دوشنبه, 31 ارديبهشت 1403

به گزارش آریاورزش، از چهارچوب رقابتهای والیبال انتخابی المپیک و از روز نخست این رقابت‌ها از ساعت ۱۱ امروز تیم‌های لهستان و کانادا در حالی به مصاف هم رفتند که داور اول پائولو تورکی از برزیل داور دوم هرنان گونزالس از آرژانتین قضاوت این مسابقه را برعهده داشتند. این بازی تماشایی که ۲ ساعت و ۱۶ دقیقه به طول انجامید بالاخره با پیروزی سخت شاگردان آنتیگا خاتمه یافت، روند امتیازگیری به شرح زیر می باشد:

[event_results 69686] [gallery link="file" columns="2" size="medium" ids="80177,80176"]

بارتوش کوورک با ۲۱ امتیاز بهترین بازیکن میدان بود. ماتئوش میکا نیز با ۱۸ امتیاز پس از کوورک، امتیاز آورترین بازیکن برای لهستان بود. بازیکنان لهستانی در چهار ست اول جان گوردون پرین و گوین اشمیت که ماشین‌های امتیازگیری کانادا بودند را مهار کردند. پرین و اشمیت به ترتیب ۱۸ و ۱۷ امتیاز برای کانادا در این مسابقه کسب کردند. photo_2016-05-28_14-49-39ست نخست: میکا در ست اول با ۶ امتیاز که ۵ امتیاز آن از آبشار بدون دریافت بود، نقش سازنده‌ای داشت. میکا در امتیازگیری تنها نبود و کوورک، ماتئوش بیه‌نیه‌ک و کارول کئوس هم در روند امتیازگیری شریک بودند. اما میکا در ست اول، حرف آخر را زد و با سرویس منجر به امتیاز خود این ست را با نتیجه ۲۵ بر ۱۸ به نفع لهستان به پایان برد.

 

ست دوم: اما کانادا در ست دوم با نتیجه ۱۱ بر ۴ از لهستان پیش افتاد و در صدر امتیازگیران، پرین قرار داشت. میکا با وجود دفاع های خوب کانادایی ها نتوانست کاری از پیش ببرد و تیم کانادا توانست برتری خود را تا امتیاز ۱۷ بر ۷ نیز ادامه دهد. لهستان سعی خود را کرد تا دوباره به بازی برگردد اما در نهایت این تیم کانادا بود که با نتیجه ۲۵ بر ۱۷ فاتح این ست شد.

oq-poland-canada-2016-4 ست سوم: کانادا روند خوبی را در پیش گرفته بود و در ست سوم پیشتاز بود اما لهستان توانست تا روند امتیازگیری کانادا را در امتیاز ۱۹-۱۷ با یک اسپک سرعتی توسط بیه نک قطع کند. لهستان چهار امتیاز دیگر کسب کرد و جلو افتاد. کوورک هوشمندانه جای خالی انداخت تا لهستان به امتیاز ۲۴-۲۱ برسد و در نهایت این میکا بود که امتیاز ۲۵ را برای لهستان بدست آورد تا ست شماری ۲-۱ به نفع لهستان شود. ست چهارم: کانادا یک بار دیگر در ست چهارم تا امتیاز ۱۴ بر ۱۱ یکه تازی می کرد ولی این بار توانست با امتیازهای خوبی که در دفاع و حمله بدست می آورد، ست چهارم را با امتیاز ۲۵ بر ۱۸ از آن خود کند تا سرنوشت تیم برنده در ست پنجم مشخص شود.

oq-poland-canada-2016-9 ست پنجم: در ست پنجم با سرویس های خوب بیه نک، لهستان تا امتیاز ۷ بر ۱ از کانادا پیش افتاد و در ادامه نیز، این کورک بود که با امتیاز سرویس خود نتیجه ۹ بر ۲ را رقم زد. همه چیز با وجود عملکرد ضعیف دریافت کنندگان کانادا و ناامیدی بازیکنانش، به نفع لهستان پیش می رفت و این تیم توانست کنترل ست آخر را بدست گیرد و در نهایت این بازی نفسگیر در ست پنجم با نتیجه ۱۵ بر ۹ و ست شماری ۳-۲ به نفع لهستان خاتمه یافت.