دوشنبه, 31 ارديبهشت 1403

به گزارش آریاورزش، رقابت‌های روز پنجم والیبال انتخابی المپیک ۲۰۱۶ در حالی با برگزاری دیدار تیم‌های فرانسه و کانادا آغاز می‌شود که فرانسوی‌ها قبل از شروع این مسابقه در رتبه دوم جدول رده‌بندی قرار داشتند و کانادا نیز پنجم بود.

رو در رو

france-canada-pre-match

⚫️ آخرین دیدار میان کانادا و فرانسه در یک مسابقه مهم و عمده به رقابت های انتخابی المپیک ۲۰۰۴ بر می گردد که در آن دیدار فرانسه در سه ست متوالی موفق به شکست کانادا شد. ⚫️ این دو تیم یک بار در المپیک با یکدیگر بازی کردند. در المپیک بارسلونا ۱۹۹۲ کانادا توانست با نتیجه ۳-۰ فرانسه را شکست دهد اما در نهایت، کانادا در رتبه دهم قرار گرفت و فرانسه در رتبه یازدهم.

فرانسه - آبی‌ها

[caption id="attachment_80028" align="aligncenter" width="900"]تیم ملی والیبال فرانسه تیم ملی والیبال فرانسه[/caption]

🔵 برد ۴۴-۴۲ فرانسه در ست آخر بازی با استرالیا که با نتیجه ۳-۱ به نفع فرانسه به پایان رسید، بالاترین امتیاز کسب شده در یک بازی عمده پس از لیگ جهانی ۱۹۹۹ بود که در آن سال، در بازی برزیل با کانادا که با برتری ۳-۲ کانادا به پایان رسید، برزیل ست دوم را با نتیجه ۴۴-۴۲ به نفع خود به پایان برد. 🔵 فرانسه هیچ گاه در یک رقابت انتخابی المپیک با دو شکست مواجه نشده است. یکشنبه گذشته آنها بازی خود را در برابر لهستان با نتیجه ۳-۲ واگذار کردند. 🔵 این بازی چهلمین بازی فرانسه در سال ۲۰۱۵ می باشد. آنها از ۳۹ بازی، ۳۴ بازی را پیروز شده اند و ۵ بازی را شکست خورده اند.

[player_list id="655" title="" number="22" columns="height,weight,birthday,birthplace" orderby="default" order="" show_all_players_link="0" align="none"]

کانادا - مردان دریای شمال

[caption id="attachment_80177" align="aligncenter" width="900"]تیم ملی والیبال کانادا تیم ملی والیبال کانادا[/caption] 🔴 کانادا می تواند در صورت برد در این بازی، برای اولین بار به سه پیروزی متوالی در رقابت های انتخابی المپیک دست یابد. 🔴 کانادا در شش مسابقه اخیر خود در برابر کشورهای کنفدراسیون والیبال اروپا، در رقابت های انتخابی المپیک، نتیجه را واگذار کرده است (از سال ۱۹۹۶ تا کنون). 🔴 گوین اشمیت با کسب ۷۸ امتیاز، امتیاز آورترین بازیکن رقابت های انتخابی المپیک ۲۰۱۶ بوده است که ۱۰ امتیاز آنرا از امتیاز مستقیم سرویس بدست آورده است. [player_list id="671" title="" number="22" columns="height,weight,birthday,birthplace,digerr,pct" orderby="default" order="" show_all_players_link="0" align="none"]