یکشنبه, 30 ارديبهشت 1403

به گزارش آریاورزش، دیدار تیمها فرانسه و آرژانتین در حالی از ساعت ۱۹:۴۰ دقیقه آغاز شد که آرژانتین به ۵ ست نیاز داشت تا بتواند قهرمان سال گذشته لیگ جهانی را مغلوب کند. شاگردان ولاسکو موفق شدند با نتیجه ۳-۲  فرانسه را در اطلس آرنا شکست دهند. روند امتیازات به شرح زیر می‌باشد:

[event_results 72169] [gallery link="file" columns="2" size="medium" ids="80028,85093"]  

آمار بازی در یک نگاه آرژانتین که جمعه شب در مقابل لهستان متحمل شکست شده بود، امروز با انگیزه در مقابل فرانسه ظاهر شد. قهرمان سال گذشته لیگ جهانی با تمام وجود بازی می کرد و حتی آنتونا غوزیه به تنهایی با کسب ۲۹ امتیاز به نظر غیر قابل توقف می آمد اما در نهایت این شاگردان خولیو ولاسکو بودند که شاد و راضی از زمین بازی بیرون رفتند. سباستین سوله با کسب ۱۹ امتیاز و کریستین پولاژن با کسب ۱۸ امتیاز بهترین عملکرد را در تیم آرژانتین داشتند.

گزارش بازی

ست نخست مردان لوغان تیلی بازی را با مقداری استرس شروع کردند و این فرصت را به آرژانتینی‌ها دادند تا آنها بتوانند راحت‌تر بازی خود را به نمایش بگذارند. یک امتیاز مستقیم سرویس از آنتونا غوزیه برای مدت کوتاهی به فرانسوی‌ها کمک کرد اما حریف آنها در زمان استراحت فنی اول توانست با یک امتیاز اختلاف پیش افتد. کوین لوغو با چند سرویس قدرتمند جو را عوض کرد و فرانسه تا امتیاز ۱۴-۱۰ پیش افتاد. از این پس آرژانتین نتوانست کاری از پیش ببرد و حالا که فرانسه آهنگ تیمی خود را یافته بود توانست ست اول را با نتیجه ۲۵-۱۹ به نفع خود تمام کند.

wl-france-argantin-2016- 10 ست دوم ازکویل پالاسیوس پس از عملکرد خوبی که در بازی روز گذشته در برابر لهستان از خود نشان داده بود در بازی امروز نیز توانست همان عملکرد را دوباره تکرار کند و کسب ۹ امتیاز در دو ست، فرانسوی ها را به ارتکاب اشتباه سوق دهد. رقابت نزدیک و امتیاز به امتیاز میان دو تیم تقریبا تا پایان ست ادامه داشت اما یک تک دفاع از کریستین پولاژن ورق را برگرداند و آلبیسلسته ها تا امتیاز ۲۰-۱۷ پیش افتادند. آرژانتینی‌ها توانستند این اختلاف امتیاز را حفظ کنند و در نهایت نیکولاس برونو با کسب امتیاز آخر، این ست را با نتیجه ۲۵-۲۱ به نفع آرژانتینی‌ها ثبت کرد.

wl-france-argantin-2016- 5 ست سوم آرژانتین در مسیر امتیازگیری خود باقی ماند و در ابتدای ست سوم توانستند ۵ امتیاز متوالی را کسب کنند که لوغان تیلی را مجبور به گرفتن وقت استراحت کرد. این وقت استراحت به کمک فرانسوی ها آمد و آنها توانستند با یک سرویس خوب از لوغو به بازی برگردند اما باز هم سه امتیاز از دست دادند و امتیازات به ۸-۵ رسید. اما فرانسوی ها به تعقیب آرژانتین ادامه دادند تا بالاخره در امتیاز ۱۰ با آنها مساوی شدند. امتیاز در برابر امتیاز، بازی همچنان ادامه داشت و با وجود اینکه فرانسوی ها در امتیاز ۲۱-۱۹ پیش افتادند اما آرژانتین توانست پیش بیفتد و ست دیگری را با دفاع سباستین سوله و نیکولاس برونو به نفع خود تمام کنند.

wl-france-argantin-2016- 9 ست چهارم قهرمانان اروپا اما هنوز حرف آخرشان را در این بازی نزده بودند و ست چهارم را قدرتمندانه آغاز کردند در حالیکه آنتونا غوزیه رهبری بازیکنان تیم خود را به عهده گرفته بود. ۴ اختلاف امتیاز به فرانسه اطمینان خاطر خوبی داد و آنها توانستند از این اختلاف امتیاز به خوبی بهره بگیرند. در طرف مقابل تور، سباستین سوله نهایت تلاش خود را می کرد اما مجددا آنتونا غوزیه در خ سرویس غیر قابل توقف بود که این امر باعث شد فرانسه تا امتیاز ۱۴-۸ پیش افتد. با وجودیکه آرژانتین بازی را در امتیاز ۱۷ به تساوی کشاند اما به نظر می آمد که بازی به ست پنجم خواهد کشید که در نهایت با بازی نزدیک دو تیم در امتیازات پایانی و عملکرد فوق العاده غوزیه که این ست را ۲۷-۲۵ به نام فرانسه کرد، این امر محقق شد.

wl-france-argantin-2016- 16 ست پنجم مانند روز روشن بود که هر دو تیم خواهان برد در این بازی هستند. شاگردان ولاسکو در ابتدای ست تمرکز خود را از دست دادند و به فرانسه اجازه دادند با دو امتیاز اختلاف تا امتیاز ۴-۲ پیش‌روی کنند. اما این باعث نشد تا آنها امید خود را از دست دهند. نیکولاس برونو یک امتیاز مستقیم از سرویس بدست آورد و تیمش را در امتیاز ۷-۶ جلو برد. تعقیب امتیاز به امتیاز دو تیم دوباره آغاز شد اما آرژانتینی ها اراده پولادین خود را نشان دادند که حتی غوزیه هم نتوانست کاری از پیش ببرد. فرانسه یک توپ ساده را از دست داد و دو دفاع پشت سر هم فرصت امتیازگیری را از غوزیه گرفت. سوله و هم‌تیمی‌هایش توانستند در نهایت با نتیجه ۱۵-۱۱ اولین برد خود در لودز لهستان را جشن بگیرند.wl-france-argantin-2016- 15

وضعیت ۲ تیم بعد از این نتیجه و برنامه بازی بعدی آن‌ها: 

فرانسه: تیم فرانسه با ۳ پیروزی و ۲ شکست و ۱۱ امتیاز در رده یازدهم جدول جای دارد. شاگردان تیلی از ساعت ۲۲:۴۰ دقیقه ۶ تیر ۹۵ به مصاف لهستان میزبان خواهند رفت.

آرژانتین: این تیم با یه پیروزی و ۴ شکست و ۳ امتیاز در رده دهم جدول جای دارد و از ساعت ۱۹:۴۰ امروز ۶ تیرماه به مصاف روسیه خواهد رفت.

وضعیت جدول رده‌بندی:

[league_table id="77936" title="" number="12" columns="p,w,l,pts,setratio,pw,pl,ratio" show_team_logo="1" show_full_table_link="0" align="none"]