یکشنبه, 30 ارديبهشت 1403
دو تیم به گزارش آریاورزش، آمریکا و استرالیا از ساعت ۱۹:۳۰ به مصاف هم رفتند و این دیدار با برتری ۳-۱ شاگردان اسپرا خاتمه یافت. روند امتیازگیری این مسابقه به شرح زیر می‌باشد: [event_results 72167] [gallery link="file" columns="2" size="medium" ids="84947,85191"] آمار بازی در یک نگاه facts-australia-usa-wl2016گزارش بازی

ست اول در ابتدای بازی دو تیم پا به پای هم در امتیازگیری پیش رفتند۶-۶ برابر. تیم آمریکا با ترکیب نسبتا جدیدی پا به میدان گذاشت. با دفاع آبشاری که متیو اندرسون زد، وقت فنی اول ۸-۶ به سود استرالیا به صدا در آمد. پاسورهای دو تیم توپ‌ها را بین بازیکنان هم تقسیم می‌کردند و همه چیز مساوی دنبال می‌شد۱۰-۱۰٫ در امتیاز ۱۳- ۱۳ سرمربی استرالیا تقاضای باز بینی کرد و توپی که شاگردانش راهی اوت کرده بودند را با خطای سر پنجه از آمریکایی‌ها به امتیاز ۱۴-۱۲ به سود تیم استرالیا تغییر داد.

در این ست توپگیری و حمایت‌های تیم استرالیا بیشتر از تیم آمریکا بود و با جاخالی زیبایی که کارول در زمین آمریکا انداخت وقت فنی دوم هم ۱۶- ۱۳به سود استرالیا به صدا در آمد. آمریکایی‌ها در میانه‌های این ست هماهنگ‌تر از ابتدای بازی عمل کردند و این باعث شد تا امتیازات از دست رفته را جبران کنند ۱۷-۱۶ استرالیا. و سرمربی استرالیا را مجبور به گرفتن وقت استراحت کردند. بعد از تایم اوت استرالیایی‌ها نیروی تازه‌ای گرفتند و توانستد فاصله ۳ امتیازی ۱۷-۲۰،را با آمریکا ایجاد کنند تا این بار اسپراو مجبور شود درخواست تایم اوت کند. اما این وقت استراحت هم تأثیر چندانی بر روی روند تیم آمریکا نگذاشت و آنها ست اول را با نتیجه ۲۵-۲۰ واگذار کردند.

wl-usa-australia-2016-  20 ست دوم ست دوم هم دو تیم امتیاز به امتیاز پیش رفتند تا در امتیاز ۸-۷ به سود آمریکا به یکباره تیم آمریکا با ضربه جانانه پریدی توانست ۱۱-۸ پیش بیفتد. در این ست بازیکنان عقب زمین آمریکا هماهنگ‌تر کار می‌کردند و سرویس‌های بهتری را هم روانه زمین استرالیا کردند ۱۱-۱۴ به سود تیم آمریکا. در بازی در این ست تیم آمریکا عملکرد بهتری داشت و توانست وقت فنی دوم ۱۱-۱۶ به سود خود کند. سرعتی زن جوان تیم آمریکا مک دانل در این ست خوب ظاهر شد و توانست امتیازات خوبی برای تیمش به دست آورد، ۱۸-۱۳ آمریکا. تیم استرالیا در این ست اشتباهات فردی زیادی داشت و این باعث شد تا در امتیاز ۲۰-۱۴ مربی این تیم درخواست وقت استراحت کند. در پایان این ست همچنان دریافتهای اول تیم استرالیا به پاسورشان نمی‌رسید و پاسور نمی‌توانست تیمش را خوب تغذیه کند و این ست با نتیجه ۲۵-۱۷ به سود آمریکا به پایان رسید.

