📝 به گزارش اختصاصی آریاورزش، در روز دوم مرحله نهایی مسابقات جایزه بزرگ والیبال بانوان ۲۰۱۶ که از ساعت ۱۲:۳۰ امروز در بانکوک تایلند آغاز شد، در دیدار دوم این مسابقات تیم‌های بانوان روسیه و برزیل در حالی از ساعت ۱۵:۳۰ به مصاف هم رفتند که پیاتر دودک از لهستان به عنوان داور اول قضاوت این مسابقه را بر عهده داشت، این دیدار تماشایی و جذاب در نهایت با برتری ۳-۰ یاران ژوزه روبرتو در تیم برزیل طبق روند امتیازگیری زیر خاتمه یافت :

[event_results 89639]

grand-prix2016-brazil-russia-20

گزارش بازی: 

ست نخست این بازی را باید تماشایی‌ترین و زیباترین ست این مسابقه نامید، چون هم روس‌ها و هم برزیلی‌ها از انگیزه بسیار بالایی برای ارائه یک نمایش خوب و جذاب برخوردار بودند و رالی‌های تماشایی در کنار عملکرد عالی خط حمله و دفاع هر ۲ تیم منجر به خلق صحنه‌های زیبایی در سالن هائومارک گردیده بود.روس‌ها با درخشش گونچاراوُآ تکنیکال تایم اول را با برتری ۸-۷ پشت سر گذاشتند ولی درخشش تایشا و شیلا در تیم برزیل خیلی زود ورق را به نفع برزیلی‌ها برگرداند و نتیجه ۸-۱۰ به نفع زردپوشان شد. جالب آن بود که این برتری نیز در امتیاز ۱۲-برابر از بین رفت و آبشار تماشایی شِربان کار را ۱۲-۱۳ به نفع اسبرونا (لقب تیم روسیه) کرد. به نظر می‌رسید که این ست و بازی قرار است بسیار تماشایی و نزدیک باشد چون برزیلی‌ها به یکباره به آب و آتش زدند و امتیازی که فِگارآی از دفاع به دست آورد برزیلی‌ها را در امتیاز ۱۶-۱۵ پیش انداخت، جدال پایاپای ۲ تیم تا امتیاز ۲۰-۱۹ به نفع برزیل ادامه داشت تا اینکه ۲ تا دفاع پیاپی از شیلا کاسترو برتری برزیلی‌ها را به ۳ افزایش داد، برتری که تا پایان ست حفظ شد و شاگردان ژوزه روبرترو این ست را ۲۵-۲۲ از روس‌ها گرفتند.

grand-prix2016-brazil-russia-9

در ست دوم قطعا بدترین عملکرد تاریخ والیبال بانوان روسیه را از شاگردان ماریچِف شاهد بودیم چون برزیلی‌ها هر چه زدند و دفاع کردند همه به امتیاز تبدیل شد و این ست را با نتیجه ۲۵-۱۰ از آن خود کردند.

ست سوم بر خلاف ست قبلی کمی نزدیک‌تر آغاز شد و برزیلی‌ها ۸-۵ تایم استراحت فنی اول را از آن خود کردند از طرفی به نظر می‌رسید که روس‌ها هنوز از شوک شکست فاجعه‌بار ست قبل خارج نشده‌اند. برزیلی‌ها که از در شوک بودن روس‌ها به خوبی آگاه بودند در ادامه ست سعی کردند که با افزایش اختلاف و مدیریت فاصله ایجاد شده کار را به اتمام برسانند که موفق هم شدند و این ست را هم ۲۵-۲۱ از آن خود کردند تا با ۲ برد ۳-۰ راهی دور نیمه‌نهایی شوند و منتظر یکی از تیم‌های هلند،آمریکا و یا چین باشند.روس‌ها نیز برای صعود باید فردا با هر نتیجه‌ای که شده از سد تایلند بگذرند تا راهی دور نیمه‌نهایی شوند.

grand-prix2016-brazil-russia-5

بهترین بازیکن مسابقه: 

در پایان این مسابقه شیلا کاسترو از برزیل با کسب ۱۴ امتیاز، برترین بازیکن مسابقه شد و ناتالیا گونچاروآ از روسیه نیز با کسب ۱۲ امتیاز، برترین بازیکن تیمش نام گرفت.

[caption id="attachment_89897" align="aligncenter" width="849"]شیلا کاسترو شیلا کاسترو[/caption]

برنامه مسابقات گروه : 

[event_blocks id="89643" title="" team="0" league="7132" season="0" venue="0" status="any" date="default" number="3" order="default" show_all_events_link="0" align="none"]

وضعیت جدول رده‌بندی :

[league_table id="41157" title="" number="5" columns="p,w,l,pts,setratio,pw,pl,ratio" show_team_logo="1" show_full_table_link="0" align="none"]

grand-prix2016-brazil-china-25