به گزارش آریاورزش، رائول لوزانو با اشاره به اینکه با احتساب همراهی ایران در المپیک سومین تجربه خود را در بازیهای المپیک تجربه می کند، گفت: پیش از این با تیمهای اسپانیا و لهستان هم در المپیک شرکت کردم و این بار اشتیاق زیادی دارم تا سومین تجربه را با ایران داشته باشم.

وی در پاسخ به این سوال که ایران با توجه به حسرت طولانی والیبال ایران برای حضور در المپیک چه برنامه‌هایی دارد گفت:  انتظارات مردم ایران از والیبال بالاست چون که خیلی از تیمهای مطرح از حضور در المپیک محروم شدند. به هر جهت بازی در المپیک اصلا راحت نبوده و این موضوع برای هر رشته ورزشی و هر کشوری مستثنی نیست.

سرمربی تیم والیبال ایران افزود: اگر تیم ایران این بار توانست به المپیک راه یابد نتیجه و ماحصل اقداماتی است که از سالها قبل آغاز شده بود و امروز به بار نشست. البته باید منصفانه به این موضوع نگاه کرد چراکه من هم در حدود ۹۰ روز است که به عنوان سرمربی کارم را آغاز کرده ام و اصلا نمی توان همه چیز را به کار ۹۰ روزه وابسته دانست.

لوزانو با قدردانی از زحمات ولاسکو برای تیم والیبال ایران ادامه داد: باید از کاری که قبلا ولاسکو آغاز کرد قدرشناسی کنیم . او کلید روشن شدن این موتور بود و حتی بازتاب کارهای او در سطح  باشگاهها نیز دیده می شود.

وی خاطر نشان کرد: خوشبختانه در حال حاضر شاهد حضور ۳۰ بازیکن در تیم های ملی A و B هستیم  که ماحصل کارهای ولاسکو بوده که البته با توجه به وضعیت کنونی می توان امیدوار به یک پوست اندازی با نفرات جدید در سالهای آتی باشیم. البته باید به هوشیاری و وسعت دید مسئولان ایران نیز اشاره کرد که این پروژه را استارت زدند.همه در این موفقیت سهیم هستند از باشگاهها و تیم های ملی A و B  گرفته تا کادر فنی و وسعت دید مسئولان والیبال ایران. به خصوص بازیکنانی که فاکتور اصلی هستند چون با بازیکنان بی کیفیت نمی توان این کار بزرگ را انجام داد.wl-iran-brazil-2016-037

وی با توجه به نتایج حاصله در لیگ جهانی گفت: اولویت ما از دو ماه قبل، کسب سهمیه المپیک بود. این مسابقات بسیار سخت بود و استرس بالایی داشت که البته تیم ایران در مسابقات کسب سهیمه راندمان خوبی نشان داد. البته بازیکنان ما در لیگ جهانی که در فاصله کوتاهی نسبت به مسابقات ژاپن برگزار شد دچار مشکلاتی شدند که این موضوع طبیعی است. ورزشکار نمی تواند سطح بالای آمادگی خود را برای دو یا سه ماه حفظ کند و اصلا ربطی به تیم ایران ندارد و این موضوع عمومی و یک بحث فیزیولوژیک است.

وی ادامه داد: حتی تیمهای لستان و فرانسه نیز دچار افت شدند چراکه بعد از یک برنامه بدنسازی در سطح بالا و حفظ آن برای یه مدت مشخص، توان ورزشکاران تحلیل می رود. لهستان هم دو بازی در لیگ جهانی باخت و فرانسه هم برخی مسابقات خود را واگذار کرد. بطور کلی تیمهایی که در ژاپن بودند دچار افت و خیز شدند.

سرمربی تیم ملی والیبال درباره اینکه اول شدن در مرحله مقدماتی المپیک به سود تیم ملی است، گفت: مسابقات المپیک بسیار ویژه است چون شما می توانید در یک گروه خوب باشید و اول شوید ولی در مرحله یک هشتم نهایی، تیم چهارم گروه دیگر که تیم بسیار قوی است شما را حذف کند. پس اول شدن در گروه به درد نمی خورد.

لوزانو تاکید کرد: برزیل، آمریکا، فرانسه و ایتالیا چهار تیم بسیار قدرتمند و یک سطح هستند ولی همه چیز به آن روز و شرایط بازی بستگی دارد. هر تیم باید سعی کند از فرصتهایش استفاده کند. هدف اولیه ما این است که در بین چهار تیم اول شویم و از گروه بالا بیاییم.

iran-serbia-world-league-2016-lozano

وی درباره وضعیتش برای کار در ایران بعد از المپیک، تاکید کرد: در این رابطه هنوز صحبت نکرده ایم.

سرمربی تیم ملی والیبال در پاسخ به این سئوال که چشم انداز برای کارش در ایران چیست؟ گفت:در حال حاضر راحت با تیم کار می کنم. قطعا این موضوع به یکسری مسائل بستگی دارد که سر فرصت راجع به آن صحبت خواهیم کرد. از کار با تیم ملی ایران خوشحال و راضی هستم و امیدوارم شرایطی باشد که بتوانم باز هم اینجا کار کنم. این به نتایج آتی هم بستگی دارد.

لوزانو ادامه داد: در مسابقات جهانی با ولاسکو صحبت می کردم. ولاسکو می گفت احساس می کردم از سال سوم به بعد بود که کارها آنطور که می خواهم پیش می رود. من فعلا سه ماه است که اینجا هستم. این شانس را داشتم خیلی از کارهایی که من انجام می دهم پیش از این توسط ولاسکو انجام گرفته بود.

