شد و توپگیری‌های بی‌نظیر این تیم اختلاف ۳ امتیازی را با ایتالیا ایجاد کرد و بلنجینی سرمربی تیم ایتالیا را وادار به گرفتن وقت استراحت کرد. ۱۲-۹ به سود برزیل. با آبشار جانانه والاس امتیاز ۱۶ برای برزیل به دست آورد و وقت استراحت فنی دوم ۱۶-۱۲ بار دیگر به نفع برزیل به صدا در آمد. هماهنگی تیم برزیل رفته رفته در امتیازات پایانی بیشتر شد و با توپی که زایتسف به اوت فرستاد تیم برزیل توانست ۲۰-۱۴ پیشی بگیرد. در ادامه بازی آنتونوف با امتیاز سرویسی که گرفت ایتالیا را به امتیاز ۱۸ رساند، ۲۱-۱۸ به سود برزیل. در طرف دیگر میدان این لوکارلی بود که با دو امتیاز سرویسی که از زایتسف و تورنا گرفت ۲۴-۱۸ به سود برزیل کرد و در نهایت این برزیل بود که با امتیاز ۲۵-۱۸ ست اول را به سود خود به پایان رساند.

world-league-2016-f6-italy-brazil27

ست دوم:  در آغاز ست دوم آبشار زایتسف با دفاع روبرو شد و امتیاز اول به نفع تیم برزیل شد. دیدن فضای بین دفاع جلو وعقب تیم ایتالیا از نظر لوکاس با یک جاخالی زیبا تبدیل به امتیاز شد ۴-۳ برزیل. با سرویسی که برونو رزنده در گوشه چپ زمین ایتالیا جای داد وقت فنی اول در این ست برای برزیل به صدا در آمد ۸-۶٫ توپگیری های بینظیر تیم برزیل در انتهای زمین باعث شد در این ست برزیل ۵ امتیاز از ایتالیا پیش بیفتد ۱۳-۸٫ دفاع خوب بیراره‌لی در مقابل والاس با درگیر لفظی این دو بازیکن انجامید و امتیاز این توپ به سود ایتالیا شد ۱۷-۱۴ به سود برزیل. بیراره‌لی توانست یک امتیاز سرویس به دست آورد ۱۸-۱۶ به سود برزیل. درگیری لفظی زیر تور والاس و بیراره‌لی همچنان ادامه داشت و آبشاری که والاس وارد زمین ایتالیا کرد برزیل به امتیاز ۲۲ رسید. ۲۲-۱۸٫ در انتهای بازی بار دیگر این تیم برزیل بود که بار دیگر عملکرد بهتری داشت و این ست هم با نتیجه ۲۵-۲۰ به سود برزیل به پایان رسید.

world-league-2016-f6-italy-brazil31

ست سوم زایتسف ست سوم را در پست قطر پاسور آغاز کرد. درشروع بازی با امتیازی که لوکارلی در سرویس گرفت ۱-۰ برزیل پیش افتاد. پاس کوتاه رزنده به سوزا باعث ورود آبشار زیبا به زمین ایتالیا و کسب امتیاز برای ایتالیا شد ۲-۲ مساوی. ضربه نا امید کننده تورنا به اوت باعث شد تا اختلاف امتیاز دو تیم به ۲ برسد و ۶-۴ بازی به سود برزیل شود. با آبشار بی نظیر والاس امتیاز ۸-۵ به سود برزیل شد و وقت فنی اول به نفع برزیل به صدا در آمد. ایتالیایی ها در این ست دریافت های ضعیفی داشتند. دفاع زیبای بیراره لی در مقابل سوزا اختلاف امتیاز را به یک رساند ۹-۸ به سود برزیل. در ادامه سرعت بالای آبشار زایتسف با امتیاز همراه شد تا هر دوتیم در امتیاز ۱۰ برابر شوند. با توپ بدون دفاعی که لانزا به راحتی هر چه تمام تر میتوانست به امتیاز تبدیل کند به خارج زد تا بلنجینی سرمربی این تیم درخواست استراحت کند۱۲-۱۰ برزیل. در این ست بلنجینی متئو پیانو را هم وارد زمین کرد تا در روی تور عملکرد بهتری داشته باشد. لوکارلی و بار دیگر آبشار قدرتمندش امتیاز ۱۶ را به سود برزیل کرد و وقت فنی دوم ۱۶-۱۴ بار دیگر به سود برزیل شد. world-league-2016-f6-italy-brazil30

سرویس تورنا بار دیگر از تور عبور نکرد و بازی با امتیازات ۱۸-۱۵ به سود برزیل ادامه داشت. بلنجینی در این ست از همه داشته هایش استفاده کرد ولی با هم نتوانست نتیجه مطلوبی کسب کند. به یکباره با امتیاز سرویس برونو و دریافت های ضعیف تیم ایتالیا بار دیگر برزیل توانست ۵ امتیاز پیشی بگیرد ۲۰-۱۵٫ برزیل بازی های این مرحله از لیگ جهانی را بسیار عالی شروع کرد و خودش را به عنوان یکی از مدعیان قهرمانی معرفی کرد. آلمیدا با گرفتن امتیار پایانی ۲۵-۱۹ این ست را به سود برزیل به پایان رساند و در نهایت این بازی با نتیجه ۳-۰ به سود برزیل شد. لوکارلی با ۱۴ امتیاز بهترین بازیکن میدان شد و زایتسف با ۱۲ امتیاز بهترین بازیکن تیم ایتالیا.

world-league-2016-f6-italy-brazil18

بازی در یک نگاه :  brazil-italy-f6 نتایج و برنامه گروه: [event_blocks title="" team="0" league="7124" season="6821" venue="0" status="any" date="default" number="6" order="default" show_all_events_link="0" align="none"]   وضعیت جدول: [league_table 28687]