یکشنبه, 30 ارديبهشت 1403

به گزارش آریاورزش، برونو رزنده برونینو فصلی عالی را همراه با تیم مودنا پشت سر گذاشت و عنوان قهرمانی یکی از قوی‌ترین لیگ‌های جهان را بدست آورد. اما او وقتی برای استراحت ندارد چون باید در لیگ حهانی و المپیک شرکت کند. برای هر بازیکن برزیلی همیشه نهایت آرزویش دستیابی به مدال طلای المپیک بوده است. در این مصاحبه برونو در رابطه با جدایی از مودنا صحبت کرد، چه کسی در مودنا برایش همانند یک برادر است و نظرش را درباره برگشت به لیگ قهرمانی برزیل و خطرات ویروس زیکا ابراز کرد.

- آیا شما به لیگ جهانی به عنوان یک پله برای رسیدن به مدال المپیک نگاه می‌کنید یا این فشار را بر خود می‌گذارید تا در آن برنده شوید؟ البته، مهم‌ترین مسابقه امسال، مسابقات المپیک است و ما سعی می کنیم تا بدون خستگی یا ایجاد مصدومیت برای بازیکنی، برای این تورنومنت آماده شویم. اما ما می‌خواهیم که برنده باشیم و در هر بازی به گونه‌ای بازی می‌کنیم انگار که بازی پایانی است. وقتی شما برای تیم ملی برزیل بازی می‌کنید، همیشه از سمت مردم و رسانه‌ها فشار بر روی شما هست و این امری طبیعی است. ما نماینده یک کشوری هستیم که عاشق والیبال است و ما همیشه می‌خواهیم که نهایت تلاش خود را به کار گیریم.wl-iran-brazil-2016-04

- آیا رویای شما برنده شدن در المپیک است و اینکه این کار را در مقابل مردم خود انجام دهید؟ بله این رویای همگی ماست، و تحقق این رویا خیلی سخت است. پس همگی ما برای این امر جانفشانی می‌کنیم. ما تمام طول روز، هر روز سخت تمرین می‌کنیم تا برای بازی‌های المپیک در بهترین فرم بدنی باشیم تا بتوانیم این رویا را به واقعیت تبدیل کنیم و این هدیه را به مردم تقدیم کنیم.

- کدام تیم‌ها سخت‌ترین رقیبان شما در راه دستیابی به این هدف خواهند بود؟ به نظر رقابت بین والیبال مردان واقعا مساوی و در یک سطح است. ما شش تیم را داریم که می‌توانند در فینال باشند: روسیه، لهستان، فرانسه، آمریکا، ایتالیا و برزیل. و همچنین تیم‌هایی داریم که می‌توانند این تیم‌ها را شکست دهند مانند ایران و شاید آرژانتین و کانادا و ... و به همین خاطر ما بسیار باانگیزه کار می‌کنیم.

- چه چیز باعث شد که تصمیم به ترک مودنا بگیری؟ تصمیم سختی بود. مودنا الان دیگر خانه من شده است، خانه دومم. شاید در آنجا می‌ماندم اما... شرایط سختی در آنجا بود. نتوانستم با برخی از موارد درون باشگاه موافقت کنم. تنها درباره مشکلات مالی صحبت نمی‌کنم. من همیشه بهترین بازی‌ام را برای باشگاه انجام دادم و مودنا همیشه در قلب من خواهد بود. حال، من دارم به برزیل می آیم. ما سعی می‌کنیم که در سوپرلیگا بهترین باشیم. ما باید تلاش کنیم که سطح والیبال در کشور را بالا ببریم و رقابت باشگاهی خوبی را بوجود بیاوریم.Modena3-2-Perugia12

- تیم سادا کروزرو والی چندین سال متوالی است که قهرمانی را بدست می آورند. آیا تیم سسی اس پی شانس برکناری آنها از مسند قدرت را دارد؟ ما باید اینگونه فکر کنیم که این شانس را داریم. با وجود سیمون، لِآل، ویلیام و اواندرو به نظر می‌رسد که آنها شانس قهرمانی را دارند اما به نظرم ما هم تیم خوبی داریم و می‌توانیم در مقابل آنها بازی کنیم.

- شما و اغوین انگاپت به نظر می آید که دوستی خاصی دارید و به طور کلی روحیه تیمی در فصل مودنا برقرار بود. آیا شما دلتنگ او می شوید؟ خیلی دلم برایش تنگ می‌شود. ما گروه خوبی در آنجا تشکیل داده بودیم – انگاپت، پتریچ، پیانو، وتوری، نیکیچ، ... . دلم برای همه آنها تنگ می شود به خصوص برای پتریچ که بهترین دوست من است. ما مانند دو برادر بودیم. واقعا دوست دارم که دوباره با این افراد بازی کنم.

- به نظر می آید که ویروس زیکا تهدیدی جدی برای ورزشکاران در بازی های المپیک ریو به شمار می رود. نظر شما در این باره چیست؟ ما نمی‌ترسیم. شاید خطری باشد اما خیلی کم. اگر از خود محافظت کنید همه چیز خوب خواهد بود. بنابراین پیغام من برای همه ورزشکاران این است که ترسی نداشته باشید.wl-iran-brazil-2016-06