به گزارش آریاورزش، تیم ملی والیبال ایتالیا در حال آماده سازی برای مرحله نهایی لیگ جهانی ۲۰۱۶ می‌باشد. ستاره این تیم، ایوان زایتسف اظهار داشت:

«تیم ما آماده‌ی بازی در برابر آمریکا و برزیل است.» این مهاجم آبی‌پوش نسبت به این مرحله از مسابقات در کراکو بسیار خوش‌بین است.»

او ادامه داد: «این مسابقات محک خوبی برای ما قبل از بازی‌های المپیک ریو می‌باشد. بازی به عنوان دریافت کننده یا پشت‌خط‌زن تفاوتی برایم ندارد، من خودم را در اختیار تیم و کادر فنی قرار داده‌ام."wl-italy-australia-2016-030 پس از ۵ روز استراحت در واتر سورل، مکانی که آتزوری‌ها پیش از اعزام به ریو آخرین استراحت خود را در آنجا انجام دادند، ایتالیایی‌ها شب گذشته رم را به مقصد کراکو ترک کردند تا در مرحله شش تیم برتر مسابقات لیگ جهانی در روزهای ۲۳ تا ۲۷ تیرماه شرکت کنند. پس از خط خوردن جولیو سابی از لیست بازیکنان اعزامی، زایتسف از نفراتی بود که در زمین بازی باقی ماند. سابی آخرین فردی بود که از لیست ۱۴ نفره بلنجینی برای لیگ جهانی خط خورد. با تعیین تاریخ اعلام لیست نهایی بازیکنان توسط مسئولین در پیدمونت، سابی که دچار مصدومیت شده بود نیز جزء خط خوردگان قرار گرفت. در واقع زایتسف و آنتونوف باید بتوانند در دو پست دریافت کننده و پشت‌خط‌‌ زن، به خوبی ظاهر شوند. پس از صعود روحیه‌بخش در هفته سوم لیگ جهانی در ایران، تیم بلنجینی این فرصت را داشت تا در بدنسازی به ریکاوری و تمرین بپردازد. serbia-italy-world-league-2016-27 این بازیکن در ادامه افزود: «ما برای رویارویی با حریفان در مرحله‌ی نهایی آماده‌ایم. این مسابقات قبل از المپیک ریو محک خوبی خواهد بود و احساس می‌کنم که بسیار آماده و با اعتماد به نفس هستیم. این مهاجم ۲۷ ساله ادامه داد، هدف ما در این مسابقات رویارویی با تیم‌هایی است که در المپیک نیز برای کسب مدال تلاش می‌کنند. ما می‌خواهیم که از این مرحله نیز صعود کنیم و برای رسیدن به این هدف، باید دو بازی اول خود را خیلی خوب بازی کنیم. گام بزرگی است که در این تابستان برمی‌داریم. تا روز پنج شنبه تمام تمرکز ما بر روی بازی با برزیل و آمریکا خواهد بود. بعد از آن هم، منتظر خواهیم ماند.» ایوان در هشت مسابقه ابتدایی لیگ جهانی در پست دریافت‌کننده بازی کرد. اما در آخرین هفته بازی در ایران، به درخواست لورنزو بلنجینی، ایوان در پست قطر پاسور به ایفای نقش پرداخت. زایتسف در این باره گفت : «من خودم را در اختیار تیم قرار داده ام»world-league-2016-iran-italy-16

آبی پوش روسی الاصل در ادامه تاکید کرد: «ما نشان دادیم که نقشه‌ها و راه‌حل‌های زیادی در اختیار داریم و در صورت نیاز از همه آنها بهره خواهیم برد، همانطور که این نقشه‌ها در مقابل صربستان به کمکمان آمد.» تنها پانزده روز تا اعزام تیم به المپیک ریو باقی مانده است و زایتسف اذعان کرد که فکر المپیک به طور پیوسته در ذهن تیم و کادر فنی در حال گسترش است. او ادامه داد : «به سادگی انتظارات از ما بیشتر خواهد شد وتوقعات در رویدادی به این مهمی به شدت افزایش می‌یابد که احساسات قطعا کار خود را خواهد کرد.»

بیوگرافی و گالری تصاویر ایوان زایتسف