به گزارش آریاورزش، ایران و بلغارستان هفته دوم رقابت‌های لیگ جهانی ۲۰۱۶ از گروه ۱ را در بلگراد صربستان آغاز می‌کنند.

photo_2016-06-23_16-58-19

⚫️ این اولین بار است که ایران و بلغارستان در رقابت‌های لیگ جهانی با یکدیگر روبرو می‌شوند. ⚫️ این دو تیم آخرین بار در یک تورنومنت رسمی، در قهرمانی جهان ۲۰۰۶ با یکدیگر مواجه شدند که بلغارستان با نتیجه ۳-۰ در مرحله گروهی ایران را شکست داد. ⚫️ بلغارستان همچنین در قهرمانی جهان ۱۹۷۰ در مرحله گروهی ایران را ۳-۰ مغلوب کرد.

ایران

[caption id="attachment_84988" align="aligncenter" width="900"]تیم ملی والیبال ایران تیم ملی والیبال ایران[/caption]

🔵 ایران لیگ جهانی ۲۰۱۶ را با یک شکست ۳-۰ در برابر برزیل و یک شکست ۳-۱ در برابر آمریکا و یک برد ۳-۲ در مقابل آرژانتین آغاز کرد. 🔵 ایران در صورت پیروزی در این بازی برای اولین بار پس از پنج پیروزی پشت سر هم خود در ۲۰۱۵، به دو برد متوالی دست می‌یابد. 🔵 ایران دو بازی آخر خود در لیگ جهانی را که به پنج ست کشیده شد، با پیروزی پشت سر گذاشته است. 🔵 ایران چهار بازی از شش بازی اخیر خود در لیگ جهانی در برابر تیم‌های اروپایی را پیروز شده است، اما آخرین بازی خود در سال ۲۰۱۵ در برابر روسیه را ۳-۱ واگذار کرد.

بلغارستان

[caption id="attachment_85255" align="aligncenter" width="900"]تیم ملی والیبال بلغارستان تیم ملی والیبال بلغارستان[/caption]

🔴 بلغارها لیگ جهانی ۲۰۱۶ را برای سومین بار پس از ۲۰۱۴ و ۲۰۱۵، با سه شکست آغاز کردند. 🔴 در سال ۲۰۰۵ بلغارستان چهارمین بازی خود را پیروز شد اما در سال ۲۰۱۴ آنها برای اولین بار ۷ بازی خود را مغلوب شدند. 🔴 بلغارستان ۳۱ بازی از ۳۳ بازی خود برابر تیم‌های آسیایی در لیگ جهانی را پیروز شده است. دو شکست آنها در برابر ژاپن در سال ۲۰۰۹ رقم خورد. 🔴 در آخرین دیدار خود در برابر روسیه که به شکست ۳-۱ بلغارها ختم شد، سِوتِان سوکولووف با ۲۱ امتیاز، امتیازآورترین بازیکن بلغارستان بود. ویکتور یوسفوف با ۱۰ امتیاز، دومین امتیازآور بلغارها در این مسابقه نام گرفت.