یکشنبه, 30 ارديبهشت 1403

📝 به گزارش آریاورزش، پس از بازی آخر لهستان در توکیو که سفید و سرخ پوشان موفق به پیروزی در سه ست شدند، شاهد صحنه عجیبی بودیم. تمامی بازیکنان در زمین جمع شدند تا لیبروی ۳۷ ساله تیم، پیاتر گاچک را روی دست بلند کنند و به هوا بیاندازند.

gacek-6

◀️ سرمربی لهستان لیست انتخابی خود برای لیگ جهانی را ارائه داده است و در آن خبری از نام پیاتر گاچک نمی‌باشد. به همین دلیل پیاتر تصمیم گرفت تا رقابت‌های توکیو، آخرین مسابقات او باشد. پیاتر ۱۱۲ بار پیراهن تیم ملی لهستان را به تن کرده است. از جمله افتخاراتی است که پیاتر با تیم ملی لهستان بدان دست یافته است عبارتند از:

🔴نقره قهرمانی جهان در ۲۰۰۶ 🔴دریافت جایزه بهترین دریافت کننده در لیگ جهانی سال ۲۰۰۷ 🔴مدال طلای قهرمانی اروپا در سال ۲۰۰۹ 🔴برنز جام جهانی ۲۰۱۵

gacek-2

🔴 پیاتر گاچک در رقابت های انتخابی المپیک ۲۰۱۶ در توکیو او تنها در دو بازی به میدان رفت؛ یکی در برابر استرالیا و دیگری در برابر ایران.

🎙 پیاتر بعد از آخرین بازی‌ش با پیراهن تیم ملی که در مسابقات انتخابی المپیک در مقابل استرالیا بود، به خبرنگار شبکه ورزش لهستان گفت: " آقای آنتیگا، تصمیم خود را گرفته است و لیست نفرات اعزامی را اعلام کرده. من در آن لیست نیستم. تصمیم مربی اینگونه است و به همین دلیل من تصیم گرفته‌ام که این آخرین بازی‌ام باشد.

gacek-3 مطمئنا بهترین تصمیم این است که با پیروزی، از تیم ملی خداحافظی کنم. واقعا زمان سختی برای من است. من خودم را وقف تیم ملی کرده بودم و تیم ملی چیزهای زیادی به من آموخت. من موفقیت‌های زیادی داشتم و از نظر حرفهای تکامل یافتم و این خیلی عالی بود. اگرچه بازیکنان جوان لیاقت آنرا دارند که رفته رفته وارد تیم شوند. چیزی که بیش از همه به یاد من خواهد ماند مطمئنا تمامی موفقیت‌ها خواهد بود و همچنین روز مسابقه با استرالیا در توکیو. بازیکنان بعد از بازی مرا بسیار غافلگیر کردند. من هیچ وقت آن لحظه را فراموش نخواهم کرد."

photo_2016-06-07_12-21-42