به گزارش آریاورزش، دو تیم آمریکا و بلژیک نخستین دیدار خود در هفته دوم لیگ جهانی ۲۰۱۶ را در ورزشگاه پالالوتوماتیکا در شهر رم برگزار کردند که این مسابقه با برتری ۳-۲ به سود تیم آمریکا خاتمه یافت. نتیجه این دیدار به شرح زیر می‌باشد:

[event_results 72153] [gallery link="file" columns="2" size="medium" ids="84947,85190"] گزارش بازی

دو تیم که از روبرو شدن با یکدیگر واهمه‌ای نداشتند بازی نزدیکی را آغاز کردند. بلژیک نشان داد که تیمی جوان اما جنگجو است و آمریکا هنوز به تعادل تیمی خود دست نیافته است چرا که در ابتدا آرون راسل در ترکیب اصلی شش نفره قرار داشت اما بلافاصله پریدی جایگزین وی شد. ست اول با جنگندگی بلژیکی‌ها آغاز شد و کاپیتان آنها گرت ون وال بلافاصله وارد عمل شد و آمریکا را در نشان دادن عکس العمل مناسب بخصوص در فاکتور حمله با مشکل مواجه کرد. این ست بدون هیچ تردیدی با نتیجه ۲۵-۱۷ به نام بلژیک نام گرفت.

wl-usa-belgium-2016-09 در ست دوم آمریکا با بازی خوب اندرسون بر روی تور کنترل بازی را بدست گرفت و با توانایی‌های خوب خود در دفاع توانست ست دوم را با نتیجه ۲۵-۲۰ به نفع خود به پایان ببرد. با برد ست دوم، آمریکا این فرصت را غنیمت شمرد تا با اضافه شدن پریدی به اندرسون در خط حمله بتواند کنترل ست سوم را نیز بدست گیرد و به بلژیک اجازه پیشروی ندهد. ست سوم نیز ۲۵-۲۱ به نام آمریکا ثبت شد. wl-usa-belgium-2016-012 به نظر می آمد که آمریکا بازی را در ست چهارم به نفع خود تمام خواهد کرد اما بلژیکی‌ها هنوز کارشان تمام نشده بود چراکه ون وال با امتیازاتی که برای تیم خود کسب کرد بازی را در مقابل دیدگان جمعیت منتظر تماشاچیان به ست تعیین کننده پنجم کشاند. برخلاف بازی خوب و قهرمانانه ون وال، این آمریکا بود که در ست پنج پیش افتاد و به نظر نمی آمد که حتی این تیم بخواهد لحظه ای از امتیازات عقب بیافتد. و در نهایت ست پنجم نیز با هنرنمایی اندرسون با نتیجه ۱۵-۱۰ به نفع آمریکا به پایان رسید تا این تیم بتواند ۳-۲ بلژیک را مغلوب کند.wl-usa-belgium-2016-01

آمار بازی در یک نگاه در یک بازی پر افت و خیز، متیو اندرسون عملکرد فوق العاده خود از هفته گذشته را با کسب ۲۲ امتیاز ادامه داد و در کنار او، ویلیام پریدی با کسب ۱۴ امتیاز به امتیازگیری برای آمریکا کمک کرد. در تیم بلژیک نیز گرت ون وال با کسب ۲۴ امتیاز، امتیاز آورترین بازیکن میدان لقب گرفت.facts-belgium-usa-wl2016 وضعیت ۲ تیم بعد از این نتیجه و برنامه بازی بعدی آن‌ها:  آمریکا: یانکی‌ها با ۳ برد و ۱ شکست و ۸ امتیاز در رده پنجم جدول جای دارند. شاگردان اسپرا از ساعت ۱۹:۳۰ روز شنبه ۵ تیرماه ۹۵ به مصاف استرالیا خواهند رفت. بلژیک: این تیم با ۲ پیروزی و دو شکست و ۶ امتیاز در رده ششم جدول جای دارد. تیم بلژیک از ساعت ۲۲:۳۰ روز شنبه ۵ تیرماه به مصاف ایتالیا خواهد رفت.

وضعیت جدول رده‌بندی:

[league_table id="77936" title="" number="12" columns="p,w,l,pts,setratio,pw,pl,ratio" show_team_logo="1" show_full_table_link="0" align="none"]