وی درباره احتمال جوانگرایی بعد از المپیک و ارزیابی از تیمهای پایه ایران خاطرنشان کرد: بین ۳۲ تا ۳۴ بازیکن در تیم های اول و دوم داریم. در تیم دوم حتی ۱۲ بازیکن چرخشی عوض شده اند. در طول تمرینات حدود ۴۰ بازیکن را دیده ایم. پتانسیل بازیکن وجود دارد ولی آنقدرها هم عجله ای نیست که بخواهیم سریع جوانگرایی کنیم.

لوزانو افزود: من حالت اضطرار نمی بینم که حتما ۶ یا ۸ نفر از تیم ملی بروند. این نسل می تواند چند سال دیگر هم باشد چون خیلی بازیکن مسن در تیم نداریم. گاهی اوقات لازم است که یک مکثی داده شود تا بازیکنان یک نفس بگیرند. مثلا بازیکنان ۲۰ روز بروند و استراحت کنند و سپس برنامه ریزی کنیم تا دچار آسیب دیدگی نشوند.

سرمربی تیم ملی والیبال ادامه داد: شاید نیاز باشد که برنامه مشترکی را با باشگاه ها هماهنگ کنیم چون بازیکنان ۵ ماه با تیم ملی و ۷ ماه با باشگاه هستند. نیاز است که برنامه های بدنسازی هماهنگ باشد ولی چیز پیچیده ای نیست. می شود جلسه ای تشکیل داد و در این خصوص صحبت کرد.

وی افزود: ادامه کار من به نتایج آینده بستگی دارد. یک بخش از نتایج را تا الان گرفته است. الان باید اهداف و نتایج را در دو کفه ترازو گذاشت و آنرا سنجید.iran-argentina-world-league-2016-25

لوزانو در خصوص مصدومیت و بیماری امیر غفور و فرهاد قائمی تاکید کرد: نگرانی بابت این دو بازیکن منطقی است. امروز صبح همه تمرین کردند و تقریبا از شرایط مصدومیت در آمده اند. دوستانی که نتوانستند در لیگ جهانی بازی کنند، این هفته فرصت دارند به فرم مناسبی برسند. فرهاد قائمی به خاطر بیماری اش چند کیلوگرم وزن از دست داده است.

سرمربی تیم ملی تاکید کرد: امیر غفور هم ابتدا زانویش مصدوم شد و سپس کمرش. آنها در حال ریکاوری بودند. بازی آخر لیگ جهانی هم شهرام محمودی به خاطر التهاب زانو بازی نکرد ولی امروز همه شرایط تمرین را دارند. به جز بیماری فرهاد قائمی که نمی توان آنرا مصدومیت حساب کرد، بقیه دچار مصدومیتهایی شدند که سابقه آنرا دارند.

لوزانو درباره برنامه تدارکاتی تیم ملی تا المپیک تصریح کرد: تا دو هفته دیگر در تهران تمرین می کنیم و روز هشتم مردادماه به برزیل خواهیم رفت. وقتی به برزیل می رسیم، به محل اسکان و تمرین برزیل برویم و همانجا تمرین کنیم. بازی با این تیم قطعی شده است. روز دوازدهم و سیزدهم از محل اسکان برزیل به دهکده مسابقات می رویم. در حال برنامه ریزی هستیم تا با یک تیم دیگر هم تمرین مشترک داشته باشیم.

rion-training-iran-21-tir-95-11

وی یادآور شد: وقتی شما وارد دهکده المپیک می شوید، برنامه تمرین از طرف مسئولان برگزاری به شما داده می شود و مانوری برای تغییر ساعتها ندارید. اگر بتوانیم با تیمی که قبل یا بعد از ایران تمرین می کند، توافق کنیم که با هم تمرین کنیم، این کار را انجام خواهیم داد.

سرمربی تیم ملی با بیان نقاط ضعف این تیم گفت: باید سرویس پرشی ما بهتر شود. ما به این موضوع آگاه هستیم و باید وقت بیشتری روی سرویس های پرشی بگذاریم.

وی همچنین با حمایت کامل از بازیکنان والیبال ایران اظهار کرد: نمی خواهم درباره تک تک بازیکنانم صحبت کنم ولی گاهی بعد از مسابقات روی شبکه های اجتماعی قضاوت های ناعادلانه ای درباره عملکرد بازیکنان می شود. شما نگاه کنید حتی لیونل مسی هم در دیدار فینال ممکن است پنالتی خراب کند ولی او همیشه مسی است.

لوزانو خطاب به هواداران والیبال گفت: می خواهم یک خواهش کنم. اگر خودتان را حامی والیبال می دانید، اجازه بدهید لطفا نقطه نظراتتان را حفظ کنید. فکر می کنم توقعات از والیبال بسیار بالاست. این خوب است ولی یادمان نرود اگر خودمان را حامی و دوستدار والیبال می دانیم باید بدانیم که خونسرد باشیم.

سرمربی تیم ملی والیبال یادآور شد: الان وقت حمایت از والیبالیست هاست. مطمئن باشید بازیکنان زحمت خودشان را می کشند. اگر هم نقطه نظری دارید دست نگه دارید. صحبتم با کسانی که در شبکه های اجتماعی خودشان را حامی می دانند؛ الان زمان حمایت است.

[su_animate]برگرفته از خبرگذاری مهر[/su_animate]

rion-training-iran-21-tir-95-22