آریاوزش - کیوان کارشناس: بانکوک تایلند میزبان مرحله نهایی جایزه بزرگ بانوان است جایی که پنج تیم صعود کرده به همراه تایلند میزبان باید برای کسب مقام از دقایقی دیگر مقابل هم صف آرایی کنند.

WGP2016_Group1

بر اساس این گزارش آریاورزش برزیل با ۱۰ عنوان قهرمانی، امریکا ۶، روسیه ۳ و هلند و چین هر کدام با ۱ عنوان قهرمانی همگی به دنبال پیروزی و کسب مقام در این رقابت ها و همچنین کسب امادگی برای بازی های المپیک در ریو می‌باشند.تنها تیمی مدعی که از صعود به این مرحله باز ماند کوبا دارنده ۳ قهرمانی المپیک و ۲ قهرمانی گرندپریکس (جایزه بزرگ) می باشد که امسال در سطح ۳ به رقابت پرداخت.

granprix-2016-1st-day-13

نگاهی به تاریخ مهم ترین رویداد سالانه در والیبال زنان: از سال ۲۰۰۸ والیبال بانوان تحت سلطه ۲ تیم امریکا و برزیل بوده و این ۲ از پرچمداران و مقام داران این رشته بوده‌اند.امریکا با هت تریک و کسب ۳ عنوان قهرمانی از سال ۲۰۱۰-۲۰۱۲ و قهرمانی در سال ۲۰۱۵ و همچنین برزیل در سال های ۲۰۰۸-۲۰۰۹-۲۰۱۳ و ۲۰۱۴ از جمله افتخارات این دو تیم است.از مدافعان عنوان قهرمانی این رقابتها می‌توان به امریکا که در پایان دور مقدماتی در صدر جدول و همچنین چین و روسیه که دارنده ۸ برد از ۹ بازی مرحله مقدماتی هستند اشاره کرد.امریکا با برد ۳-۰ در بازی پایانی مرحله مقدماتی در مقابل چین جاه‌طلبی خود را برای دفاع از عنوان قهرمانی نشان داد و برای چین خط و نشان کشید.

granprix-2016-1st-day-6

صحبت های مربیان و بازیکنان تیم های حاضر در مرحله نهایی گرندپریکس:

   کارچ کرایل مربی امریکا گفت:ما قطعا تمام تلاشمان را برای دفاع از عنوان قهرمانی خواهیم کرد هرچند این کار اسان نیست این یک تست عالی قبل از المپیک است.قابل ذکر است امریکا در این مرحله باید به مصاف چین برود.

[caption id="attachment_71783" align="aligncenter" width="660"]کارچ کرایل کارچ کرایل[/caption]

کریستا هارموتو کاپیتان امریکا نیز گفت:ما هر زمانی که در مقابل چین بازی کردیم چیز های زیادی اموختیم.ما بی صبرانه در انتظار مسابقه با این تیم در بانکوک هستیم.

christa-2

مربی افسانه ای تیم چین جنی لنگ پینگ نیز از ترس تیمش از شکست در مرحله ی نهایی گفت و ذکر کرد:بازیکنان ما جوان هستند و به علت عدم تجربه نمی توانند چالش ها را به راحتی کنترل کنند.هدف ما در این تورنمنت اموزش و بهبود سطح بازیکنان است.در حال حاضر ۱۳ سال از اولین عنوان کسب شده توسط چین می گذرد.

granprix-2016-1st-day-11

به نقل از بازیکن هلند بازگشت به گروه ۱ در این فصل باعث شده که انتظارات از این تیم برای رسیدن به دور نهایی زیاد شود.هلند در بازی افتتاحیه این مرحله باید روز چهارشنبه به مصاف امریکا برود.

granprix-2016-1st-day-12

همچنین مربی این تیم جیووانی گویدتی نیز قبل از اغاز مرحله نهایی بلافاصله قرارداد خود را تا سال ۲۰۲۰ تمدید کرد.این مربی در توضیحی از دلایل تمدید قرارداد خود گفت:پتانسیل تیم هلند بسیار زیاد است و نمایش تیم در طی سال گذشته نشان دهنده عملکرد فوق‌العاده تیم است و من به اینده تیم در این مرحله امیدوارم.اکثر بازیکنان حال حاضر تیم نه تنها میتوانند عملکرد خوبی در المپیک داشته باشندبلکه فرصت درخشش در المپیک ۲۰۲۰ توکیو ژاپن را نیز دارند.اما اول از همه ما میخواهیم در مرحله نهایی در بانکوک سوپرایز هایی داشته باشیم.

granprix-2016-1st-day-4

 بانکوک و فدراسیون والیبال تایلند می توانند میزبانی مرحله نهایی را به چشم یکی از بزرگترین رویداد های ورزشی و حرکتی رو به جلو در تاریخ ورزشی این کشور نگاه کنند.رئیس جمهور تایلند نیز گفت:همه ی اماده سازی ها تکمیل شده و ما در صدد ۵ روز نمایش عالی هستیم.نمایشی که در طی ان بهترین نتیجه ی تایلند کسب مقام چهارمی گرندپریکس در سال ۲۰۱۲ بده است.

برنامه این مسابقات به شرح زیر است :

[event_blocks id="89643" title="" team="0" league="0" season="0" venue="0" status="default" date="default" number="6" order="default" show_all_events_link="0" align="none"]