📝 به گزارش اختصاصی آریاورزش ، مرحله نهایی لیگ جهانی ٢٠١۶ امشب از ساعت ٢٠ در شهر کراکو لهستان برگزار میشود. در اولین دیدار این مرحله دو تیم برزیل و ایتالیا که بیشترین مدال طلای لیگ جهانی را در کارنامه خود دارند به مصاف هم خواهند رفت.

رو در رو 

brazil-italy-f6-prematch

⚫️ دیدار امشب اولین بازی این دو تیم در رقابت های لیگ جهانی ٢٠١۶ است. ⚫️ تیم ملی برزیل از هفت دیدار اخیرشان مقابل ایتالیا در پنج بازی پیروز شده است. ⚫️ آخرین رقابت این دو تیم با پیروزی ٣ بر ٢ ایتالیا در تاریخ ٣ جولای ٢٠١۵ به پایان رسید. ⚫️ در مجموع تیم ملی برزیل و ایتالیا ٣٣ مرتبه در رقابت های لیگ جهانی با یکدیگر به رقابت پرداختند ، که برزیل ١٧ مرتبه و ایتالیا ١۶ مرتبه حریف خود را شکست دادند.

ایتالیا - آتزوری 

[caption id="attachment_88489" align="aligncenter" width="900"]تیم ملی والیبال ایتالیا تیم ملی والیبال ایتالیا[/caption]

🔵 تیم ملی ایتالیا با هشت عنوان قهرمانی در لیگ جهانی بعد از برزیل در رتبه دوم قرار دارد. با این وجود از سال ٢٠٠٠ این تیم موفق به کسب عنوان قهرمانی نشده است. 🔵 تیم ملی ایتالیا از سال ٢٠٠۵ - ٢٠١٢ هیچ مقامی کسب نکرده است اما در فصل ٢٠١٣ و ٢٠١۴ به مدال برنز دست یافتند. آنها فصل گذشته در جایگاه پنجم قرار گرفتند. 🔵 آتزوری ها در مرحله بین قاره ای شش پیروزی بدست آورند که پنج پیروزی در ٣ ست بوده است. 🔵 لوکا وتوری با ١٢٣ امتیاز و ایوان زایتسف با ١٢١ امتیاز ، تاکنون بیشترین امتیاز را در رقابت های امسال کسب کردند.

برزیل - سلسائو

wl-brazil-poland-2016-12

🔴 برزیلی ها به دنبال دهمین عنوان قهرمانی خود در لیگ جهانی هستند. آنها تاکنون با ٩ عنوان قهرمانی پرافتخارترین تیم جهان هستند و پس از آن ایتالیا با ٨ قهرمانی در جایگاه دوم قرار دارد. 🔴 سلسائو از سال ٢٠١٠ موفق به کسب قهرمانی در این رقابت ها نشدند و تنها به کسب مقام دوم بسنده کردند. 🔴 تیم ملی برزیل در مرحله گروهی با هشت پیروزی و تنها یک شکست مقابل صربستان به عنوان صدرنشین رقابت ها به مرحله نهایی صعود کردند. 🔴 والاس دیسوزا با ۵۵.٩ درصد موفقیت در حمله بهترین اسپکر سطح یک لیگ حهانی است.