به گزارش آریاورزش، از چهارچوب رقابتهای لیگ جهانی ۲۰۱۶، از ساعت ۱۹:۱۰ دقیقه امروز در گروه C و سطح ۱ این مسابقات دو تیم لهستان و بلغارستان به مصاف هم رفتند و نتیجه این دیدار ۳-۱ به سود لهستان رقم خورد. روند امتیازگیری این بازی به شرح زیر می‌باشد:

[event_results 72129] [gallery link="file" columns="2" size="medium" ids="85255,85254"]

ست اول:  اولین ست این دیدار با امتیازگیری هر دو تیم آغاز شد و دو تیم امتیاز به امتیاز هم پیش میرفتند. بازیکنان بلغارستان در تایم استراحت فنی اول بهترین بازیشان را به نمایش گذاشتند و با اختلاف دو امتیاز ۶-٨ از حریف خود پیش بودند. در این میان عقاب های سرخ و سفید با اشتباهاتی که در ارسال سرویس داشتند خودشان چندین امتیاز را تقدیم بلغارستان کردند. اما بلغارها برخلاف لهستان با ارسال سرویس‌های قدرتمند و هدفدار و کسب امتیاز سرویس اختلاف بیشتری ایجاد کردند و با امتیاز ١٢-١۶ به استقبال وقت استراحت فنی دوم رفتند. آنها همین برتری را حفظ کردند تا استفان آنتیگا در امتیاز ١۵-٢١ وقت استراحت بگیرد. با وجودی که لهستان با کسب دو امتیاز اندکی به جریان بازی برگشته بود اما در نهایت این ست ٢۵-١٩ به سود بلغارستان به پایان رسید.

ست دوم: لهستانی‌ها که انتظار این باخت را نداشتند، ست دوم را آتشین و با تعصب بیشتری آغاز کردند و با یک اختلاف ناچیز یک امتیازی ٨-٧ به وقت استراحت اول رفتند. ماتئوش بیه‌نیه‌ک با حملات سرعتی موتور تیمش را روشن کرد تا لهستان با ایجاد اختلاف بیشتر ١۵-١٢ از حریفش پیش باشد و همین برتری را با امتیاز ١٩-١۴ ادامه دهد. از این رو سرمربی تیم ملی بلغارستان درخواست وقت استراحت کرد تا بتواند هماهنگی از دست رفته تیمش را احیا کند. پس از این تایم استراحت بلغارستان موفق شد با دو امتیاز متوالی اختلاف خود را کاهش دهد اما زور بازوی لهستان مانع کاهش این اختلاف شد و یاران آنتیگا با دفاع و حملات مؤثر این ست را ٢۵-١٩ از آن خود کردند.wl-poland-bulgaria-2016-6

ست سوم: ابتدای ست سوم رقابت تنگاتنگی حکم فرما بود و هر دو تیم بسیار عالی بازی کردند، اما با چند سرویس خوب از آرتور شالپوک شرایط برای بلغارستان دشوار شد و موجب شد فاصله امتیاز بیشتر شود و لهستان را در امتیاز ١۵-١٠ پیش بیندازد. در ادامه ست هر دو تیم چند خطای سرویس با هم رد و بدل کردند اما لهستان موفق شد با چند دفاع درخشان ٢۵-١٧ ست سوم را نیز از آن خود کرد.

ست چهارم: شروع ست چهارم نیز با خطاهای سرویس طرفین بازی همراه بود و هیچ کدام از آنها نتوانستند مسلط باشند تا اینکه یک اسپک عالی، سلاح لهستان شد و آنها با حملات خود ١١-٨ بازی را به سمت خود برگرداندند. بلغارستان برای کشاندن این بازی به گیم پنجم دست به دو تعویض زد تا بتواند هماهنگی از دست رفته را بازیابد. اما این حربه در مقابل قدرت سرخ و سفیدها کافی نبود و این ست نیز ٢۵-٢٠ به سود لهستان خاتمه یافت.

دیدار لهستان و بلغارستان در یک نگاه

facts-bulgaria-poland-wl2016-week1A-G2

[league_table id="77936" title="" number="12" columns="p,w,l,pts,setratio,pw,pl,ratio" show_team_logo="1" show_full_table_link="0" align="none"]