به گزارش آریاورزش، تایلند در بازی چهارم رقابت های انتخابی المپیک در توکیو، شکست سنگینی در برابر ژاپن متحمل شد که داوران مسابقه را مسئول این شکست می داند. سرمربی تایلند، کیاتیپونگ راچاتاگرینگکای، پس از شکست تیمش در برابر ژاپن اظهار داشت: «در تمام عمرم، یک همچین اتفاقی را تجربه نکرده بودم. بیست سال است که مربیگری میکنم و هیچوقت شاهد همچین صحنه ای نبوده ام. من داشتم سوال می کردم که توضیح بدهند چرا پنل های لمسی، تعویض بازیکنان تیمم را نشان نمی دهد و به همین علت کارت قرمز گرفتم. سپس دوباره سوال کردم که چرا تبلت ها تعویض را نشان نمی دهند و کارت قرمز دوم را گرفتم. واقعا بی عدالتی در حق تایلند بود. ما جوانمردانه بازی می کنیم. این رای درست نبود. اما بازی دیگر تمام شده و ما باید نتیجه را بپذیریم. سیستم باید بازنگری شود. حتی با وجود اینکه بازیکن در منطقه تعویض بود ما نمی توانستیم بازیکنان را تعویض کنیم.»

japan-Thailand1 تایلند هر دو کارت قرمز را در ست پنجم دریافت کرد و در حالیکه چندین امتیاز از ژاپن جلو بود، برتری زیاد خود را در امتیازات از دست داد و موجب شد تا مسابقه را واگذار کند. بازیکنان تایلند اشک ریزان زمین مسابقه را ترک کردند. سرمربی ژاپن، ماسایوشی مانابه، نیز اظهار کرد: «که در طول چند دهه ای که وی در والیبال حضور داشته، به ندرت شانس دیدن چنین مسابقه ای را داشته است.»

به نقل از فرهاد شاهمیری مربیانی که قبل از سفر به ژاپن مطالعه کافی در مورد قوانین جدید نداشتند به مشکلات برخورده اند مخصوصا مربی تایلند. و از همینجا می توان دلیل تأکید آشنایی با قوانین جدید را در صحبتهای استاد متوجه شد.

[fvplayer src="http://www.ariavarzesh.ir/images/uploads/2016/05/video_2016-05-19_10-28-29.mov" width="400" height="400"]