به گزارش آریاورزش، رقابتهای لیگ جهانی بانوان ۲۰۱۶ (موسوم به جایزه بزرگ زنان) عصر امروز با برگزاری دیدار فینال بین تیم‌های بانوان برزیل و بانوان آمریکا به اتمام رسید که تیم بانوان برزیل موفق شد در دیدار فینال این رقابتها بعد از یک جدال تماشایی و جذاب با حساب ۳-۲ از سد آمریکا بگذرد.

[event_results 90613]

grand-prix-brazil-usa5گزارش بازی : 

در این دیدار تماشایی و جذاب بیش از ۲ ساعت و نیم به طول انجامید، پنج ست کاملا متفاوت از یکدیگر را شاهد بودیم.

ست نخست این دیدار با برتری ۲۵-۱۸ آمریکایی‌ها خاتمه یافت و شاگردان کارچ کرایل موفق شدند با درخشش کیمبرلی هیل این ست را از آن خود کنند. از طرفی برزیلی‌ها در این ست در زمینه سرویس اصلا موفق نبودند.

grand-prix-brazil-usa12

ست دوم بازی بر خلاف ست نخست با برتری کامل برزیلی‌ها همراه بود و شاگردان ژوزه روبرتو موفق شدند با آبشارهایی تماشایی کاپیتان فابیان کلاودینیو این ست را با نتیجه قاطعانه ۱۷-۲۵ از آن خود کنند

grand-prix-brazil-usa8

بازی در ست سوم بر خلاف ۲ ست قبلی که بیشتر یکطرفه دنبال می‌شد، بسیار نزدیک و پایاپای شد و برتری امتیازی بارها بین ۲ تیم دستخوش تغییر و تحول شد تا اینکه در نهایت عملکرد بی‌نظیر تایشا منزس و شیلا کاسترو این ست را نیز ۲۵-۲۳ به نفع برزیل خاتمه داد.

grand-prix-brazil-usa14

آمریکایی‌ها که مدافع عنوان قهرمانی سال گذشته هم بودند در ست چهارم به آب و آتش زدند و پاس‌های عالی آلیشا گلس در کنار حملات سرعتی و مهارناپذیر فولیوک آکینرداوُ این ست را نیز ۲۵-۲۲ به نفع قرمزپوشان آمریکا خاتمه داد.

grand-prix-brazil-usa32

ست پنجم و نهایی این دیدار نیز از همان ابتدا با برتری قاطعانه برزیلی‌ها آغاز شد و به نظر می‌رسید که انرژی آمریکایی‌ها در همان ست گذشته که برنده شده بودند به اتمام رسیده بود. در نهایت آبشار تماشایی فابیانا کلاودینیو این ست را نیز با نتیجه ۱۵-۹ به نفع برزیل خاتمه داد تا شاگردان ژوزه روبرتو بعد از ۲ سال، بار دیگر قهرمان لیگ جهانی بانوان شوند.

grand-prix-brazil-usa35

در پایان این بازی فولیوک آکینرداوُ از آمریکا با کسب ۱۹ امتیاز بهترین بازیکن مسابقه شد و فابیانا کلاودینیو نیز با کسب ۱۸ امتیاز بهترین بازیکن برزیل شد.

grand-prix-brazil-usa11

در دیدار رده‌بندی این رقابتها نیز هلند موفق شد با نتیجه ۳-۱ روسیه را شکست دهد و در دیدار پنجم-ششمی نیز چین ۳-۰ تایلند را شکست داد.

رده‌بندی نهایی لیگ جهانی بانوان ۲۰۱۶ به شرح زیر است:

۱ - برزیل

۲ - آمریکا

۳ - هلند

۴ -روسیه

۵- چین

۶- تایلند

grand-prix-brazil-usa7