به گزارش آریاورزش، تیم ملی ایران در سومین بازی از هفته اول مسابقات لیگ جهانی ٢٠١۶ از ساعت ۴ بامداد به مصاف آرژانتین می رود. از نکات جالب توجه این دیدار حضور دو سرمربی آرژانتینی است و در واقع در این دیدار رائول لوزانو برای اولین بار رو در روی همتای هموطنش خولیو ولاسکو قرار میگیرد.

Prematch-iran-argentina-1st-week-A2

⚫️ این دیدار ششمین رقابتی خواهد بود که دو تیم ایران و آرژانتین با یکدیگر رو به رو میشوند. در پنج بازی گذشته آرژانتین ٣ بار و ایران ٢ بار حریف خود را شکست داده است. ⚫️ تازه ترین رویداد این دو تیم جام جهانی ٢٠١۵ بود که در آن بازی ولاسکو با نتیجه ٣-١ شاگردان سابقش را مغلوب کرد. ⚫️ آخرین پیروزی ایران مقابل آرژانتین ، بازی های قهرمانی جهان ٢٠١۴ بود که ایران با نتیجه ٣-٠ پیروز شد. - بازی صبح امروز اولین تقابل ایران و آرژنتین در رقابت های لیگ جهانی خواهد بود.

ایران

[caption id="attachment_84988" align="aligncenter" width="900"]تیم ملی والیبال ایران تیم ملی والیبال ایران[/caption]

🔵 ایران دو بازی اول خود را در این رقابت ها با شکست پشت سر گذاشته است ، اگر در این دیدار نیز مقابل آرژانتین شکست بخورد مانند ادوار گذشته در این رقابت ها ( از سال ٢٠١٣ - ٢٠١۵ ) سه بازی متوالی را در شروع رقابت ها شکست خورده است. 🔵 در سال٢٠١٣ و ٢٠١۴ ایران در چهارمین بازی خود در لیگ جهانی به اولین پیروزی خود رسید. در سال ٢٠١۵ تیم ملی ایران پس از چهار شکست متوالی در پنجمین بازی خود به برتری رسید. 🔵 آرژانتین نهمین رقیب متفاوت ایران در لیگ جهانی خواهد بود. پیش از این ایران با تیم هایی نظیر : برزیل ، روسیه ، ایتالیا ، لهستان چند بار رو به رو شده است. 🔵 شهرام محمودی با ٢٨ امتیاز تاکنون بیشترین امتیاز را برای ایران کسب کرده است.

آرژانتین [caption id="attachment_85093" align="aligncenter" width="900"]تیم ملی والیبال آرژانتین تیم ملی والیبال آرژانتین[/caption]

🔴 تیم ملی آرژانتین نیز مانند ایران دو بازی ابتدایی خود را مغلوب شده است و اگر در این دیدار هم مقابل ایران شکست بخورد برای اولین بار است که از سال ٢٠١٠ در این رقابت ها ٣ بازی ابتدایی را باخته است. در سال ٢٠١٠ آرژانتین تمامی ١۴ بازی خود را وگذار کرده بود. 🔴 آرژانتین قبل از شروع رقابت های لیگ جهانی ، در سه بازی آخر خود را در بازی های انتخابی المپیک آمریکای جنوبی ٢٠١۵ به برتری رسیده است. 🔴 ایران بیست و یکمین حریف متفاوت آرژانتین در لیگ جهانی خواهد بود. 🔴 برونو لیما با کسب ٢٣ امتیاز برای آرژانتین بیشترین امتیاز را کسب کرده است.