به گزارش آریاورزش، از چهارچوب رقابتهای لیگ جهانی ۲۰۱۶، از ساعت ۲۱:۴۰ امشب دو تیم برزیل و آرژانتین به مصاف هم رفتند و این مسابقه با برتری تیم ملی برزیل و با نتیجه ۳-۰ به سود این تیم پایان یافت. روند امتیازگیری این مسابقه به شرح زیر می‌باشد:

[event_results 72131] [gallery link="file" columns="2" size="medium" ids="84989,85093"] دیدار برزیل و آرژانتین در یک نگاه ریکاردو لوکارلی تنها بازیکن میدان بود که توانست با حمله‌های با ثبات روی تور، تعداد امتیازات کسب شده‌اش را دو رقمی کند و در کسب پیروزی تیمش در برابر آرژانتین در دومین دیدار برزیل در لیگ جهانی ۲۰۱۶ سهم بسزایی داشته باشد. تیم آرژانتین نیز در تهاجم مشکلات بسیاری را دست به یقه بود به طوریکه امتیاز‌آورترین بازیکن آرژانتین، کریستین پولاجن، تنها توانست ۹ امتیاز کسب کند. photo_2016-06-18_01-01-13

گزارش بازی

ست نخست برزیل با این امید پا به میدان گذاشت که با برد در این بازی به رکورد ۲۳ پیروزی در لیگ جهانی در برابر آرژانتین برسد و همچنین برای نخستین بار پس از سال گذشته به دو پیروزی پیاپی دست یابد. آرژانتین نیز به دنبال جبران شکست خود در بازی گذشته در برابر آمریکا بود. با در دست داشتن صدر جدول در گروه ب رقابت‌های لیگ جهانی، برزیل از دو بازیکن خود که در ترکیب با ایران حضور نداشتند، استفاده برد: داگلاس سوزا و ایزاک سانتوس. در طرف مقابل، آرژانتین بدون هیچ واهمه‌ای از رقیبی که رکورد تاریخی ۲۲ پیروزی در لیگ جهانی را دارد، به میدان رفت. سرویس‌های برزیل به اندازه بازی قبل، خوب نبود و آرژانتینی‌ها برای هر امتیاز مبارزه می‌کردند و تا مدتی توانستند تیم برتر میدان باشند اما برزیلِ ۹ بار قهرمان لیگ جهانی، توانست با دفاع خوب به بازی برگردد و ست اول را ۲۵-۲۱ به نفع خود کند.wl-brazilia-argantin-2016-23

ست دوم تیم میزبان ست دوم را با بازدهی بهتر در سرویس آغاز کرد. آرژانتینی‌ها نیز با دشواری‌های زیادی مواجه بودند و برای پیدا کردن جا پای محکم خود در این ست به مشکل برخوردند چراکه لوکارلی و لوکاس ساتکمپ در تیم برزیل مشغول جمع‌آوری امتیاز بودند. سرجیو سانتوس با چند توپگیری عالی، خط حمله برزیل را تغذیه کرد و آرژانتین را دچار سختی‌های بیشتری کرد. با درخشش لوکارلی، این ست با نتیجه ۲۵-۱۳ به نام برزیل ثبت شد تا برزیل ۲-۰ از حریف خود پیش افتد.

ست سوم پس از شکست در ست دوم، آرژانتین ست سوم را با سرویس و دریافت بهتری شروع کرد و توانست در همان ابتدای کار، پیش بیفتد. با گذشت کمی از شروع ست سوم، برزیل به خود آمد و با حمله‌های لوکارلی به تمامی مناطق زمین به مبارزه پرداخت و با دفاع عملکرد خود را بهبود بخشید تا بتواند کنترل بازی را یکبار دیگر در دست گیرد. داگلاس سوزا نیز با وجود سن کم خود، اما با اعتماد به نفس و آسودگی به کسب تجربه کردن خود ادامه داد. شور و هیجانی هم که از جایگاه تماشاچیان می‌آمد به برزیل کمک کرد و در نوزدهمین امتیازی که لوکارلی کسب کرد، برزیل ست سوم را با نتیجه ۲۶-۲۴ به پایان رساند تا در سه ست پیروز این مسابقه باشد.

wl-brazilia-argantin-2016-20