🔴 به گزارش اختصاصی آریاورزش، پنجشنبه شب، برزیل اولین شکست خود را در مقابل صربستان در لیگ جهانی ۲۰۱۶ تجربه کرد و در روز جمعه مقابل ایران بدنبال جبران این شکست و برد دوباره در برابر ایران است.

Prematch-iran-brazil-2nd-week-A 🔵 برزیل و ایران در لیگ جهانی در تعادل خوبی نسبت به یکدیگر هستند: هر دو تیم سه بار موفق به شکست تیم مقابل شده اند. 🔵 ایران تنها تیمی است که رکورد باخت در برابر برزیل را ندارد. ایتالیا و کوبا به این رکورد نزدیک شده اند، با رکورد ۵۲% شکست در مقابل برزیل. 🔵 این بازی دومین دیدار این دو تیم در لیگ جهانی ۲۰۱۶ می باشد. اولین بازی آنها در ۲۷ خرداد با نتیجه ۳-۰ به نفع برزیل به پایان رسید. 🔵 در صورتیکه برزیل پیروز این دیدار شود، می تواند برای اولین بار در تاریخ این تیم در رقابت های لیگ جهانی ایران را در دو بازی متوالی شکست دهد. 🔵 در دیدار نخست این دو تیم در لیگ جهانی ۲۰۱۶ لوکاس ساتکمپ با ۱۷ امتیاز، امتیاز آورترین بازیکن میدان نام گرفت. 🔵 شهرام محمودی از ایران نیز با کسب ۱۲ امتیاز، امتیاز آورترین بازیکن ایران شد.

 ایران - دُرناهای ایران

wl-iran-bulgaria-2016-13

🔴 ایران پس از شروع رقابت های لیگ جهانی با دو شکست ۳-۰ در برابر برزیل و ۳-۱ در برابر آمریکا، دو بازی آخر خود را با پیروزی ۳-۲ مقابل آرژانتین و ۳-۱ مقابل بلغارستان به پایان برد. 🔴 ایران در صورت پیروزی در این دیدار، می تواند اولین سه پیروزی متوالی در لیگ جهانی سال ۲۰۱۶ را رقم زند. آنها در هر لیگ جهانی حداقل نتیجه سه بازی را به صورت پشت سر هم از آن خود کرده اند. 🔴 محمدجواد معنوی نژاد امتیاز آورترین بازیکن ایران در این رقابت ها بوده است. او در مجموع ۴۱ امتیاز کسب کرده است که بیشترین میزان آن با ۲۱ امتیاز در برابر بلغارستان بوده است و عنوان امتیاز آورترین بازیکن میدان را نیز از آن خود کرده است.

برزیل - سلسائو

[caption id="attachment_86789" align="aligncenter" width="900"]تیم ملی والیبال برزیل تیم ملی والیبال برزیل[/caption]

🔴 برزیل سه بازی نخست خود در لیگ جهانی ۲۰۱۶ را با پیروزی پشت سر گذاشت اما در نخستین دیدار خود در هفته دوم با نتیجه ۳-۱ در برابر صربستان مغلوب شدند. 🔴 از آغاز لیگ جهانی ۲۰۱۵، برزیل تنها یکبار دو بازی متوالی را واگذار کرد و آن هم در برابر دو تیم ایتالیا و فرانسه رقم خورد. 🔴 ریکاردو لوکارلی با کسب ۷۰ امتیاز، بیشترین امتیاز آوری در میان هم تیمی هایش را دارد. او در دو بازی مقابل آرژانتین و صربستان به عنوان امتیاز آورترین بازیکن انتخاب شد و در دو بازی دیگر مقابل ایران و آمریکا، دومین بازیکن امتیاز آور میدان لقب گرفت.