به گزارش آریاورزش، در جذاب‌ترین دیدار از سری رقابت‌های لیگ جهانی ٢٠١۶، تیم‌های ملی روسیه به عنوان قهرمان المپیک ٢٠١٢ و لهستان به عنوان قهرمان جهان ٢٠١۴ در یک بازی غیرقابل پیش‌بینی به مصاف هم میروند.

Prematch-russia-poland-1st-week-A2 ⚫️ این هفتاد و یکمین باری است که دو تیم روسیه و لهستان در یک تورنمنت مهم به مصاف هم میروند. ( از زمان قبل از جداسازی اتحادیه شوری تا کنون ) در این میان ۴٩ مرتبه روسیه و ٢١ مرتبه پیروز شدند. ⚫️ لهستان از هفت بازی اخیر مقابل روسیه ۶ بار به برتری رسیده و تنها در بازی های قهرمانی اروپا ٢٠١۵ شکست خورده است. ⚫️ این دو تیم دو بار در فینال با هم رو به رو شدند. یکبار زمانی که روسیه هنوز بخشی از اتحادیه شوروی بود، در بازی های المپیک ١٩٧۶ لهستان با نتیجه ٣-٢ به برتری رسید و بار دیگر در بازی های قهرمانی اروپا شوری ٣-١ بر لهستان غلبه کرد. ⚫️ بازی امشب بیست و دومین رقابت این دو تیم در رقابت های لیگ جهانی خواهد بود. در این بین سهم روسیه سیزده پیروزی و سهم لهستان هشت پیروزی بوده است که از این هشت پیروزی شامل چهار بازی اخیر این دو تیم میشود. ⚫️ آخرین باری که روسیه موفق شد لهستان را در بازی های لیگ جهانی شکست دهد، مرحله نیمه نهایی لیگ جهانی ٢٠١١ بود که با نتیجه ٣-١ به برتری رسید. روسیه در آن سال قهرمان تورنمنت شد. - لهستان از پنح باری که در بازی های لیگ جهانی مقابل روسیه به میزبانی روس ها قرار گرفته چهار مرتبه به پیروزی رسیده است.

روسیه

WI-RUSSIA-SERBI-2016-21 🔵 تیم ملی روسیه در اولین بازی خود در لیگ جهانی ٢٠١۶ در سه ست متوالی مقابل صربستان شکست خورد. 🔵 اگر روسیه در بازی امشب نیز شکست بخورد، برای سومین بار است که بعد سال‌های ١٩٩٠ و ١٩٩٧ هر دو بازی ابتدایی خود را در شروع رقابت‌های لیگ جهانی شکست خورده است. 🔵 سال گذشته تیم ملی بحران‌زده روسیه در مرحله بین قاره‌ای مسابقات از دوازده بازی ، ١١ بازی را شکست خورد و تنها در بازی آخر مقابل ایران به ٣-١ رسید. 🔵 با احتساب بازی گذشته مقابل صربستان، تیم ملی روسیه از ١۴ بازی اخیر در لیگ جهانی ١٣ مرتبه مقابل حریفانش مغلوب شده است که ۶ بار آن با نتیجه ٣-٠ بوده است. 🔵 ایگور کلیوکا با کسب ١٠ امتیاز مقابل صربستان بیشترین امتیاز را برای روسیه کسب کرده است.

لهستان 

[caption id="attachment_85254" align="aligncenter" width="900"]تیم ملی والیبال لهستان تیم ملی والیبال لهستان[/caption]

🔴 عقابهای سرخ و سفید، لیگ جهانی ٢٠١۶ را با یک پیروزی ٣-١ مقابل بلغارستان آغاز کردند تا شکست گذشته در بازی سال ٢٠١۵ را جبران کند. 🔴  لهستان در هفته نخست لیگ جهانی ۲۰۱۶ موفق به کسب دو پیروزی متوالی شده است و این برای ششمین دوره از رقابتهای لیگ جهانی است که این تیم این تورنمنت را با دو برد متوالی آغاز می‌کند. 🔴 بارتوش کورک با ١۵ امتیاز ( ١٣ اسپک ) در بازی مقابل بلغارستان بیشترین امتیاز را کسب کرد.