دوشنبه, 31 ارديبهشت 1403

به گزارش آریاورزش، از سری رقابتهای والیبال انتخابی المپیک ۲۰۱۶ و در روز دوم این رقابت‌ها تیم‌های والیبال ایران و کانادا در حالی به مصاف هم رفتند که داور اول آرتورو دی‌جیاکومو از بلژیک و داور دوم آندره زنوویچ از روسیه قضاوت این دیدار را به عهده داشتند. این دیدار با نتیجه ۳-۲ به سود شیرمردان تیم ملی ایران به پایان رسید. روند امتیازگیری به شرح زیر می‌باشد:

[event_results 69688]

[gallery link="file" columns="2" size="medium" ids="80126,80177"] در این دیدار حساس و تماشایی، گوین اشمیت ستاره تیم کانادا با ۲۷ امتیاز، امتیازآورترین بازیکن میدان شود میلاد عبادی‌پور نیز موفق شد با ۲۶ امتیاز و درخشش دیدنی خود، امتیازآورترین بازیکن ایران در این میدان شود.

iran-canada-facts

ست نخست بازی با سرویس عادل غلامی آغاز می شود. سرویس سید به تور خورده و نتیجه ۵-۴ به سود کانادا پیگیری می شود. این ست با نتیجه ۸-۶ به سود کانادا به تکیکال تایم نخست می رسد. حرکت پایپ زیبای عبادی‌پور، امتیاز ۷ را برای ایران به ارمغان می آورد. سرویس سندرز به بیرون می رود و نتیجه ۱۰-۸ به سود کانادا پیگیری می شود. مجددا یک حرکت پایپ زیبای دیگر از عبادی پور و کسب امتیاز ۹ برای ایران. آبشار هوگ در منطقه ۵ زمین ایران، امتیازات را ۱۲-۹ به سود کانادا رقم می زند. امتیاز زیبای سرویس از سید محمد موسوی، ایران را به امتیاز ۱۱ می رساند حتی با درخواست بازبینی از سوی سرمربی کانادا این امتیاز برای ایران ثبت می شود.

تصاویر دیدار ایران و استرالیا -رقابتهای انتخابی المپیک

در ادامه آبشار تماشایی امیر غفور، ایران را به ادامه ۱۳ می رساند (۱۳-۱۴). و دفاع جانانه عبادی‌پور، نتیجه را به تساوی ۱۴-۱۴ می کشاند. با یک حرکت سرعتی از موسوی، بازی به تساوی ۱۸-۱۸ می رسد. یک سرویس پرقدرت از زرینی و حرکت هوشمندانه از موسوی امتیاز ۲۰ را برای ایران به ارمغان می آورد.(۱۹-۲۰) با آبشار گوین اشمیت نتیجه ۲۳-۲۲ به سود کانادا می شود. با کسب امتیاز از سوی غفور بازی به تساوی ۲۷-۲۷ می‌رسد. ولی این کاناداست که این ست را با نتیجه ۲۹-۲۷به سود خود خاتمه می‌دهد.CANADA-VENEZUELLA-FiVB-WORLD-CUP-2015-35

 ست دوم ست دوم با تساوی ۲-۲ و پایاپای آغاز شد.  سرویس دنیل کورنلیوس جانسن در زمین ایران جای گفت (۴-۳ کانادا). امتیاز سرویس از گوین اشمیت یک اختلاف ۳ امتیازی ایجاد می کند (۷-۴).  سرویس میلاد به تور می خورد. (۱۰-۶ کانادا) در ادامه توپگیری زیبای معروف و حرکت زرینی اختلاف را کاهش می دهد (۱۱-۸ کانادا). در حالیکه قائمی بجای زرینی به زمین آمده با آبشار پرقدرت شهرام محمودی ، ایران به امتیاز ۱۰ میرسد. (۱۵-۱۰ کانادا) دریافتهای ایران شدیدا دچار تزلزل شده است و کانادا از این فصت استفاده کرده و یک اختلاف ۷ امتیازی ایجاد می‌کند. (۱۷-۱۰) ولی ایران به مدد سرویس های موسوی اختلاف را کاهش می‌دهد،(۱۸-۱۵). معروف و امیر غفور بجای مهدوی و شهرام محمودی به زمین باز می‌گردند. زیرکی فن لانکت و جاخالی زیبای او نتیجه را به ۲۲-۱۷ به سود کانادا می‌زساند. غفور در مقابل ۳ بازیکن هم میتونه راحت آبشار بزنه و امتیاز ۱۸ برای ایران. (۲۳-۱۸) اما در نهایت ایران این ست را با امتیاز ۲۵ توسط اشمیت از دست می دهد. (۲۵-۱۹)oq-iran-canada-2016-12

