به گزارش آریاورزش، روز اول از هفته دوم مسابقات لیگ جهانی والیبال ۲۰۱۶ در حالی با برگزاری دیدار تماشایی و جذاب روسیه و صربستان خاتمه یافت که نتیجه این دیدار نهایتا به شرح زیر شد:

[event_results 72165]

[gallery columns="2" link="file" size="medium" ids="86790,86789"]

گزارش بازی:

در ست نخست این دیدار تماشایی و جذاب که در حضور بیش از ۱۰ هزار تماشاگر با قضاوت سیمونه سانتی از ایتالیا آغاز شد، هر ۲ تیم کار را بسیار محتطانه آغاز کردند و پا به پای هم پیش می‌رفتند. سرویس‌های عالی لوکاس ساتکمپ (لوکائو) و پاس‌های عالی برونو رزنده (برونینو) باعث شد تا سلسائو کم‌کم از حریفش فاصله بگیرد و هر چه که از زمان ست می‌گذشت امیدهای صربستان کم‌رنگ‌تر شود. این ست در نهایت با برتری ۲۵-۱۹ برزیل خاتمه یافت.

World-league-2016-serbia-brazil-2nd-week-37

صربستانی‌ها که در ست گذشته مقهور قدرت برزیلی‌ها شده بودند ست دوم را بسیار بهتر آغاز کردند و عملکرد خوب مدافعین این تیم باعث شده بود تا ریکاردو لوکارلی نتواند به خوبی برای برزیل کسب امتیاز کند. درخشش سرچکو لیسیناچ در خط سرویس و الکساندر آتاناسیه‌ویچ در خط حمله صربستان باعث شد تا یاران رزنده این ست را ۱۵-۲۵ به صرب‌ها ببازند.
شاگردان نیکولا گربیچ در تیم صربستان که ست دوم را با عملکرد عالی‌شان در کنار تشویق‌های بی‌امان هوادارانشان برای برزیل به یک جهنم داغ تبدیل کرده بودند، ست سوم را هم بسیار بهتر از حریف آغاز کردند و درخشش مارکو پودراشکانین و سرچکو لیسیناچ در خط دفاع، این ست را نیز ۲۱-۲۵ به نفعشان خاتمه داد. از نکات جالب این ست می‌توان به رالی‌های تماشایی و زیبا در کنار درخشش خیره‌کننده صرب‌ها در خط سرویس اشاره کرد.
World-league-2016-serbia-brazil-2nd-week-39
زردپوشان برزیلی که اصلا انتظار نداشتند ۲ ست گذشته را آنگونه ببازند در ست چهارم با تمرکز و جدیت بیشتری کار را شروع کردند و تا اواسط ست هم تیم برتر میدان بودند اما باز هم و باز هم و باز هم درخشش سرچکو لیسیناچ بلای جان یاران رزنده شد و این ست هم در پایان با نتیجه ۲۲-۲۵ به نفع صربستان خاتمه یافت.
نکته جالب بازی: تیم صربستان در این مسابقه ۲۰ امتیاز سرویس کسب کرد که در نوع خود یک رکورد به حساب می‌آید به نحوی که این تیم در هر ست از این بازی به طور میانگین ۵ امتیاز سرویس کسب کرده است. ۷ امتیاز از این ۲۰ امتیاز سرویس، سهم سرچکو لیسیناچ (مدافع تیم صربستان) بود.

آمار بازی در یک نگاه:

facts-serbia-brazil-wl2016-week2A

وضعیت ۲ تیم بعد از این نتیجه و برنامه بازی بعدی آن‌ها: 

صربستان: شاگردان نیکولا گربیچ با این نتیجه به چهارمین برد پیاپی خود در رقابت‌های امسال لیگ جهانی دست یافتند و با ۴ برد و ۱۲ امتیاز، صدرنشین بلامنازع جدول رده‌بندی هستند. پارتیزان‌ها باید در دیدار بعدی خود از ساعت ۲۱:۳۰ امشب به مصاف بلغارستان بروند.

برزیل: شاگردان برناردینیو هم با این باخت بالاخره طعم شکست را در این رقابت‌ها چشیدند و در حال حاضر با ۳ برد و ۱ باخت و ۹ امتیاز در جایگاه دوم جدول رده‌بندی سطح ۱ هستند. سلسائو باید دیدار بعدی خود را از ساعت ۱۸:۳۰ فردا مقابل ایران برگزار کند.زردپوشان برزیلی یکبار هم در هفته نخست با این به رقابت پرداختند که با نتیجه ۳-۰ برنده شدند.

وضعیت جدول رده‌بندی:

[league_table id="77936" title="" number="12" columns="p,w,l,pts,setratio,pw,pl,ratio" show_team_logo="1" show_full_table_link="0" align="none"]