یکشنبه, 30 ارديبهشت 1403

به گزارش آریاورزش، تنور لیگ جهانی امروز با برگزاری دیدار حساس میان بلغارستان و لهستان مطمئنا داغ‌تر از پیش می‌شود.

رو در رو

Prematch-poland-bulgaria-1st-week-A2

⚫️ بلغارستان و لهستان تا کنون ۱۲ بار در لیگ جهانی با یکدیگر روبرو شده اند که لهستان ۷ بار پیروز میدان بوده است و بلغارستان تنها موفق به کسب ۵ پیروزی شده است. ⚫️  بلغارستان دو دیدار اخیر خود با لهستان در لیگ جهانی را در سال ۲۰۱۳ با پیروزی پشت سر گذاشته است. ⚫️ در صورت پیروزی، بلغارستان می تواند برای دومین بار پس از سال ۲۰۰۴، سه بازی متوالی خود در برابر لهستان را پیروز شود. ⚫️ در سال ۲۰۱۲ این دو تیم در مرحله نیمه نهایی با یکدیگر ملاقات کردند که لهستان ۳ بر صفر بلغارستان را شکست داد تا بتواند در فینال نیز پیروز شود و قهرمان این رقابت ها شود. ⚫️ پیروزی ۳-۰ لهستان در برابر بلغارستان در سال ۲۰۱۲ آخرین پیروزی آنها در لیگ جهانی در برابر این تیم بوده است.

[caption id="attachment_81187" align="aligncenter" width="900"]تیم ملی والیبال لهستان تیم ملی والیبال لهستان[/caption]

🔴 امسال نوزدهمین سال مشارکت لهستان (البته به طور متوالی) در لیگ جهانی می باشد. آنها از زمان ورودشان به لیگ جهانی در سال ۱۹۹۸ هیچ سالی را برای شرکت کردن از دست نداده اند . 🔴 در سال ۲۰۱۲ پس از شکست آمریکا در فینال به مقام قهرمانی دست یافتند. 🔴 لهستان قهرمان جهان حال حاضر است. قبل از آن برزیل قهرمان جهان بوده است که در سال های ۲۰۰۷، ۲۰۰۹ و ۲۰۱۰ پس از قهرمانی در سال ۲۰۰۶، در تورنومنت قهرمانی جهان به پیروزی رسیدند. 🔴 سال گذشته لهستان به مقام چهارم رسید. آنها به مرحله چهارتیم برتر گروه ۱ رسیدند اما در مرحله نیمه نهایی با نتیجه ۳-۲ به فرانسه باختند و در دیدار رده بندی نیز در سه ست متوالی بازی را به آمریکا واگذار کردند. 🔴 در صورت شکست، لهستان می تواند برای اولین بار پس از سال ۲۰۱۳ چهار بازی متوالی در لیگ جهانی را با شکست به پایان ببرد.

بلغارستان - شیرها

bulgaria-volleyball-team--5

🔵 بلغارستان در مجموع برای نوزدهمین بار و برای چهاردهمین سال متوالی است که در لیگ جهانی شرکت می کند. 🔵 بهترین مقام کسب شده آنها در این رقابت‌ها مقام چهارم است که در سال های ۱۹۹۴، ۲۰۰۴، ۲۰۰۶، ۲۰۱۲ و ۲۰۱۳ بدست آمده است. 🔵 سال گذشته بلغارستان به رتبه دهم رسید. آنها به فینال رقابت های گروه دوم رسیدند اما در سه ست بازی را به قهرمان آن دوره لیگ جهانی، فرانسه، واگذار کردند. 🔵 بلغارستان ۶ بازی از ۷ بازی اول خود در لیگ جهانی را واگذار کرده اند. تنها استثناء مربوط به پیروزی آنها در مقابل فرانسه در سال ۲۰۱۳ بوده است.