به گزارش آریاورزش، رقابتهای لیگ جهانی والیبال ۲۰۱۶ در حالی از ساعت ۲۱:۴۰ امشب پیگیری می‌شود که در یک دیدار حساس آرژانتین باید به مصاف رقیب سنتی‌‌اش یعنی برزیل برود.

رو در رو

Prematch-argentina-brazil-1st-week-A2 ⚫️ برزیل و آرژانتین ۲۲ بار در لیگ جهانی با یکدیگر روبرو شده اند که برزیل در تمامی این دیدارها برنده مسابقه بوده است. ⚫️ برزیل در برابر هیچ تیم دیگری به جز آرژانتین در لیگ جهانی رکورد بازی بدون شکست ندارد. ⚫️ آخرین دیدار آنها در لیگ جهانی در سال ۲۰۱۳ بوده است که برزیل هر دو بازی را در سه ست متوالی پیروز شد. ⚫️ برزیل و آرژانتین اخیرا در فینال قهرمانی آمریکای جنوبی در سال ۲۰۱۵ با یکدیگر بازی کردند که برزیل ۳-۰ پیروز آن دیدار شد. ⚫️ آرژانتین در این قرن اخیر تنها دو بار توانسته است بر برزیل چیره شود. یک بار در مرحله یک چهارم نهایی در بازی های المپیک ۲۰۰۰ سیدنی با نتیجه ۳-۱ و بار دیگر در نیمه نهایی جام پان آمریکا در سال ۲۰۱۲ با نتیجه ۳-۲٫

برزیل - سلسائو (زرد قناری)

[caption id="attachment_28845" align="aligncenter" width="800"]تیم ملی والیبال برزیل تیم ملی والیبال برزیل[/caption]

🔴 برزیل لیگ جهانی ۲۰۱۶ را با پیروزی ۳-۰ در برابر ایران آغاز کرد. این اولین بار در بازی های لیگ جهانی است که برزیل توانسته در سه ست ایران را شکست دهد. 🔴 اکنون برزیل سه بار به ایران باخته و سه بار آنرا شکست داده است. برزیلی ها در برابر تمامی تیم هایی که در لیگ جهانی با آنها مواجه شده است تعادل خوبی ایجاد کرده است. 🔴 برای اولین بار پس از سال ۲۰۱۱ برزیل بازی نخست خود در لیگ جهانی را با پیروزی در سه ست آغاز کرده است. در سال ۲۰۱۱ آنها بازی دوم و سوم خود را نیز با نتیجه ۳-۰ به نفع خود به پایان بردند. 🔴 لوکاس ساتکمپ با کسب ۱۷ امتیاز (۱۲ امتیاز از اسپک و ۴ امتیاز مستقیم سرویس) بیش از هر بازیکن دیگری در بازی برابر ایران امتیاز کسب کرده است و امتیاز آورترین بازیکن میدان شد. 🔴 برزیل در هر هشت بازی اخیر خود در لیگ جهانی، ست اول را پیروز شده است. در شش بازی از این هشت بازی برزیل پیروز میدان شده است.

آرژانتین - آلبی سلسته (آبی و سفیدها) 

[caption id="attachment_84949" align="aligncenter" width="900"]تیم ملی والیبال آرژانتین تیم ملی والیبال آرژانتین[/caption]

🔵 آرژانتین بازی نخست خود در برابر آمریکا با نتیجه ۳-۱ واگذار کرد. در صورت شکست در این بازی، پس از سال ۲۰۱۴ این دومین بار در سه سال اخیر خواهد بود که آنها دو بازی نخست خود را مغلوب می شوند. سال گذشته آنها لیگ جهانی را با پیروزی آغاز کردند. 🔵 در صورت شکست آرژانتین برای اولین بار می تواند پس از شکست در برابر کوبا و کانادا در سال ۲۰۱۵ بازی های خود را به طور متوالی واگذار کند. 🔵 با وجود شکست در برابر آمریکا در بازی نخست، آرژانتین توانست ۹۴ امتیاز در این بازی کسب کند در مقایسه با ۹۸ امتیازی که آمریکا کسب کرده بود (۲۶-۲۴، ۲۵-۲۳، ۲۲-۲۵، ۲۵-۲۲).