به گزارش آریاورزش، ایران و آمریکا امشب در حالی در ریو دو ژانیرو به مصاف یکدیگر می روند که قصد دارند تا با بازی در این شهر، علاوه بر پیروزی در این بازی از سری بازی های لیگ جهانی، با حال و هوای آن در بازی های المپیک که چند وقت دیگر برگزار خواهد شد، آشنا شوند.

رو در رو

Prematch-iran-usa-1st-week-A2

⚫️ایران و آمریکا ۵ بار در بازی های لیگ جهانی به مصاف یکدیگر رفته اند که همگی در سال های ۲۰۱۴ و ۲۰۱۵ بوده است.آمریکا در سه بازی اول پیروز میدان بود که شامل اولین دیدار میان دو تیم در مرحله نیمه نهایی در سال ۲۰۱۴ می شود که با نتیجه ۳-۰ به پایان رسید. اما ایران دو بازی بعدی را در سه ست متوالی از آن خود کرد. ⚫️ در تمامی مسابقات، این دو تیم ۱۱ بار با یکدیگر روبرو شده اند که آمریکا ۷ بار و ایران ۴ بار به پیروزی رسیده است. ⚫️ آخرین دیدار این دو تیم به رقابت های جام جهانی ۲۰۱۵ باز می گردد که آمریکا با نتیجه ۳-۱ ایران را مغلوب کرد. ⚫️ آمریکا و ایران دو بار در رقابت های قهرمانی جهان به مصاف یکدیگر رفته اند. یک بار در سال ۱۹۷۰ که آمریکا ۳-۲ به پیروزی رسید و دیگری در سال ۲۰۱۴ که ایران با نتیجه ۳-۲ موفق به شکست آمریکا شد.

ایران

[caption id="attachment_80126" align="aligncenter" width="900"]تیم ملی والیبال ایران تیم ملی والیبال ایران[/caption]

🔴 ایران بازی اول خود در برابر برزیل را با نتیجه ۳-۰ واگذار کرد. تا قبل از بازی دیروز ایران تنها تیمی در برابر برزیل بود که در بازی های لیگ جهانی با ۳ پیروزی و ۲ شکست، دارای بالانس مثبت بوده است. پس از بازی دیشب حال هر دو با ۳ پیروزی و ۳ شکست برابرند. 🔴 در سه دوره مشارکت ایران در لیگ جهانی، ایران هر سه بازی اول خود را در سال های ۲۰۱۳ و ۲۰۱۴ واگذار کرده است و در سال ۲۰۱۵، هر چهار بازی اول خود را مغلوب شده است. 🔴 ایران با ۸ پیروزی و ۸ شکست در لیگ جهانی به تعادل در این بازی ها رسیده است. 🔴 در بازی برابر برزیل، شهرام محمودی تنها بازیکن ایران بود که امتیازات کسب شده اش دو رقمی شد و به ۱۲ رسید.

آمریکا

[caption id="attachment_84947" align="aligncenter" width="900"]تیم ملی والیبال آمریکا تیم ملی والیبال آمریکا[/caption]

🔵 آمریکا لیگ جهانی ۲۰۱۶ را با پیروزی ۳-۱ در برابر آرژانتین آغاز کرد و با کسب ۹۸ امتیاز در برابر ۹۴ امتیاز کسب شده توس آرژانتین، پیروز میدان شد. 🔵 آمریکا بازی آغازین خود را برای سومین بار متوالی به پیروزی رسیده است. پیش از آن، آمریکا توانسته بود در سال های ۲۰۰۹ تا ۲۰۱۳ در تمامی بازی های اول خود پیروز شود. 🔵 در سال ۲۰۱۴ آمریکا برای اولین بار ۷ بازی اول خود در لیگ جهانی را به پیروزی رسید. سال بعد، آنها توانستند به اولین ۶ پیروزی خود در این رقابت ها دست یابند. 🔵 تیلور سندر با کسب ۲۳ امتیاز که تمامی آنها از اسپک بدست آمده بودند، امتیاز آورترین بازیکن تیم آمریکا در دیدار اول خود در لیگ جهانی ۲۰۱۶ باشد.