ست سوم ست سوم با دو دفاع عالی از سید محمد موسوی و امتیاز معروف به سود ایران به نتیجه ۱-۳ می‌رسد. یک امتیاز پایپ از گوردین پرین اختلاف را برای کانادا کاهش می‌دهد (۴-۳) در ادامه هر دو تیم یک سرویس را از دست داده  و امتیازات به ۵-۳ به سود ایران می­رسد. آبشار تماشایی اشمیت اختلاف را کاهش می‌دهد. (۵-۶ ایران)، با دفاع فوق العاده عادل غلامی نتیجه به ۸-۵ به سود ایران می‌رسد. خطای تور مردان دریای شمال و دقت بالای غفور امتیازات ایران رو ۲ رقمی می‌کند.(۱۰-۷)

تصاویر دیدار ایران و استرالیا -رقابتهای انتخابی المپیک

در ادامه یک پایپ دیدنی از عبادی‌پور و آبشار زیبای امیر غفور نتیجه را ۱۳-۱۰ به سود ایران می‌کند. تا این لحظه از این دیدار گوین اشمیت با ۱۶ امتیاز و عبادی پور با ۱۳ امتیاز در صدر امتیازآورترین بازیکنان هستند. سرویس‌های عالی موسوی و آبشارهای بی‌نظیر امیر غفور اختلاف را به ۴ افزایش می‌دهد، (۱۴-۱۰). در حالیکه مسابقه با نتیجه ۱۷-۱۳ به سود ایران در حال پیگیری بود دفاع زیبای امیر غفور ایرا را به امتیاز ۱۸ می رساند حرکت سرعتی کورنلیوس جانسن به بیرون میرود و نتیجه۲۰-۱۳ به سود ایران همچنان در جریان است. اما کانادا اختلاف را کم کرده  با امتیازگیری استیون مارشال کانادا به امتیاز ۱۶ می‌رسد (۲۱-۱۶) و حسن ختام این ست با سرویسی که اشمیت به تور می‌زند ۲۵-۲۰ به سود ایران می‌شود.

تصاویر دیدار ایران و استرالیا -رقابتهای انتخابی المپیک

ست چهارم اولین امتیار را کانادا گرفت اما این ست تنها تا امتیاز ۲ پایاپای پیش رفت. در ادامه فرهاد قائمی با یک امتیاز سرویس ایران را پیش انداخت (۳-۲). ولی باز هم دو تیم در امتیاز ۷ برابر شدند. تا اینکه با بلاک اوت آبشار میلاد امتیاز ۸ برای ایران بدست آمد. بازی در امتیاز ۱۰ برابر شد اما دو امتیاز دیدنی از قائمی و غلامی ایران را دو امتیاز جلو می اندازد. (۱۲-۱۰) این برتری در ادامه به ۳ امتیاز می‌رسد و وقت استراحت فنی دوم با آبشار عبادی پوراز آنِ ایران میشود(۱۶-۱۳). امتیاز ۱۵ با از دست رفتن سرویس تشکری در شرایطی به کانادا می‌رسد که ایران ۳ امتیاز پیش است (۱۸-۱۵) در ادامه غفور امتیاز ۲۱ را برای بدست می آورد و همچنان ۳ امتیاز اختلاف به قوت خود می‌ماند. و پایان ست چهارم با امتیاز ۲۵ از سرویس کانادا که به تور اصابت می‌کند به ایران می رسد تا ایران ست چهارم را همانند ست سوم از آن خود کند.oq-iran-canada- 2016-6ست پنجم در این ست باز هم امتیاز اول را کانادا گرفت اما هماهنگی عالی بچه های ما ایران را به امتیاز ۳ رساند (۳-۱). امتیاز ۶ با خطای سرویس اشمیت به ایران می‌رسد و دو تیم با امتیاز ۸ ایران که کاملا مسلط بر کاناداست زمین را تعویض می‌کنند. در ادامه دو تیم تا امتیاز ۱۱ مساوی و پایاپای بازی می کنند اما بازی خوب بچه های ما ایران را به امتیاز ۱۳ می رساند. (۱۳-۱۱)  بازی باز هم در امتیاز ۱۴ برابر می شود ولی پرواز بلند محمودی و سرویس عالی تشکری دو امتیاز پایانی ست پنجم را به ایران میدهد تا ایران این بازی را هم مثل بازی روز گذشته با پیروزی به پایان برساند.oq-iran-canada- 2016-17