📝 به گزارش اختصاصی آریاورزش، مرحله نیمه‌نهایی مسابقات جایزه بزرگ والیبال بانوان ۲۰۱۶ از ساعت ۱۲:۳۰ امروز در بانکوک تایلند آغاز شد که در دیدار دوم این مسابقات تیم‌های بانوان آمریکا و روسیه در حالی از ساعت ۱۵:۳۰ یه مصاف هم رفتند که محمد شاهمیری از ایران به عنوان داور اول قضاوت این مسابقه را بر عهده داشت، این دیدار تماشایی و جذاب در نهایت با برتری ۳-۰ کارچ کرایل در تیم آمریکا طبق روند امتیازگیری زیر خاتمه یافت :

[event_results 90171] photo_2016-07-09_21-42-13

نکته : استاد شاهمیری در این مسابقه قضاوت بسیار درخشان و افتخارآمیزی داشتند و در چندین صحنه حساس نیز با به درستی اعلام کردن رای خود موجبات انجام یک مسابقه کاملا عادلانه و عالی را فراهم کردند.البته این آخرین قضاوت شاهمیری در این مسابقات بود چون به خاطر رسم FIVB قضاوت دیدارهای روز پایانی در مسابقات بانوان معمولا به داوران زن داده می‌شود.

گفتنی است که فدراسیون جهانی والیبال به شاهمیری و قضاوت‌های عادلانه‌اش اعتماد بسیار بالایی دارد و این داور درجه ۱ کشورمان در تمامی تورنمت‌های معتبر امسال اعم از لیگ جهانی و جایزه بزرگ سوت زده است و ماه آینده نیز به عنوان تنها داور ایرانی افتخار سوت زدن دوباره در المپیک را نیز خواهد شد.اهمیت شاهمیری برای فدراسیون جهانی والیبال به حدی است که او را ۱۰ میلیون دلار آمریکا بیمه کرده‌اند.

با آرزوی موفقیت‌های روزافزون برای این داور بین‌المللی کشورمان و به امید درخشش بیشتر در المپیک ریو ۲۰۱۶

گزارش بازی 

بازی با شروع بهتر بازیکنان آمریکا در تمامی فاکتورها اعم از دریافت،توپ‌گیری،سرویس،دفاع روی تور و آبشار شروع شد و روس‌ها علنا جلوی شاگردان کارچ کرایل حرفی برای گفتن نداشتند. کیمبرلی هیل و لارسون در این ست برای آمریکا عملکردی بسیار عالی داشتند و هر چند که در لحظاتی از ست درخشش گونچارُوآ و فِتیسُوآ بارقه‌های امید را به اردوی روس‌ها می‌آورد اما نظم بالای آمریکایی‌ها مانع تداوم روند خوب شاگردان ماریچِف می‌شد و این ست بعد از ۲۵ دقیقه با برتری ۲۵-۲۰ آمریکا خاتمه یافت.

usa-russia-gp2016-semifinal29

ست دوم بر خلاف ست نخست بسیار نزدیک‌تر و جذاب‌تر آغاز شد و تیم‌ها امتیازات را یکی پس از دیگری به نفع خود کسب می‌کردند، کارستا لو به همراه هیل و جانسون در راس خط حمله تیم آمریکا بودند ولی در تیم مقابل فقط گونچارُوآ بود که عملکردی واقعا درخشان داشت. این ست تماشایی و جذاب در نهایت با حرکت زیبای آلیشا گلَس، پاسور تیم آمریکا با نتیجه ۲۵-۲۳ به نفع شاگردان کارچ کرایل خاتمه یافت. ست سوم هم در خالی شروع شد که روس‌ها عملا حرفی برای گفتن نداشتند و درخشش دوباره کیمبرلی هیل آمریکا را تیم برتر میدان کرده بود، این ست نیز در نهایت با برتری ۲۵-۱۴ آمریکا به اتمام رسید تا شاگردان کرایل با برتری قاطعانه ۳-۰ راهی دیدار فینال شوند. usa-russia-gp2016-semifinal4

بهترین بازیکنان  در پایان این مسابقه کیمبرلی هیل از آمریکا با کسب ۱۷ امتیاز، بهترین بازیکن مسابقه شد و ناتالیا گونچارُوُآ نیز با کسب ۱۴ امتیاز بهترین بازیکن تیم روسیه شد. [gallery link="file" columns="2" size="medium" ids="90324,90318"] برنامه بازی‌های فینال و رده‌بندی   فینال: برزیل 🇧🇷 - 🇺🇸 آمریکا (ساعت ۱۵:۳۰ به وقت تهران) رده‌بندی(تعیین رده سوم): هلند 🇳🇱 - 🇷🇺 روسیه (ساعت ۱۲:۳۰ به وقت تهران) usa-russia-gp2016-semifinal23