wl-usa-australia-2016-  14 ست سوم تیم استرالیا در این ست پر انگیزه‌تر از ست قبل به میدان آمد و با ۴ سرویسی که روبرت روانه زمین آمریکا کرد ۴ امتیاز سرویس پیاپی را به دست آورد و در همین ابتدای کار استرالیا را ۴-۰ پیش انداخت. بازیکنان آمریکا در ابتدای این ست مقداری عجولانه بازی می‌کردند و با اسپکی که پریدی به اوت زد وقت فنی اول ۸-۳ به سود استرالیا به صدا درآمد. سرویس های خوب تیم استرالیا و دریافت‌های بد تیم آمریکا باعث شد تا فاصله ۵ امتیازی همچنان باقی بماند ۱۰-۵ استرالیا. با کاهش فاصله امتیازات بین دو تیم مربی تیم استرالیا در در امتیاز ۱۱-۸ به سود استرالیا درخواست تایم اوت کرد. رفته رفته تیم آمریکا توانست خود را در زمین پیدا کند و فاصله امتیازات را کمتر ۱۱-۱۰ به سود استرالیا کند تا مربی تیم استرالیا دومین وقت استراحت خود را نیز بگیرد.

در ادامه دو تیم چند امتیاز سرویس را از دست دادند تا همه چیز بار دیگر در امتیاز ۱۳برابر شود. با اسپک زیبای پریدی وقت فنی دوم ۱۶-۱۵ به سود امریکا به صدا در آمد. بازی همچنان پایاپای ادامه داشت ۲۰-۲۱ به سود آمریکا. آمریکا که در ابتدای این ست میرفت که ست را واگذار کند با هماهنگی و کار گروهی فوق العاده که در ادامه با هم پیدا کردند در آستانه پیروزی در این ست قرار گرفتند ۲۴-۲۲ به سود تیم آمریکا. با سرویسی که استرالیایی ها به تور زدند این ست با نتیجه ۲۵-۲۳ به سود آمریکا به پایان رسید تا در ست شماری تیم آمریکا ۲-۱ پیش بیفتد.

wl-usa-australia-2016-  13 ست چهارم تیم آمریکا این ست را پر قدرت شروع کرد و توانست ۲-۰ جلو بیفتد. با اسپک دانیل مک دانل امتیاز آمریکا به امتیاز ۸ رسید و وقت فنی اول به سود آمریکا شد ۸-۵ آمریکا. بیشتر بار حملات تیم آمریکا در این ست همچون بازی‌های قبل بر دوش اندرسون بود و او توانست به خوبی از پس این کار بر آید ۹-۶ به سود آمریکا، سرویس‌های پر قدرت و سرعت تیم استرالیا دریافت را برای تیم آمریکا با مشکل مواجه کرد و آمریکا امتیازات را واگذار کرد و یک امتیاز هم عقب افتاد ۱۱-۱۰ به سود استرالیا. این موضوع باعث شد جان اسپراو مجبور به گرفتن وقت استراحت شود. در میانه‌های این ست بازیکنان هر دو تیم سرویس‌های خود را روانه تور کردند تا امتیاز‌ها را به حریف خود تقدیم کنند ۱۸-۱۷ آمریکا. با پایپ زیبای پریدی امتیازات تیم آمریکا به ۲۱-۱۸ رسید و آنها در آستانه پیروزی در این دیدار قرار گرفتند. متیو اندرسون با دو امتیاز سرویسی که در انتهای این ست گرفت باعث پیروزی ۲۵-۲۰ در این ست شد و آمریکا توانست ۳-۱ پیروز این بازی شود.wl-usa-australia-2016-  11

وضعیت ۲ تیم بعد از این نتیجه و برنامه بازی بعدی آن‌ها: 

آمریکا: یانکی‌ها با کسب ۴ پیروزی و ۱ شکست و ۱۱ امتیاز در رده چهارم جدول جای دارد. شاگردان اسپرا ساعت ۲۱:۰۰ روز یکشنبه ۶ تیرماه به مصاف ایتالیا خواهند رفت.

استرالیا: این تیم بدون هیچ پیروزی همچنان در قعر جدول رده‌بندی جای دارد. شاگردان سانتیلی از ساعت ۱۸:۰۰ روز یکشنبه ۶ تیرماه به مصاف بلژیک می‌‌روند.

وضعیت جدول رده‌بندی:

[league_table id="77936" title="" number="12" columns="p,w,l,pts,setratio,pw,pl,ratio" show_team_logo="1" show_full_table_link="0" align="none"]