به گزارش اختصاصی آریاورزش ٬ اگرچه والیبال ترکیه در رده‌ی ملی مردان هنوز نتوانسته جایگاهی در بین ابرقدرت های جهانی داشته باشد ٬ اما لیگ این کشور همیشه مورد استقبال ستارگان جهانی قرار گرفته است. با وجودی که ورزش بسکتبال در این کشور نسبت به والیبال از محبوبیت بیشتری برخوردار است ٬ اما اسپانسرها و باشگاه ها از والیبال نیز غافل نبوده اند و با صرف هزینه های نسبتا خوبی خیلی از ستارگان جهانی را جذب لیگ کشورشان میکنند. یکی از این باشگاه ها هالک بانک آنکارا است. هالک بانک فصل گذشته با جذب بازیکنان بزرگی چون میهائو کوبیاک ٬ کوین لوغو ٬ تسوتان سوکولوف و دراگان تروایسا توانست قهرمان جام حذفی و سوپر لیگ ترکیه شود و البته ذهن خوانندگان یاری میکند که این باشگاه بارها خواستار جذب ستارگان ایرانی مانند کاپیتان سعید معروف و میلاد عبادی پور شده است.

سعید معروف در آلمان

اما سال قبل در آنکارا برای ستارگان خارجی این تیم پر از استرس و اضطراب بود. وجود حملات تروریستی در ترکیه شرایط ناامنی را برای بازیکنان اروپایی رقم زد به گونه ای که تمامی آنها تصمیم به ترک آنکارا گرفتند و حتی ممکن است با این شرایط ٬ امسال هالک بانک برای جذب بازیکنان خارجی دچار مشکل شود.

میهائو کوبیاک لهستانی یکی از ستارگانی بود که دو فصل برای این باشگاه توپ زد و پیش از این اعلام کرد به خاطر امنیت خانواده اش با هالک بانک تمدید نمیکند . همچنین با حضور یوبومیر تراویسا مربی صربستانی – ایتالیایی در باشگاه شهرداری ارومیه شایعاتی منتشر شده است مبنی بر اینکه احتمالا فرزند او دراگان تراویسا پاسور تیم ملی ایتالیا جانشین سعید معروف در ارومیه شود.

halkbank-modena-29

کوین لوغو دیگر ستاره ای است که فصل آینده برای هالک بانک بازی نخواهد کرد. بازیکن سرعتی تیم ملی والیبال فرانسه با یک قرارداد دو ساله به باشگاه مودنا والی ایتالیا پیوست. مودنا قهرمان فصل قبل لیگ سری آ ایتالیا ٬ این روزها با مشکلات اسپانسر و مسائل مالی دست به گریبان است و حتی خیلی از ستارگانش نظیر برونو رزنده و اغوین انگاپت را از دست داد . اما اکنون با پیوستن این ستاره فرانسوی اینطور به نظر میاید که مودنا همچنان تصمیم دارد برای فصل آینده با قدرت ظاهر شود.

[caption id="attachment_63523" align="aligncenter" width="592"]تصاویر دیدار هالک بانک ترکیه و  بودوانسکای مونته نگرو تصاویر دیدار هالک بانک ترکیه و  بودوانسکای مونته نگرو[/caption]

تسوتان سوکولوف پشت خط زن تیم ملی والیبال بلغارستان نیز مانند کوبیاک ۲ سال برای هالک بانک بازی کرد. اما در تازه ترین مصاحبه خود اعلام کرد به دلیل بمب گذاری های اخیر به ترکیه برنمیگردد اما ممکن است به لیگ ایتالیا برود. او در این خصوص توضیح داد :

" شرایط نامعلومی در این کشور بر قرار است . به احتمال ۹۹ درصد با هالک بانک تمدید نمیکنم و دلیل اصلیم هم بمب گذاری ها و حملات تروریستی این کشور است. هیچ راهی وجود ندارد که من و خانواده ام بتوانیم با آرامش و مسالمت آمیز زندگی کنیم. من دو سال خیلی خوب را در هالک بانک سپری کردم و توانستیم با هم قهرمان شویم ٬ بنابراین جداییم از هالک بانک اصلا به خاطر باشگاه نیست. فقط در عرض یک ماه در آنکارا چهار بمب منفجر شد ! حتی وقتی هم که با ماشین سر تمرین میروی و پشت چراغ قرمز و یا ترافیک هستی ٬ دعا میکنی بمبی مقابلت منفجر نشود. متأسفم برای مردمی که مجبور هستند با این شرایط هر روز آنجا زندگی کنند. اما من فرصت انتخاب دارم برای همین انتخاب من این است که فعالیت حرفه ایم را در یک کشور دیگر ادامه دهم. در واقع ترنتینو مورد علاقه من نیست و به همین خاطر ترنتینو نمی روم ٬ اما دوست دارم در یک باشگاه ایتالیایی مشغول شوم. تا ببینیم چه میشود.! "

sokolov-1