دوشنبه, 31 ارديبهشت 1403

به گزارش اختصاصی آریاورزش از سری رقابتهای والیبال انتخابی المپیک ۲۰۱۶ و در روز دوم این رقابت‌ها از دقایقی دیگر تیم‌های والیبال ایران و کانادا در حالی به مصاف هم خواهند رفت که ایران در حال حاضر با ۱ برد و ۳ امتیاز در رتبه نخست جدول رده‌بندی و کانادا نیز با ۱ باخت و ۱ امتیاز در رتبه پنجم قرار دارد.

رو در رو 

iran-canada-pre-match

⚫️کانادا در آخرین دیدار خود در انتخابی المپیک ۲۰۰۴ با ایران، توانست این تیم را شکست دهد. ⚫️ در مسابقات دیروز ایران توانست رقابت های انتخابی المپیک را با پیروزی آغاز کند و تنها تیمی باشد که بتواند در سه ست متوالی نتیجه را به نفع خود کند. کانادا نیز نتوانست موجبات ناامیدی لهستان، قهرمان جهان را فراهم کند اما در مسابقه بعدی خود با ایران در صدد پیروزی است تا روی دور برد بیافتد. ⚫️ آخرین دیدار ایران و کانادا در رقابت های انتخابی المپیک، به سال ۲۰۰۴ باز می گردد که در آن بازی کانادا توانست در سه ست ایران را شکست دهد. ⚫️ آخرین دیدار این دو تیم با یکدیگر در جام جهانی ۲۰۱۵ بود که کانادا با نتیجه ۳-۰ پیروز میدان شد. ⚫️ کانادا آخرین بازی خود در انتخابی المپیک را در برابر حریف قدر آسیایی، چین، با نتیجه ۳-۰ واگذار کرد. ⚫️ ایران آخرین بازی خود در برابر یک تیم آمریکای شمالی در رقابت های انتخابی المپیک را با نتیجه ۳ بر ۱ از پورتوریکو برده است.

ایران - درناها

[caption id="attachment_79896" align="aligncenter" width="900"]تیم ملی والیبال ایران تیم ملی والیبال ایران[/caption]

🔴 ایران در بازی نخست توانست استرالیا را در سه ست متوالی شکست دهد. 🔴 ایران در صورت پیروزی در بازی با کانادا، می تواند برای دومین بار دو بازی اول خود را پیروز شود. در سال ۲۰۱۲ ایران در دو بازی نخست خود در برابر کره و چین به پیروزی رسید. 🔴 ایران در صورت شکست کانادا می تواند برای دومین بار، سه بازی متوالی را برنده شود. ایران در آخرین دیدار خود در انتخابی المپیک ۲۰۱۲ توانست ژاپن را شکست دهد.

[player_list id="604" title="" number="22" columns="height,weight,birthday,birthplace" orderby="default" order="" show_all_players_link="0" align="none"]

کانادا - مردان دریای شمال

[caption id="attachment_80043" align="aligncenter" width="900"]تیم ملی والیبال کانادا تیم ملی والیبال کانادا[/caption] 🔵 کانادا در اولین دیدار خود در برابر لهستان با نتیجه ۳-۲ شکست خورد اما با این وجود توانست یک امتیاز را کسب کند. 🔵 کانادا در صورت باخت در برابر ایران، سومین باری خواهد بود که دو مسابقه اول خود را در رقابت های انتخابی المپیک، می بازد. پیش از این در سال های ۱۹۹۶ و ۲۰۰۰ کانادا هر دو بازی ابتدایی خود را واگذار کرده بود. تنها در بازی های انتخابی ۲۰۰۴ کانادا توانست در بازی اول خود که در برابر ایران بود، ایران را با شکست ۳-۰ بدرقه کند اما در بازی دوم خود در برابر فرانسه در سه ست متوالی کار را واگذار کرد. 🔵 در صورت شکست مقابل ایران، کانادا می تواند سه بازی انتخابی المپیک متوالی را ببازد، چراکه در آخرین بازی خود در انتخابی المپیک ۲۰۰۴ در برابر چین با نتیجه ۳-۰ شکست خورد. 🔵  جان گوردن پرین در برابر لهستان ۳ امتیاز مستقیم سرویس به دست آورد و در رده مشترک دومین بازیکن امتیاز آور در روز اول جای گرفت. [player_list id="671" title="" number="22" columns="height,weight,birthday,birthplace" orderby="default" order="" show_all_players_link="0" align="none"]