دوشنبه, 31 ارديبهشت 1403

به گزارش آریاورزش، از چهارچوب رقابتهای انتخابی المپیک۲۰۱۶ ، بامداد امروز از ساعت ۵:۴۰ دقیقه دو تیم فرانسه و کانادا با قضاوت داور اول نصر شعبان از مصر و داور دوم خانم جو‌هی کانگ از کره به مصاف هم رفتند که این دیدار با پیروزی قاطع فرانسه و با نتیجه ۳-۰ و پس از ۱ ساعت ۱۴ دقیقه خاتمه یافت. روند امتیازگیری ای مسابقه به شرح زیر می‌باشد:

[event_results 69707] [gallery link="file" columns="2" size="medium" ids="81775,81776"]

دیدار فرانسه و کانادا در یک نگاه اغوین انگاپت، دریافت کننده و آنتونا غوزیه پشت خط زن تیم فرانسه در این دیدار به ترتیب با ۱۵ و ۱۴ امتیاز، بیشترین امتیاز را برای تیم خود کسب کردند. همچنین انگاپت و غوزیه در خط سرویس نیز درخشان ظاهر شدند و چهار امتیاز از ۶ امتیاز مستقیم سرویس را برای تیمشان کسب کردند. گراهام ویگراس از کانادا نیز با ۱۱ امتیاز بیشترین امتیاز آور تیمش بود. photo_2016-06-02_07-16-17گزارش بازی

ست نخست کانادا بازیکنان همیشگی خود جان گوردن پرین، نیکولا لوگوف و گوین اشمیت را در ست اول بازی نداد. در ابتدا هر دو تیم در حال سنجیدن یکدیگر بودند اما فرانسوی ها زودتر توانستند تا از فرصت استفاده کرده و اختلاف را بیشتر کنند و به امتیاز ۱۱-۷ برسند. کوین تیلی و غوزیه با بازی تماشایی خود اختلاف را به ۷ امتیاز رساندند تا نتیجه ۲۳-۱۷ شود. در نهایت ست اول با نتیجه ۲۵-۱۷ به نفع فرانسه به پایان رسید.

ست دوم فرانسه آهنگ تیمی خود را حفظ کرد و در ست دوم تا امتیاز ۷-۴ یکته تازی کرد. انگاپت بار امتیاز گیری را به دوش گرفت و به فرانسه در پیشتازی کمک کرد در حالیکه کانادایی ها همچنان برای تغییر نقشه حمله خود درگیر بودند. هنگامیکه فرانسه به امتیاز ۲۰-۱۶ رسید تیم کانادا تنها توانست یک امتیاز کسب کند در صورتیکه فرانسه با سرویس و حمله مناسب توانست پنج امتیاز پایانی این ست را از آن خود کند و این ست نیز همانند ست اول با نتیجه ۲۵-۱۷ به سود فرانسه رقم بخورد.

ست سوم فرانسه که بسیار مصمم بود تا این ست را نیز پیروز شود، از همان ابتدای ست شروع به امتیازگیری کرد. انگاپت و غوزیه از دو جناح با حمله‌های کوبنده خود کانادا را تحت فشار قرار داده بودند تا اختلاف فرانسه را باز هم بیشتر کنند (۱۷-۱۱). سرویس های فرانسه یکبار دیگر مدافعان پشت خط کانادا را با مشکل مواجه کرد و اجازه نداد تا بتوانند به ضدحمله دست یابند. در نهایت این غوزیه بود که امتیاز آخر ست و بازی را بدست آورد و فرانسه ست سوم را با نتیجه ۲۵-۱۸ به پیروزی رسید.oq-france-canada-- 2016-1