یکشنبه, 30 ارديبهشت 1403

به گزارش آریاورزش، رقابتهای مرحله نهایی سطح ۲ لیگ جهانی در حالی امشب و فردا شب با برگزاری مرحله نیمه‌نهایی و فینال به پایان می‌رسد که چهار تیم کانادا ، پرتغال ، ترکیه و هلند در این مرحله از مسابقات حضور دارند، ۴ کشوری که هر کدامشان عطش موفقیت و صعود به سطح ۱ را شدیدا در پیکره تیمشان دارند.

وضعیت جدول رده‌بندی در پایان دور مقدماتی

[league_table 77934]

همانگونه که جدول رده‌بندی را مشاهده می‌کنید تیم پرتغال به رغم اینکه تنها ۲ برد و ۷ امتیاز دارد به دلیل امتیاز میزبانی راهی دور نهایی شده است و باید دید که اگر این تیم نتواند قهرمان شود آیا FIVB آن‌ها را به سطح ۳ می‌فرستد یا ژاپنی‌ها را ؟ سوالی که کمتر از چند روز دیگر به جواب آن خواهیم رسید.

نگاهی به وضعیت ۴ تیم مرحله نهایی:

کانادا

کانادا که در دور مقدماتی رقابت‌ها به عنوان تیم اول به این مرحله از مسابقات راه یافته است با کسب ۸ پیروزی و تنها تحمل ۱ شکست و داشتن ۲۴ امتیاز به این مرحله راه یافته است، تنها شکست این تیم در دور مقدماتی در مقابل فنلاند بود که با نتیجه ۲-۳ بازی را واگذار کردند . کاپیتان تیم ملی کانادا، فردریک وینترز ، در این خصوص اظهار داشت :" البته که پایان ناامید کننده ای برای ما بود چرا که همه ی بازی های قبلی خود را با برد پشت سر گذاشته بودیم . ولی باید این شکست را فراموش کنیم و بر روی بازی های نیمه نهایی تمرکز کنیم. ما میخواهیم اول شویم."

world-league2016--2

 همچنین گلن هوگ سرمربی این تیم نیز درباره وضعیت تیمش اینگونه اظهار نظر کرده است: " اگر قبل از المپیک به سطح ۱ راه پیدا کنیم، صعودمان می‌تواند برای تیم قبل از المپیک بسیار روحیه‌بخش باشد، از طرفی مسابقاتی مثل بازی مقابل ترکیه تیم را به خوبی اماده نگه میدارد .

world-league2016--3

ترکیه:

تیم ترکیه نیز در مسابقات دور مقدماتی بسیار تیم خوبی بود و با ۸ برد و ۱ باخت و ۲۱ امتیاز به عنوان تیم دوم راهی این دوره از مسابقات شده است. امانوئل زانینی درخصوص بازی امروز این تیم مقابل کانادا گفت: "بازی بسیار سختی در انتظار ماست چون که کانادایی‌ها بسیار قوی هستند ، با این وجود بازیکنان من یک بار دیگر عزم راسخ خود را نشان خواهند داد . این تورنمنت یک نقطه عطف در روند رو به رشد والیبال مردان ترکیه است."

world-league2016--6

پرتغال: 

پرتغالی‌ها که به لطف و کَرَم امتیاز میزبانی در این مرحله از مسابقات حضور دارند در دور مقدماتی افتضاح به تمام معنا بودند و تنها با ۲ برد و تحمل ۷ باخت و داشتن ۷ امتیاز به این مرحله آمده‌اند. باید دید که آیا ضعیف‌ترین تیم سطح ۲ می‌تواند در خانه و در مقابل تماشاگرانش تیم بهتری باشد.

world-league2016--4

 با این حال سرمربی تیم ، فرانسیسکو سانتوس هم چنان خوشبین است و می گوید: "من تا این لحظه از تیم راضی نیستم . اما کار اصلی ما آماده سازی برای مرحله نیمه نهایی بود. در این مسابقات از بازیکنان زیادی استفاده کردیم تا آنها را برای دور نهایی اماده کنیم ، هدف ما قهرمانی در این تورنمنت است. "

world-league2016--5

هلند

هلندی‌ها که سابقه قهرمانی در لیگ جهانی در سال ۱۹۹۶ را نیز دارند ، در دور مقدماتی رقابتهای امسال پرتغال را با نتیجه ۰-۳ شکست دادند. نارنجی‌پوشان مطمئنا امسال یکی از قوی‌ترین تیم‌های سطح ۲ بوده‌اند و بعد از کانادا و ترکیه مدعی اصلی صعود به سطح ۱ سال آینده هستند. این تیم در مرحله مقدماتی با کسب ۶ برد و تحمل ۳ باخت و داشتن ۱۹ امتیاز به این مرحله راه یافته است.

world-league2016--7

برنامه مرحله نهایی: 

شنبه ۱۹ تیر ماه : ترکیه - کانادا ( ساعت ۱۹:۳۰ به وقت تهران) 

شنبه ۱۹ تیرماه : هلند - پرتغال (ساعت ۲۲:۳۰ به وقت تهران)